Gå till innehåll

NL50 - J5 floppar tvåpar i ohöjd pott.


Recommended Posts

Ingen read på någon av motståndarna, höjningarna i hh:n är vad det höjs till. På turn har jag ca $36 kvar, potten ligger på $60, men båda mina motståndare verkar vara leksugna. Vad gör jag?

 

- chienthang sitting in seat 1 with $12.91

- PaPaAndreas sitting in seat 2 with $80.62

- Mobbe sitting in seat 3 with $77.10 [Dealer]

- lavo sitting in seat 4 with $49.25

- HERO sitting in seat 5 with $55.71

- Zografito sitting in seat 6 with $50.00

 

lavo posted the small blind - $0.25

HERO posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to HERO: Jack of Spades, 5 of Hearts

Zografito folded

chienthang folded

PaPaAndreas called - $0.50

Mobbe folded

lavo called - $0.50

HERO checked

 

** Dealing the flop: 5 of Diamonds, 9 of Spades, Jack of Clubs

lavo checked

HERO bet - $1.50

PaPaAndreas raised - $4.50

lavo called - $4.50

HERO raised - $19.50

PaPaAndreas called - $19.50

lavo called - $19.50

 

** Dealing the turn: 3 of Hearts

lavo checked

HERO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ganska given all-in, annars omvandlar du totalt din re-re-raise (som jag heller inte tycker om, lite potcontrol där imo för du kan aldrig folda efter den höjningen) på flopp till en bluff :P du är helt enkelt comittad till handen och då det finns ett drag ute och ingen av dom lär bluffa så är det bara å betta på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt intressant hand detta. Jag har varit med om en hel del tomterier när jag lirat NL20. Då har folk med tex. AA/KK gärna velat spela sådär. Men nu är dom ju två pers... Vill gärna höra slutet på denna hand.

 

Förövrigt måste du ju stoppa in här. Har dom trissen så har dom. Frågan är bara vad dom ska ha? :-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vitsen med att endast syna flopp är givetvis att det finns ont om drag och en massa händer som man senare skulle kunna få bra med värde av (knektar etc) antagligen viker direkt av då dom inte vill göra sig commitade direkt på flopp med en högst medioker hand när dom bara slår en totalbluff som mer eller mindre inte finns :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså 3betta flop som bb i limpad pott är ju dåligt av den anledningne att 2par är en jättetrolig hand och det blir enkelt för fi att slinka med sämre.

 

så 3betta inte flop om du inte sen är beredd att stoppa in. du bestämmer dig på floppen om fi är ett mongo som går broke med toppar hyfsad kicker i en limpad pott eller ej.

 

som spelat så är du committad och turn är ju helt blank så dega är det enda som finns.

 

55 och J9 är ju troliga händer de kan ha men NL50, man har sett så mycket mongosaker där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att dega och så be att inte ett A eller en K kommer på turn. Skulle säga till 80 % att du är uppe mot AJ och QT, annars kan det även vara QQ-AA med i leken. Vilket som är degen din vän.

 

SB sitter ju endera med 99 eller så draget, förmodligen draget med QT, typisk sb-hand som folk limpar in. Mittpos som höjer floppen sätter jag stenhårt på endera överpar eller AJ/KJ/QJ. Värt en raise och när du höjer så tar han en syn för det är bara 15 för att vinna 40. SB synar med för han betalar 15 för att vinna 60.

 

Så skulle jag tro. Men visst, J9, 99... Men pushen kommer du ju inte undan vilket som. Checkar du och mp bettar ut 20, vad gör du då? Bara att trycka och be för att river också tokblankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att floppen och turnen blev regnbågs färg så kan ingen ha ett färg drag. det enda du kan vara rädd för är om han har 55,JJ,99,J9 (och en mycket liten chans på 33). Jag skulle klämma ut rejält med deg på bordet och försöka vinna potten direkt eftersom potten är tillräckligt stor. Om han hugger emot och synar/kontrahöjer skulle jag börja tänka på om han har triss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att floppen och turnen blev regnbågs färg så kan ingen ha ett färg drag. det enda du kan vara rädd för är om han har 55,JJ,99,J9 (och en mycket liten chans på 33). Jag skulle klämma ut rejält med deg på bordet och försöka vinna potten direkt eftersom potten är tillräckligt stor. Om han hugger emot och synar/kontrahöjer skulle jag börja tänka på om han har triss.

 

Hero har $30, är andra att tala och potten är $60 med tre spelare?

 

"Om han hugger emot och synar/kontrahöjer skulle jag börja tänka på om han har triss." ?? Antingen degar du eller så degar du inte, som spelat är dega säkerligen det rätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...