Gå till innehåll

NES-musikquiz


Durin

Recommended Posts

Rätta svaren:

1: Zelda 2

2: RC Pro-Am Racing

3: Ice Hockey

4: Metal Gear

5: North and South

6: Zelda

7: Kid Icarus

8: SMB

9: Track & Field II

10: Ice Climber

11: Gradius

12: Punch Out

13: Bubble Bobble

14: SMB 2

15: Metroid

16: Sonic till Megadrive (bonuspoäng till alla som påpekat att det inte är ett NES-spel)

17: SMB

18: Mega Man

19: Metroid

20: Excite Bike

 

Ingen hade rätt på utslagsfrågan: Jag har 0 NES spel :(

 

Fråga 17 klarade alla av, fråga 19 var svårast (musiken är från då man varvat spelet)

Grattis till de tre som lyckades med 18 poäng, imponerande.

Härligt att så många inte klarade av Sonic, det visar att ni stod på rätt sida i märkeskampen :D

 

Av de tre med 18 poäng var det bara Zareh som fixade kuggfrågan, både Ost och pkrlars kände inte igen Sonic. Nu var det ju en NES-quiz, så det är ju egentligen positivt, men man kan ju egentligen inte ge bonuspoäng för att inte kunna svaret.

Hur som helst, bra jobbat allesammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusan! Metal Gear hade jag ju! Men kom tydligen inte ihåg musiken.

Däremot hade jag ingen aning om North and South, men musiken lät som det spelet så gissningen föll bra in :) *tjo*

 

Bubble bobble var oxå en gissning, musiken passade bra in på det spelet :) hahaha, å då spelade jag bara det på c64 eller atari eller vad det var, men kom på att titeln nog släpptes till NES oxå :)

 

Sjukt att man kan ha sånt minne från spel man spelade för 15 (?) år sen. Som varvningen till metroid. Nåja. Jag är nu officiell NÖRD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kräver upprättelse! Har kontrollräknat och jag har 17+1. Tycker även att alla som inte svarat "Punch Out!!", med två utropstecken ska få minus... så kanske jag kan få dela förstaplats..? :D

 

Tidernas bästa spelmusik finner man för övrigt på C64... är det inte så skrikigt så man får ont av att lyssna på det försvinner ju en känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska sjukt att inte klara av Sonic imho.

För egen del så var mitt problem att det frågades efter NES-musik... och då blev det helt plötsligt jäkligt svårt att koppla. (Ett fenomen som jag känner väldigt väl igen från teorin i mina pedagogikstudier... men det ska jag inte tråka ut folk med.)

 

Hade det inte frågats efter NES-musik hade jag nog pallat. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kräver upprättelse! Har kontrollräknat och jag har 17+1. Tycker även att alla som inte svarat "Punch Out!!", med två utropstecken ska få minus... så kanske jag kan få dela förstaplats..? :D

 

Tidernas bästa spelmusik finner man för övrigt på C64... är det inte så skrikigt så man får ont av att lyssna på det försvinner ju en känsla.

 

:oops: :oops: Alldeles rätt, glömde en poäng för dig.

C64 musik! Jo, ligger lite i det, minns att jag för några hårddiskar sedan hade en drös med musik från C64, typ 3-4000 spel eller nåt sånt. Tyvärr borta nu, så den quizen får någon annan ta.

 

Grymt imponerad av nivån, själv hade jag nog legat kring 15-16 poäng tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan nu blev jag osäker på om jag varvat metroid men jag tror det.

 

Har för mig att allt håller på att sprängas i slutet och man måste skynda sig tillbaka till början och åka upp med en hiss?

 

Japp, man skjuter sönder moderhjärnan med missiler, och sen måste man upp från schaktet inom en viss tid. Sen fick man ju se att det var en tjej man spelat hela tiden....när hon tog av sig hjälmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...