Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan hoppsan i lingonskogen...

En hand som jag är lite intresserad av hur ni texas-ultra-grinders ser på:

5 Handed blinds 1/2 Fienden sitter på 260 och jag täcker honom.

Jag har ställt in honom en gång tidigare då han satt med 75% inköp. Jag hade då AQs och han AK. Han dubblade. Vid detta tillfälle trodde jag att han var på tilt därav mitt pre flop-ställ.

Jag är ganska säker på att han ser mig som bluffare pga ett par lite vilda turnspel från min sida. Nåväl här kommer handen:

Jag sitter UTG med KK

Jag bettar 10 pre

knappen synar resten lägger.

Floppen kommer 779 utan flushdrag.

Jag betar halvpot och fi slår om till 30. Jag synar.

Turn kommer Blank.

Jag check. FI bet 45 Jag höjer till 100, eftersom jag tycker ett 45-bet är fjantigt. Fi syn.

River 9

FI har ca 120 kvar och jag ska:

1: Checka för att inducera bluff?

2: Ställa in honom?

3: checkfolda?

Postad

Vad spelar han så här? 76, 87, 98, T9, A7, A9 eller ett högre pp, frågan är vad han slår om pre. Kallsynar han TT, JJ? Kanske 86, T8? På river tycker jag inte du slår tillräckligt mycket för att ställa in, men jag hade nog inte foldat - alltså c/c. Tycker att TT+ är det enda han skulle syna med som du slår. Allt beror ju förstås på read. Är han väldigt passiv är ju c/f ett alternativ.

Postad

Jag höjer till 100, eftersom jag tycker ett 45-bet är fjantigt.

underbar anledning till c/r :P iaf är det på tok för liten c/r där, antingen committa dig själv totalt (gå all-in bara, sak samma) eller folda (veeekt) eller syna... sen skulle ja väl anse att du är comittad till potten speciellt med lite history bakom. ställ in resten och hoppas på det bästa men inge vidare läge...

Postad
ställ in resten och hoppas på det bästa men inge vidare läge...

eeeh jaha.

Men annars är din c/r dåligt tajmad och som strater säger för liten.

Efter alla konstiga turer i handen kanske man kan hitta motiveringar till en liten blockbet för att få en så billig visning som möjligt om han har en sjua men du hoppas på TT+. Men jag säger check och lägga mot stor satsning.

Postad

Tycker han spelar sin 9a väldigt hårt om han nu har en nia så det känns ganska osannolikt, mer sannolika händer är någon kombination med en 7a eller TT-QQ där min gissning ligger på QQ då han ändå kommit hela vägen till rivern. Skulle nog checksynat men beror lite på hans bet kanske.

Postad

Intressant input. Hade jag haft en bättre fungerande hjärna hade jag nog check-callat, men jag kände att jag redan var så fast-etsad i potten att jag efter maximal betänketid ställde all in och formade mina händer till bön.

Troligen en klassisk 'betta-inte-om-du-bara-kan-få-syn-av-bättre-händer'-hand. Fienden kastade sålunda och jag tog hem potten. Dock besviken på att jag inte checkade för att inducera bluff...

Spontant antog jag att han hade 8Ts, men han påstod sig ha haft ett PP...

Nåväl. Det slutade väl iaf :-D

Postad

Den "blanka", vad var det för kort. I det här fallet är det viktigt...

Vad kan fi göra om blanka kortet var en Q och han råkar ha säg 55 på handen? Jo då checkar han om du checkar. Om blanka kortet var en tvåa och du checkar - ja då måste han väl beta.

Att du själv ska beta kan väl bara vara rätt om du möter en fi som synar med Ax "för delning", annars är check/fold eller check/syn vägen att gå (eller sätter du honom specifikt på QQ-TT och tror han synar ditt värdebet på rivern)?.