Gå till innehåll

SvS 2.5/5 - Triss i trubbel på river


Recommended Posts

Svenska spels låga nivåer. Ingen direkt read på mina motspelare.

 

***** Hand History for Game 418598828 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, Aug 23, 20:29:02 ET 2007

Table Diana 30 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

 

Seat 1: Button ( $594.3 )

Seat 2: SB ( $717.46 )

Seat 4: BB ( $918.02 )

Seat 5: Hero ( $1010 )

 

SB posts small blind [$2.5].

BB posts big blind [$5].

 

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ 8c 9c ]

 

hero raises [$20].

button folds.

SB calls [$17.5].

BB folds.

 

** Dealing Flop ** [ 7c, Ac, 3d ] pott 40

 

SB checks.

hero bets [$35].

SB calls [$35].

 

** Dealing Turn ** [ 8h ] pott 110

 

sb checks.

hero checks.

 

Checkar bakom på turn för ett gratiskort. Korrekt?

 

** Dealing River ** [ 8d ]

 

sb bets [$70].

hero raises [$240].

sb is all-In 662

 

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det luktar ju kåk, av slowspelat set, så det borde vara en fold tycker jag.

Men jag tror inte jag hade gjort det irl. Oddsen för syn är ju oxå nästan 4x så det räcker att vinna var tredje.

 

Sen hade jag med checkat på turn.

 

Blev lite fel i handhistorien. Efter SB:s all in har jag 422 att syna (han hade ca 660 innan). Typ 2:1 således

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tycker ju att fi skulle ha spelat ett set mer aggro på det här brädet, men tyvärr är det ju inte alltid så enkelt på SvS lågnivå... Det är alltså 422 till att syna... Ser inte alls vad han skulle kunna ha här som vi slår (inte direkt så att han kommer flippa AQ här, när folk trebetar river är det oftast nåt cp move eller redigt stål inblandat) så jag foldar diciplinerat denna om vi inte har nåt aggro-tomte read. Extrema tomtar kan göra det här med typ A7 som blivit förfalskad eller KK...

 

Jag skjuter ofta turn igen med drag, men när det är A-hög board är det oftast mindre lönsamt så gillar nog turnchecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle betta turn alla gånger, potten är för liten för en check imo, siten fi på nåt mellanpar eller svagt ess vill vi få bort det och sitter han på nåt betydligt bättre är det ok det med. en liten udda sits på river sedan, höjningen ett måste givetvis.

 

kan dom göra såhär med typ ak å liknande? i så fall syn... annars slår du ju bara en megabluff vilket såvitt jag vet svs är totalt okänt för (weak-passive-slask ftw) så då blir det väl en gråtfold :P summa sumarum: knappast jättemycket ev- att syna iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skjuter ofta turn igen med drag, men när det är A-hög board är det oftast mindre lönsamt så gillar nog turnchecken.

 

Funderar på att börja beta drag (checkar normalt mot generell fi) på turn, i position, när jag varit aggro på floppen. Har upptäckt att det är rätt svårt att få betalt när flurren sitter på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han flippar upp A-8 eller hade han flushdrag med en åtta och fick också in rivern. Du är slagen.

Fiskar brukar dubbla flopp/turn med set så det kommer han nog inte flippa ut, men slagen är du alla dagar här tyvärr.

 

Flushdrag med en 8:a ser jag inte som specieltt troligt när Hero håller 8c9c:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en jättebra idé men gör det helst när det är ett "normalt" 2-barrel läge, dvs ett överkort eller annat semi-scarecard kommer (eller om fi ofta foldar turn i allmänhet) så att fi orkar folda tillräckligt ofta för att ge +EV.

 

Jag håller med Jerico här och hade också checkat turn, finns bättre tillfällen att panga på. Frågan är om jag hade höjt river, men det är kanske en läcka i mitt veka spel :rolleyes: Men kan jag vinna en showdown med 98 på den brädan efter 2 bettade gator (varav en är river) är jag ganska nöjd....

 

Som spelat finns väl bara fold, det är inte mycket du slår. Visst kan du vara bäst här ibland, men väldigt sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...