Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Första sessionen mot Fi, och vi har inte hunnit många varv. Han har inte haft någon showdown. På de runt 40 händer jag har på honom verkar han dock tight med vpip på under 20%.

Vet inte riktigt om detta är en nobrainer eller inte. Jag blev iaf väldigt konfunderad när handen utspelade sig.

Tilläggas bör att jag mixar upp mitt postflop-spel väldigt mycket med denna typ av träffar. Har nog knappt något standardspel, utan går mycket på känsla.

Riverchecken är ju för att låta honom bluffa av sina missade drag. Antar att han betsynar min c/r med de flesta händer som skulle synat en bet ändå. Blir dock väldigt förvånad över vad som händer.

Hur gillar vi linjen? Vad sätter vi honom på för range på river? Synar vi?

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

SB ($419)

BB ($3135.5)

Hero ($7441.5)

MP ($2750.44)

Button ($4980)

Preflop: Hero is UTG with Qclub.gif, Qspade.gif.

Hero raises to $80, MP calls $80, 3 folds.

Flop: ($190) 4club.gif, Qdiamond.gif, 9spade.gif(2 players)

Hero checks, MP checks.

Turn: ($190) 5spade.gif(2 players)

Hero bets $140, MP calls $140.

River: ($470) 6diamond.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $360, Hero raises to $1220, MP calls $2170.44 (All-In), Hero calls $1310.44.

Final Pot: $5530.88

Postad

Är det trend posta veka HH's med kåkar och set?

Detta är så töntigt det blir - för helvete liksom, känner du dig konfunderad/olustig/ängslig/tveksam när Fi pushar så sluta spela poker helt allvarligt!

Postad

Som sagt, betta floppen. Du säger att du gillar att mixa upp och knacka här ibland men om du tänker på saken lite, enda anledningen att göra det är ifall du då och då ger upp med luft och med tanke på att potten inte är trebettad och vi har ett bra bräde att c-betta på så ser jag ingen anledning att någonsin checka här, bettar hellre hela min range här.

På river behöver vi vinna 1/4 och det lär måste vi väl göra, jag kan inte tänka mig att en fold skulle vara bra.

Postad

Men lol... Kul att det finns idioter som skalle88 på forumet iaf. Lyfter verkligen kvaliteten.

Jag vet lika väl som alla andra att det är instasyn på river.

Det jag tyckte var instressant med handen var den fetstilta frågan, vad vi ger honom för range på river efter att spelet gått som det gått.

Om vi ponerar att fi hade gått allin för ett pottbet på river, dvs ger mig 2:1 för en syn, hur ser vi på riverbeslutet då? Anta även att Fi inte är hjärndöd och förstår att jag inte har AQ här.

Handen blir lite FPS-skadad mest för att jag försöker mixa upp mitt spel med semistarka händer så som 9X, JJ, TT o dyl med denna typ av händer ibland. Oftast 3/4 pottar jag varje gata också. Mot unknowns som denna känner jag dock att det kan vara värt att gå ifrån standardlinjen en del, mest eftersom att de ändå inte har någon vidare koll på pass aggro jag spelar.

Smått editerad*

Postad
Men lol... Kul att det finns idioter som skalle88 på forumet iaf. Lyfter verkligen kvaliteten.

Jag vet lika väl som alla andra att det är instasyn på river.

Det jag tyckte var instressant med handen var den fetstilta frågan, vad vi ger honom för range på river efter att spelet gått som det gått.

Om vi ponerar att fi hade gått allin för ett pottbet på river, dvs ger mig 2:1 för en syn, hur ser vi på riverbeslutet då? Anta även att Fi inte är hjärndöd och förstår att jag inte har AQ här.

Handen blir lite FPS-skadad mest för att jag försöker mixa upp mitt spel med semistarka händer så som 9X, JJ, TT o dyl med denna typ av händer ibland. Oftast 3/4 pottar jag varje gata också. Mot unknowns som denna känner jag dock att det kan vara värt att gå ifrån standardlinjen en del, mest eftersom att de ändå inte har någon vidare koll på pass aggro jag spelar.

Smått editerad*

Tack för komplimangerna nu till handen igen.

Jag sätter honom uppenbarligen till stor del på lägre set, och ja, hade han pottat rivern hade du synat.

Linjen känns onödigt trixig, vilket gör att det känns som du förlorar en hel del värde på MEN mot vissa Fi's tycker jag ändå att den är bra.

Jag hade bettat rivern eftersom Fi oftare hittar hjältesynen än bettar missade draws. Floppchecken tycker jag är ett försvarbart alternativ mot en vektight Fi iaf.

Om du vet att det är en instasyn, varför frågar du? Och ha inte mage att ta ordet kvalite i din mun efter den här posten och frågeställningarna är du snäll.

Handen är så nobrainer det kan bli angående range och beslut och det enda som är värt att diskutera är helhetslinjen...

Postad
Tack för komplimangerna nu till handen igen.

Jag sätter honom uppenbarligen till stor del på lägre set, och ja, hade han pottat rivern hade du synat.

Linjen känns onödigt trixig, vilket gör att det känns som du förlorar en hel del värde på MEN mot vissa Fi's tycker jag ändå att den är bra.

Jag hade bettat rivern eftersom Fi oftare hittar hjältesynen än bettar missade draws. Floppchecken tycker jag är ett försvarbart alternativ mot en vektight Fi iaf.

Om du vet att det är en instasyn, varför frågar du? Och ha inte mage att ta ordet kvalite i din mun efter den här posten och frågeställningarna är du snäll.

Handen är så nobrainer det kan bli angående range och beslut och det enda som är värt att diskutera är helhetslinjen...

Np, jag bjuder.

Funderade faktiskt på att inte ens ställa frågan om vi skulle syna lr ej, därav postade jag med att jag hade synat i ursprungsposten. Det var inte det som jag tyckte var det intressanta.

Grejen är bara den att jag inte hittar någon annan hand i Fi's range än just 78s som han spelar på det där viset, om man antar att han är en tänkande spelare.

Jag säger ju med min c/r typ att antingen har jag topset eller är tom. Vilka händer pushar han då egentligen? Vilka händer hade du pushat? Kaaanske 66 mot en Fi jag har bra koll på. Men det tror jag inte att fi hade på mig ivf.

Någon som pushar någonting annat (som man kan spela flop+turn på hans sätt med) än 78s på river? Vill gärna veta både i det aktuella fallet och i det fallet vi ponerar att en allin är ungefär ett pottbet.

Postad

Det här är väl ändå märkligt. Först postar du handen med en frågeställning, "Synar vi?" Sedan säger du till Skalle att du "vet väl som alla andra att det är en instasyn!". Sedan återgår du till att ställa din ursprungliga fråga igen...

...det är ju så, att utan en frågeställning på något sätt, så hamnar den här handen i Resultat-kategorin (bad-beat-tråkigheter).

Skepsis är något sunt, så länge man har en öppen inställning. Tyvärr är det bara alltför många som skriker "push" i nästan alla lägen, och fan ta den som inte pushar, han är vek-tight, etc..

...alltså, eftersom Fi verkar rätt bra enligt dina notes, har jag också svårt att se något annat än 7, 8 som han kan pusha med.

Sen kan åsiktsfascisterna säga vad de vill.:-D

Postad

Spontant känner jag att det är en onödigt trixig linje mot en randomFI som du inte har spelat mot...

Ang river så känns 78 som FI's logiska hålkort som spelat. Men mtp hur du har spelat dina QQ så tycker jag att man inte kan utesluta händer som 99 och andra set.

Det hade varit väldigt intressant om du hade döljt dina egna hålkort i HH'n för att få oss att tänka i längre banor och jag kan erkänna att jag hade haft svårt att placera dig på topsetet och vem vet, varför inte pusha in med andra händer förutom 78?

Postad
Spontant känner jag att det är en onödigt trixig linje mot en randomFI som du inte har spelat mot...

Ang river så känns 78 som FI's logiska hålkort som spelat. Men mtp hur du har spelat dina QQ så tycker jag att man inte kan utesluta händer som 99 och andra set.

Det hade varit väldigt intressant om du hade döljt dina egna hålkort i HH'n för att få oss att tänka i längre banor och jag kan erkänna att jag hade haft svårt att placera dig på topsetet och vem vet, varför inte pusha in med andra händer förutom 78?

Trevlig post :)

Saken är bara den att om man spelar något annat set än 66 sådär på flop/turn så är man i det närmaste efterbliven. Skulle vi se rivern i ett vakuum så är de många gånger troligare.

Angående att dölja hålkort så var det en grymt bra idé för just denna hand iaf, då jag som sagt egentlingen inte var ute efter huruvida det var en syn eller inte utan mer efter vad vi kan sätta Fi på för range och vilka händer vi kan utesluta. Skall tänka på det om jag spelar någon liknande hand i framtiden.