frekje Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Jag har varit aggressiv på bordet och höjt och trebetat de flesta händer jag har varit inblandad i. Fi har mestadels trebetat mig pre och vi har battlat en del efter floppen. Han är inte rädd för att höja kraftigt och visar TAG tendenser. Vi har däremot inte haft någon showdown mot varandra och han har nyss plockat mig på en rejäl chunk när jag foldade TP mot en stor potbet på turn. Nu plockar jag upp AK i position och möter hårt motstånd från honom UTG. Hur fortsätter vi spelet och vad göra på floppen? Jag har ca 1200 kvar och potten kommer att hamna på ca 5500 och jag stoppar in resten. Det hade varit nyttigt med kommentarer på pre-flop spelet som en vettig linje på floppen. 5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 17 september 2007 22:30:14 Eva Turbo 9 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Hero (2728.45) Plats 2: tessie 10 (605.30) Plats 3: sockersöt (4062.95) Plats 4: Hoeken (1835.75) sockersöt lägg LM 5.00 Hoeken lägg SM 10.00 ** Giv ** Hero [Eh, Kh] tessie 10 [N/A, N/A] sockersöt [N/A, N/A] Hoeken [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Hero Höj till 45.00 tessie 10 Lägg sockersöt Höj till 110.00 Hoeken Lägg Hero Höj till 300.00 sockersöt Höj till 490.00 Hero Syna 490.00 *** Flop(Board): *** : [2k, 3r, Ek] *** Bet Runda 2 *** sockersöt Passa Hero Satsa 1000.00 sockersöt Höj till 2000.00 Citera
jozoa Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Först och främst tycker jag att du kan undvika att fyrbeta när du sitter i position men säger inte att det är helt fel. Är tanken med fyrbetet att ta potten redan nu eller att bygga stor pott? När fi fembetar så måste vi syna mtp att betet är så litet och pottoddsen för goda. På flop så har vi degat in mer än halva stacken och då degar iaf jag in resten med TPTK även om chansen finns att FI sitter med AA men då är det reload och nya tag som gäller. Citera
frekje Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Postad 18 September , 2007 Eftersom fi hade tendenser att trebeta lite titt som tätt och säkerligen såg mig som en LAGig tomte så ville jag med min fyrbet ta kommando och låta honom betala för att spela 67s+ --> QQ samt få en tidig indikation på styrkan av hans hand. Nu fembetade han vilket inte var helt enligt min plan och jag sätter honom på en stark hand, något i stil med {QQ,KK,AA,AK,AQs}. Ur hans perspektiv kan jag säkerligen vara både tom och vek för mitt spel har förmodligen signalerat det tidigare. Citera
bigdwarf Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Precis du kan väl inte göra mer än att betala av till AA i den där handen Citera
jozoa Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Eftersom fi hade tendenser att trebeta lite titt som tätt och säkerligen såg mig som en LAGig tomte så ville jag med min fyrbet ta kommando och låta honom betala för att spela 67s+ --> QQ samt få en tidig indikation på styrkan av hans hand. Nu fembetade han vilket inte var helt enligt min plan och jag sätter honom på en stark hand, något i stil med {QQ,KK,AA,AK,AQs}. Ur hans perspektiv kan jag säkerligen vara både tom och vek för mitt spel har förmodligen signalerat det tidigare. Okej, då förstår jag ditt tankesätt pre. Vidhåller att du måste stoppa in resten mtp att du har investerat mer än halva stacken och har TPTK. Om du vill vika så känns det totalt onödigt att syna fembetet preflop såvida du bara tänker spela vidare om du träffar två-par eller bättre. Citera
cab Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 så som handen är spelad, bara dega in.. Citera
Jessica Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Enda som slår dig är AA, du splittar säkert ofta mot AK men du måste få in degen här Citera
frekje Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Postad 18 September , 2007 Ok gubbar, tack för synpunkter. Känner att handen inte leder så mycket längre här. Det jag främst var intresserad av var pre-flop spelet och där fick jag en del synpunkter. En tanke jag har såhär i efterhand är betsize på flop där jag kunde haft en mer balanserat bet och inte pottat utan betat 60-70%. Om han inte slår AK i det här läget hade han han förmodligen foldat. Nu trasslar jag inte mig och givetvis sitter Fi med AA vilket är helt rimligt mtp hans pre-flop spel samt x2-bet på flop. (för den som inte orkade läsa allt. Fi floppade set med AA på hand). Citera
Recommended Posts