QuantumSatis Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Är det någon som använder eller vet hur det är att ha en stor (typ 37 tum) LCD-tv istället för en vanlig skärm? (Har förtillfället två 20" LCD-skärmar och funderar alltså på att byta ut den ena.) Jag förstår att man bara kan spela två bord samtidigt utan överlappning eftersom den högsa upplösningen verkar vara 1920x1080, men blir bilden ok på en relativt billig LCD-tv och finns det några andra nackdelar? Citera
Jeg123 Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Jag upplever att det flimrar mycket när man sitter riktigt nära en stor tv. En annan nackdel kan andra bilden kan "brännas" fast Citera
andand Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Jag har också funderat på detta. Men att bilden bränns fast är väl ett plasma-problem, inte lcd. Ang. flimmer: Vad brukar lcd-tv ha för uppdateringsfrekvens? Citera
dannnne88 Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 60hz men finns några enstaka med 100hz. Citera
carl_nica Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Jag har också funderat på detta. Men att bilden bränns fast är väl ett plasma-problem, inte lcd. Ang. flimmer: Vad brukar lcd-tv ha för uppdateringsfrekvens? Inte ens ett plasma problem nu längre. Citera
jorp Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Nej risken att något skall bränna fast är obefintlig. däremot är det bra med trådlös mus och tangentbord så man får sitta en liten bit ifrån sin 37" lcd-monitor Citera
calloway Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Intressant det här.Jag tänkte köpa en 42 plasma som skärm för 9bord+ spel miniview,samt en riktigt bekväm fåtölj..det borde väl bli kalas eller?Vad tycker ni som kör plasma? Citera
pellesvanshård Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Intressant det här.Jag tänkte köpa en 42 plasma som skärm för 9bord+ spel miniview,samt en riktigt bekväm fåtölj..det borde väl bli kalas eller?Vad tycker ni som kör plasma? Det är kalas en timme, sen rinner ögonen Citera
QuantumSatis Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 Plasma är efter vad jag har hört inte lämpligt om man ska använda den som dataskärm, LCD ska tydligen vara mycket bättre. Citera
carl_nica Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Plasma är efter vad jag har hört inte lämpligt om man ska använda den som dataskärm, LCD ska tydligen vara mycket bättre. Det beror på att det oftast är bättre upplösning på LCD TV:s. Men är den Full-HD så spelar det ingen roll. Citera
Recommended Posts