Gå till innehåll

Musikintroquiz! (med artister folk känner till!)

Recommended Posts

• Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Var är matteprof? Är ju inget kul att komma sist varje gång :-(

Jag har väntat på att någon ska få <5p för att jag ska slippa komma sist, men okej då, jag skickar väl in.

För övrigt jättedumt att använda slumpvis uppspelning när man ska göra sånt här :-)

Postad
Om jag skickar in nu, kan jag då komplettera vid ett senare tillfälle?

men, kan du dom inte nu lär du ju inte kunna dom senare utan att fuska eller? :D

EDIT: får en kännsla av att du inte kommer skicka in förrens du har alla rätta svar :D

Postad
Var är matteprof? Är ju inget kul att komma sist varje gång :-(

Jag har nästan slutat hänga här efter jag slutade lira poker. Både Baresis och Djens dagbok är ju borta och OT saknar intressanta ämnen.

Men kanske kommer en comeback så småningom.

Postad
Man erkänner att man fuskat.

Andrew_W klampar in före eurythmech i rankingen!

Ovanstående visserligen främst pga att den senare kombatanten ännu inte inlämnat något svar.

men.. hur fuskar man? skickar runt introna till alla man känner tills någon kan den eller?

Postad

Det står ju inget i reglerna om att man inte fick fråga bekanta om hjälp.. geez.

men.. hur fuskar man? skickar runt introna till alla man känner tills någon kan den eller?

Riktigt så illa var det inte, jag hade 3 polare över och 2 på msn som hjälpte mig.

Alla 18 artister och låtar jag skickade in var rätt va iaf?

Postad
Det står ju inget i reglerna om att man inte fick fråga bekanta om hjälp.. geez.

Riktigt så illa var det inte, jag hade 3 polare över och 2 på msn som hjälpte mig.

Alla 18 artister och låtar jag skickade in var rätt va iaf?

Nej, jag förutsätter att folk använder vanligt, hederligt sunt förnuft.

Förmodligen, jag snabbskummade bara. Vi kan förutsätta det. Ni var alltså sex pers om 36 poäng, då får du sex poäng då. ;)

Postad

Angående fuskdiskussionen btw:

Jag har funderat på det här ett tag.

Jag har inte använt mig av den metoden under det här quizzet. Är osäker på om jag använt det på äldre pf-quizzar men vet att jag gjort det med introquizzar som polare gjort förr.

Får man verifiera genom att lyssna på en låt man tror är rätt?

Dvs om vi antar att vi får för oss att nummer 8 antagligen är Blood Spangled Pony Horsemen - Four Four Fiver, men vi har inte hört den låten på länge.

Är det då okej att leta upp den på youtube för att verifiera (och då eventuellt bli besviken, men ges en ny chans att hitta rätt) innan man skickar in?

Postad
Jag har funderat på det här ett tag.

Jag har inte använt mig av den metoden under det här quizzet. Är osäker på om jag använt det på äldre pf-quizzar men vet att jag gjort det med introquizzar som polare gjort förr.

Alltså, ibland är du för söt.