Gå till innehåll

NLH SH Svs 2.5/5 - KK mot överkort på river.


Recommended Posts

Svenska Spels låga bord. Min motspelare har precis satt sig vid bordet och jag har ej mött honom tidigare.

 

$500 NL Texas Hold'em - Friday, Sep 14, 12:51:45 ET 2007

Table Diana 24 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

 

Seat 1: SB( $1547.5 )

Seat 2: BB ( $421.7 )

Seat 3: hero ( $493.8 )

Seat 4: cutoff ( $841.55 )

Seat 5: button ( $1185.44 )

 

SB posts small blind [$2.5].

BB posts big blind [$5].

 

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Kd Ks ]

 

hero raises [$25].

cutoff calls [$25].

button folds.

SB folds.

BB folds.

 

** Dealing Flop ** [ Qh, 7d, 6d ] pott 57.50

 

hero bets [$45].

cutoff calls [$45].

 

** Dealing Turn ** [ Ts ] Pott 147.50

 

hero bets [$110].

cutoff calls [$110].

 

** Dealing River ** [ Ac ] pott 367

 

hero checks.

cutoff bets [$180].

 

Frågeställningen här är väl egentligen tvådelad, men jag postar mitt beslut (check) rörande den första frågeställningen.

 

1. Checka river eller blockbet?

 

2. Givet att vi checkar, syn eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl nästan bara read som gäller här, har man inte det är det förstås oerhört svårt.

 

Jag är inte överförtjust i blockbet direkt, men här kanske det kan fungera. Tror jag väljer check i stället för att inducera bluff, och gråtsynar ett halvpottsbet, men det är väl en marginell syn. Fold mot pottbet kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet halvpott, för värde. Vi synar väl en halvpot, lika bra att fyra av den själv då å lägga vid det omslag vi får mot en stege.

 

Finns egentligen bara en hand som vi leder mot på river (och som eventuellt skulle syna en bet) och det är KQ. Gissar att många fi viker den handen på turn. Betar jag här gör jag det inte för att jag vill få värde utan för att fi inte skall få chansen att värdebeta ax (eventuellt aq beroende på fi) på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag värdebetar rivern. Enda handen jag är rädd för är färgdraget med esset. AQ? Inte en normal fi synar hela vägen med den handen (om han inte har read på oss som otroligt tighta), någonstans tar han initiativet.

 

Om jag checkar rivern så är det för att ge fi chansen att bluffa, dvs instasyn vad som han än hittar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag värdebetar rivern. Enda handen jag är rädd för är färgdraget med esset. AQ? Inte en normal fi synar hela vägen med den handen (om han inte har read på oss som otroligt tighta), någonstans tar han initiativet.

 

Om jag checkar rivern så är det för att ge fi chansen att bluffa, dvs instasyn vad som han än hittar på.

 

Vad ska han betala av med på river? Checksyna eller checkfolda beroende på fi, utan read så synar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komb värdebet/blockbet, men det behöver ju inte vara mer än typ 100:-

 

Fördelen med ett mindre bet är väl att du ibland faktiskt får syn av händer du slår KQ, QJ och slår han om så har han dig ju garanterat (tror inte att spelarna på denna nivån, dvs undertecknad och andra drar iväg ett omslag tom för att man tolkar betet som vekt här :roll: ).

 

Sen synar han ju såklart med sitt missade Ax ruter som han har 4 ggr av 5 här....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...