Skanke Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Bubblan på en 5personers sng. Hur tycker ni att stålis ska agera med sin AK? Seat 7: KonkelKlas ($1,275 in chips) Seat 8: KåtStina ($3,965 in chips) Seat 9: SUPERMAN ($2,260 in chips) ANTES/BLINDS KåtStina posts blind ($50), SUPERMAN posts blind ($100). PRE-FLOP KonkelKlas $1,275 and is all-in, KåtStina $1,225, SUPERMAN ????? Citera
SuckItOrMuckIt Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Skulle damma in degen! Finns ju hygglig chans att du leder mot båda, annars har du ofta A å K som outs mot lägre pp. Bustar du konkel å tar hem hela potten ligger du riktigt bra till HU. Med 70-30 i utbetalning känns de bra helt klart bäst enligt mig. Har han KK/AA får du bita i gräset men å andra sidan blir du förhoppningsvis 2a då om inte konkel lyckas klonka. Citera
emilio_15 Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 eh, röntgenstråla båda FIs kort ?????????????? Citera
KäckRaise Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 junk .., men de har förmodligen bättre händer, .. mera junk Citera
emilio_15 Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Lägg dig. Har du tur så åker den shorstackade ut. Om inte, så är det väl ingen panik. Om du synar är det 50 % att du förlorar mot två helt randomiserade händer, men de har förmodligen bättre händer, så chans att vinna är i snitt 35-50%. Skulle du vinna så har du ingen gigantiskt stackfördel, så det är ingen garanti att du vinner turren. Jag skulle lagt mig. Ni får säga emot. Fast nu kom jag på att om du går all-in, så kan du ju vinna sidopott om inte big-stack vinner. Och skulle big-stack vinna så kommer du 2:a. Det enda farliga är om båda lilla och stora stacken slår dig. Du kanske ska shippa in pengarna ialf. ghsdur8hh9ae54twe489th8werhterhg:-( Citera
KäckRaise Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 ghsdur8hh9ae54twe489th8werhterhg:-( Skönt att någon förstår vad jag menar Citera
Hox Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Lägg dig. Har du tur så åker den shorstackade ut. Om inte, så är det väl ingen panik. Om du synar är det 50 % att du förlorar mot två helt randomiserade händer, men de har förmodligen bättre händer, så chans att vinna är i snitt 35-50%. Skulle du vinna så har du ingen gigantiskt stackfördel, så det är ingen garanti att du vinner turren. Jag skulle lagt mig. Ni får säga emot. Fast nu kom jag på att om du går all-in, så kan du ju vinna sidopott om inte big-stack vinner. Men du har sämst stack då. Skulle big-stack vinna så kommer du 2:a. Det enda farliga är om båda lilla och stora stacken slår dig. Kanske kan syna. Eurybashing will commence within 30 minutes... Citera
eurythmech Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Äsch, det var ganska sött gjort. Jag förtjänar inte att basha någon idag. Liveturre, tidigt: 100/200 UTG+2 eller nåt limpar, jag sitter i nästa position och slår upp till 800 med ATo. En spelare i blindarna synar, limpare viker. Flop AA2, check till mig. Jag betar 1000. Syn. Turn K. Han betar 1500, jag synar. River något irrelevant, jag viker för 2500 bet. Visar stolt (!!) mitt A, den andre visar K8 eller nåt. Citera
dekutree Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 junk .., men de har förmodligen bättre händer, .. mera junk Den var bäst. Citera
Skanke Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 Jag var KonkelKlas i handen och ställde med 66, SUPERMAN ställde och kåtlisa vek. Det var ju kanon för mig förutom att Stålis träffade både A och K på turn och river. Hade en liten diskusion om vad som var rätt spel för AK och ville kolla läget:) Citera
SuckItOrMuckIt Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Jag var KonkelKlas i handen och ställde med 66, SUPERMAN ställde och kåtlisa vek. Det var ju kanon för mig förutom att Stålis träffade både A och K på turn och river. Hade en liten diskusion om vad som var rätt spel för AK och ville kolla läget:) Bra vikt för 1000 till av kåtlisa... till konkel å SUPERMAN är de väl bara att säga gg wp Citera
emilio_15 Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Äsch, det var ganska sött gjort. Jag förtjänar inte att basha någon idag. Liveturre, tidigt: 100/200 UTG+2 eller nåt limpar, jag sitter i nästa position och slår upp till 800 med ATo. En spelare i blindarna synar, limpare viker. Flop AA2, check till mig. Jag betar 1000. Syn. Turn K. Han betar 1500, jag synar. River något irrelevant, jag viker för 2500 bet. Visar stolt (!!) mitt A, den andre visar K8 eller nåt. Du närmar dig mer och mer en svs-tomte-resultatsorienterad-nit som försöker hitta sjuka folds/ångra att du gör standardsyner (QJ flush-handen) eury Citera
eurythmech Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Jaja, skottpengar på mig. Citera
Recommended Posts