baloobas Postad 15 September , 2007 Rapport Postad 15 September , 2007 En hand jag hittade på 2+2. "Running like crap so maybe this is simple but questioning everything now to make sure. I have 99. folded to me in the sb. I raise to $18. He calls. flop is 454 2 hearts. I bet $33. He min raises. I shove. Standard or spewy? edit: eff. stack size is $360. " Alltså dom flesta verkar väligt sugna på att spela om stacken här. För mig känns det inte så hett. Är jag helt lost? Är det standard? Citera
Dead-Inside Postad 15 September , 2007 Rapport Postad 15 September , 2007 Så om han synat med 4x så betalar han alltså varje gång han träffar 3 st med en shove? Känns ju jättestabilt. Ed: Jag skulle definitivt inte pusha heller eftersom du bara få syn av 4an och inte 5an. Citera
_mowmow Postad 15 September , 2007 Rapport Postad 15 September , 2007 "personally i wouldn't raise from the SB. when he calls playing 99 oop is not fun. i'd much rather limp in and disguise my strength. 99 oop is a small pot hand imo." wp Citera
skalle88 Postad 15 September , 2007 Rapport Postad 15 September , 2007 Spontant känns det som om hans push här sammanfattar varför han "springer dåligt". Citera
FiSherman63 Postad 15 September , 2007 Rapport Postad 15 September , 2007 "personally i wouldn't raise from the SB. when he calls playing 99 oop is not fun. i'd much rather limp in and disguise my strength. 99 oop is a small pot hand imo." urk! (Jag hajade iofs inte om ditt "wp" var ironiskt menat eller inte?) Citera
baloobas Postad 15 September , 2007 Författare Rapport Postad 15 September , 2007 Ok, får se om det är någon annan här som förespråkar push. Alternativet som vissa andra tycker är ju syn. Sen C/Push turn om inget scarecard kommer. Typ A antar jag. Är det någon som tycker det verkar vettigt? Citera
baloobas Postad 15 September , 2007 Författare Rapport Postad 15 September , 2007 "personally i wouldn't raise from the SB. when he calls playing 99 oop is not fun. i'd much rather limp in and disguise my strength. 99 oop is a small pot hand imo." wp Ja, det där är ju bara sjukt. Finns även en tråd om preflopspelet. Citera
hnat Postad 15 September , 2007 Rapport Postad 15 September , 2007 Tror jag i princip aldrig, med någon hand över huvud taget, pushar i det här läget. Med det sagt så finns det väl ändå lägen där man måste stacka av med 99 i blindkrig. Citera
jozoa Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Har man read på FI och vet att han spelar drag på detta sätt så är ju push bra, men annars känns det totalt idiotiskt att spela om stackar i detta läge med 99. Ska han syna med en femma? Citera
Recommended Posts