Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vissa skärmar har väldigt dåligt färgdjup och mörk bild. Inte kul att se film på .

Okej. Färgdjup tror jag inte riktigt jag har koll på vad det är, men att det skulle vara mörk bild behöver du inte oroa dig för. Drog till och med ner min ljusstyrka från 100 till 60 då jag tyckte den var för stark.

• Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Har suttit och testat att se på skärmen från olika vinklar och lägen nu senaste minuterna och kommit fram till att det med största sannolikhet skulle fungera bra. Det kommer ju dock ta ganska mycket plats i bredd då skärmen är nånstans runt 55 cm lång, så det vill till att du har ett relativt stort skrivbord. Vetifan heller om nacken tar något stryk av alla "sidledsförflyttningar" med huvudet, men lär nog inte vara så mycket skillnad från att ha två st. 20-tummare.

Hade jag suttit med $51.5k i fickan och ett tillräckligt stort skrivbord så hade jag nog tagit två 24'' framför 2x20''. Dock spelar du ju mestadels HU och även inte speciellt många bord samtidigt, vad jag har förstått. Så vet inte riktigt om du skulle få någon direkt nytta av två stycken tjugofyror, kanske en 24 + en 20 skulle passa? Aja, det där vet du bäst själv :)

edit: Btw, vad kör du för skärm(ar) idag?

Just nu sitter jag med en 20" CRT. Skapligt djup kan jag tala om :)

Jag har ett skitstort skrivbord idag så det ska inte vara några problem. När jag spelar HU så räcker ju såklart en skärkm, men när jag multitablar MTTs så är det skönt att kunna se alla bord.

Tack för svaret förresten! Ska fundera några dagar sen göra en beställnng. Det blir garanterat två skärmar, sen om det blir 2x20" eller 2x24" återstår att se. Skulle det se förjävligt ut med 2x24" så kan jag ju sälja en till någon snäll forumit kanske :-P