Gå till innehåll

Nödvändig bandbredd?


jaha81

Recommended Posts

Hej detta må kanske vara under fel forum men men..

 

Jag ska flytta snart och nu sitter jag o väljer mellan comhems 8Mbit och 24Mbit bredband. Fungerar 8 bord samtidigt felfritt med 8Mbit? någon som vet?

 

Tidigare har jag haft 10Mbit men bara kört max 4 bord samtidigt. Funderar på att skaffa en skärm till för att testa på 6-8 bord.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så lär inte hastigheten spela någon roll. Se bara till att du får en stabil uppkoppling. Jag bytte till 24Mbit/s, men det viade sig att jag bodde för långt ifrån telestationen så min uppkoppling blev skit och kopplade ner sig hela tiden (otroligt frustrerande, speciellt när man spelar poker). Bytte sedan ner mig till 8Mbit/s och fick en mycket stabilare uppkoppling.

Vet inte du har några sådana problem i comhems nät, men det kan vara värt att säkerställa innan du uppgraderar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft com hem i två år och internet har gått ner en gång(!), och den gången drog dom av halva månadsavgiften :-).

 

Plus att jag har 8 mbit men laddar ner i 2 MB/s :-D :-D ( dubbelt så snabbt som man ska ladda ner)

 

Hehe ok det var ju trevligt.. kanske ska ta dem trots allt då =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comhem går på kabel-tv nätet.

Inte samma skit som adsl där längd till telestationer har massa betydelse för styrka/stabilitet/hastighet.

 

Kabel-tv nätet klarar bra mkt mera än 24 mbit.

 

Fråga är dock om du behöver 24 mbit.

Jag tankar Mkt o orkar inte vänta så jag har comhem 24.

 

Några stabilitetsproblem för du tar 24 jämfört med 8 kmr du inte få.

 

Sen tar poker Mkt lite bandbredd, 1 mbit duger säkert gott till 20+ bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill utfärda :

 

VARNING FÖR :

BREDBANDSBOLAGET !! KUNDFIENTLIGARE BOLAG FÅR MAN LETA EFTER !

 

Välj vilket företag som helst, men fy faen för BREDBANDSBOLAGET !

 

De lovar runt och håller tunt, blir det fel, får man vänta 3-6 veckor innan det tar uti med problemet, slås ex. bredbandet ut, får du betala ändå, fel och för hög faktura - du får betala ändå -

Svar från support, tar mer 1 vecka

 

BREDBANDSBOLAGET MOTTO : VI HAR ALLTID RÄTT, KUNDEN HAR ALLTID FEL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill utfärda :

 

VARNING FÖR :

BREDBANDSBOLAGET !! KUNDFIENTLIGARE BOLAG FÅR MAN LETA EFTER !

 

Välj vilket företag som helst, men fy faen för BREDBANDSBOLAGET !

 

De lovar runt och håller tunt, blir det fel, får man vänta 3-6 veckor innan det tar uti med problemet, slås ex. bredbandet ut, får du betala ändå, fel och för hög faktura - du får betala ändå -

Svar från support, tar mer 1 vecka

 

BREDBANDSBOLAGET MOTTO : VI HAR ALLTID RÄTT, KUNDEN HAR ALLTID FEL

Ja jävla apleverantör! Har gått ner i flera timmar utan notis eller info senaste veckan vid flera tillfällen. Helt godtyckligt och flera gånger i avgörande stunder i spelet. Vill inte vara utan 10/100mbit men stabiliteten och kundservice/info är ett skämt (har iofs funkat bra innan). Nån granne hade ringt dem idag men ingen vet nånting om varför eller tidpunkter, nån sa att Fortum var boven pga reparationer och elavbrott som påverkade switcharna.

 

Nu ska jag skaffa Comhem 256k som backup, känns som en billig försäkring för 1200 sek om året. Tiltar hårt på att bli nerkopplad sporadiskt och godtyckligt korta eller långa stunder. Förbannade grischar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill utfärda :

 

VARNING FÖR :

BREDBANDSBOLAGET !! KUNDFIENTLIGARE BOLAG FÅR MAN LETA EFTER !

 

Välj vilket företag som helst, men fy faen för BREDBANDSBOLAGET !

 

De lovar runt och håller tunt, blir det fel, får man vänta 3-6 veckor innan det tar uti med problemet, slås ex. bredbandet ut, får du betala ändå, fel och för hög faktura - du får betala ändå -

Svar från support, tar mer 1 vecka

 

BREDBANDSBOLAGET MOTTO : VI HAR ALLTID RÄTT, KUNDEN HAR ALLTID FEL

 

 

 

Jag har haft Bredbandsbolaget som ISP i flera år och har aldrig haft några problem med dom. Har idag en 100 MB-koppling som i princip aldrig har varit nere. Dessutom till ett grymt bra pris. Supporten har alltid funkat felfritt de få gånger jag har behövt kontakta dom. Tex så skulle de ta två veckor att flytta mitt internetabbonemang när jag flyttade, men samma dag som jag flyttat så ringde jag supporten och hörde om det inte gick att snabba på. En minut senare hade de löst det till mig mha ett tillfälligt abbonemang. Supporten har alltid varit hur trevliga och hjälpsamma som helst.

 

Jag har bara gott att säga om BBB. Stabilt, snabbt och billigt med väl fungerande support som man inte behöver sitta i en halvtimmes telefonkö för att få tag på. Och som dessutom löser ens problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft com hem i två år och internet har gått ner en gång(!), och den gången drog dom av halva månadsavgiften :-).

 

Plus att jag har 8 mbit men laddar ner i 2 MB/s :-D :-D ( dubbelt så snabbt som man ska ladda ner)

 

Comhem är säkert nöjda med dig. En kund som tror han har dubbla bredden när han bara har 1/4 ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...