Gå till innehåll

Serbisk sågning av basketdomare!

Recommended Posts

• Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
haha ja duu, de é synd om lilla Serbien allså. Bra att ni går mot strömmen, det är ju därför ni har 1000Kr i medel lön och alla lider där nere nu ;)

Ekonomin är inte den bästa där nere nej, det är ingen som har sagt, men jag kan garantera dig att många fler människor drabbas av depression här i Sverige än det gör i Serbien, jag har en egen liten teori att det har att göra med just den konflikträdda mentaliteten som råder här..

serbien är ett av jordens mörkaste hål..världen verkar inte förstå hur mycket ont de gjort och gör här i världen

Okej.

Postad
jag kan garantera dig att många fler människor drabbas av depression här i Sverige än det gör i Serbien, jag har en egen liten teori att det har att göra med just den konflikträdda mentaliteten som råder här..

Den teorin kan du slopa. Läs lite statistik så kommer du nog snabbt fram till varför det är så.

Postad

Lite OT.

Men vad är det för fel på svenska sportjournalister? Eller är det mig det är otroligt mycket fel på? I gårdagens sportnytt var det ett mer än 5 minuter långt insalg om matchen mellan tyskland och nått annat land i dam vm i fotboll som de dessutom envisas med att kalla för vm i fotboll, så att man blir lika förvirrad varje gång man hör eller ser något om det.

Detta samtidigt som basket em spelas i Spanien och det nämer de inte ens något om.

Är vi svenskar verkligen så mycket mer intresserade av hur det går för Tyskland i dam vm i fotboll än vad vi är av basket em, så att det motiverar den betydligt större medieuppmärksamhet som dam vm i fotboll får i förhållande till basket em?

Postad

doh, tja, serbiens antal krig man varit inblandade i senaste 200 åren....allt från världskrig till andra småkrig :D undra om de kan bero på att massmedia utfärdar belöningar på spottloskor på grannländers diplomater och hot om våltagna döttrar... :D

Postad
Den teorin kan du slopa. Läs lite statistik så kommer du nog snabbt fram till varför det är så.

doh, tja, serbiens antal krig man varit inblandade i senaste 200 åren....allt från världskrig till andra småkrig :D undra om de kan bero på att massmedia utfärdar belöningar på spottloskor på grannländers diplomater och hot om våltagna döttrar... :D

Ni två är ungefär lika mycket pålästa, jag överlåter diskussionen åt er..

Postad
Ni två är ungefär lika mycket pålästa, jag överlåter diskussionen åt er..

Ok, jag tror att skotten i Sarajevo avlossades pga av att inte normala "knulla din dotter"-hot bet på Franz och hans fru, och trots massmedias belöningar om spottloskor på Franz och hans familj verkade inte storleken på belöningen vara nog för vanligt folk att gå Svarta Handens ärenden så Gavrilo tog saken i egan händer av vrede då inte muntliga förolämpningar verkade ha nån effekt.

Påläzt? njää, jag bara teoriserar min doktorsgrad :D

Postad
Kul resonemang. Typ i linje med att "Anna Lindh hade säkert gjort nåt riktigt jävligt mot sin mördare, annars skulle han ju inte mördat henne, så hon förtjänade det säkert". Själva tankegången att man får vad man förtjänar dyker ofta upp när nån gör något osnällt mot nån annan, tex när nån fick stryk i plugget.

Fake edit: Ja jag fattar att mord och förolämpning är två helt olika saker.

Schysst liknelse... Har inte sett matchen, men baserat på Milicics uttalanden måste ju domarna varit helt horribla, och favoriserat Grekland stort. Och jag vägrar tro att toppdomare kan vara extremt värdelösa, utan att det rör sig om något fuffens med mutor etc. Därför förutsätter jag helt enkelt att den här domartrion medvetet dömt till Greklands fördel. Skulle inte vara första gången FIBA riggar en match direkt...

Och mutade och korrumperade domare förtjänar att få höra all möjlig skit.

Postad
haha ja duu, de é synd om lilla Serbien allså. Bra att ni går mot strömmen, det är ju därför ni har 1000Kr i medel lön och alla lider där nere nu ;)

Tjena kenan, serberna har vart med i varje krig som funnits i europa typ det kan förklara att vi är tepramenta osv, länder splittrats osv, folk flyttat ut.. men om du hadde kollat lite mer, så ser du att Serbien har den högsta tillväxten av ekonomi under varje år i balkan..

Genomsnitt lönen är runt 4,000kr..och det växer mer å mer.

du som är från bosnien.....vilket är 50%kontrollerat utav serber..som håller ekonomin stadigt och bra.

va bara lite mindre "kaxig" nästa gång, p.s du var en turk för 120år sen.:roll:

Postad
serbien är ett av jordens mörkaste hål..världen verkar inte förstå hur mycket ont de gjort och gör här i världen

Du är nog en kosovo alban kan jag tippa på, just ja ni som försöker sno vårt land.. river våra kyrker där nere osv.

När ni flydde från erat korrupt land som ni sabbat, försöker ni komma till serbien å sabba... skitnerdejtack.

Postad
Lite OT.

Men vad är det för fel på svenska sportjournalister? Eller är det mig det är otroligt mycket fel på? I gårdagens sportnytt var det ett mer än 5 minuter långt insalg om matchen mellan tyskland och nått annat land i dam vm i fotboll som de dessutom envisas med att kalla för vm i fotboll, så att man blir lika förvirrad varje gång man hör eller ser något om det.

Detta samtidigt som basket em spelas i Spanien och det nämer de inte ens något om.

Är vi svenskar verkligen så mycket mer intresserade av hur det går för Tyskland i dam vm i fotboll än vad vi är av basket em, så att det motiverar den betydligt större medieuppmärksamhet som dam vm i fotboll får i förhållande till basket em?

Damernas VM i fotboll är rimligtvis sjukt mycket mer intressant för den svenske sportmediekonsumenten än ett EM i basket.

Postad
Schysst liknelse... Har inte sett matchen, men baserat på Milicics uttalanden måste ju domarna varit helt horribla, och favoriserat Grekland stort. Och jag vägrar tro att toppdomare kan vara extremt värdelösa, utan att det rör sig om något fuffens med mutor etc. Därför förutsätter jag helt enkelt att den här domartrion medvetet dömt till Greklands fördel. Skulle inte vara första gången FIBA riggar en match direkt...

Och mutade och korrumperade domare förtjänar att få höra all möjlig skit.

Hur ser din serbdistribution och domardistribution ut om du får det till att serbdistributionen är mindre partisk och mer trovärdig?

OT: Håller serber på och klankar ner på övriga balkan i tråden, eller läser jag fel?

Postad
Hur ser din serbdistribution och domardistribution ut om du får det till att serbdistributionen är mindre partisk och mer trovärdig?

OT: Håller serber på och klankar ner på övriga balkan i tråden, eller läser jag fel?

Att serber och albaner inte kommer överens kommer väl knappast som en överraskning.

Postad

De här är långt över gränsen om vad jag vill se på "sportnytt" men f-n va skönt med någon som säger vad de tycker i en intervju. Många av dagens intervjuer med tex fotbollslandslaget eller svenska idrottare är så fruktansvärt ointressanta och fulla av platityder oneliners och helt meningslösa svar.

Postad
Tjena kenan, serberna har vart med i varje krig som funnits i europa typ det kan förklara att vi är tepramenta osv, länder splittrats osv, folk flyttat ut.. men om du hadde kollat lite mer, så ser du att Serbien har den högsta tillväxten av ekonomi under varje år i balkan..

Genomsnitt lönen är runt 4,000kr..och det växer mer å mer.

du som är från bosnien.....vilket är 50%kontrollerat utav serber..som håller ekonomin stadigt och bra.

va bara lite mindre "kaxig" nästa gång, p.s du var en turk för 120år sen.:roll:

Brukar ju kolla på serbiska nyheter och där klagar de mycket på att de inte har några pengar och säger att medellönen är ca. 1000kr, det var därifrån jag fick det. Har varit i Serbien flera gånger och har många kompisar därifrån. Vet inte vart du får 4000 kr från, typ hälften av folket är arbetslösa, men lätt för dig att sitta i Sverige och berätta hur bra ni har det där nere :roll:

Men att starta massa onödiga krig och ser gråta när USA blandar sig är ju ganska barnsligt, alltid lätt att slå på nån som ligger nere...

Ps. Att jag var en turk för 120 år sen ser jag inte som nåt negativt...

Postad
De här är långt över gränsen om vad jag vill se på "sportnytt" men f-n va skönt med någon som säger vad de tycker i en intervju. Många av dagens intervjuer med tex fotbollslandslaget eller svenska idrottare är så fruktansvärt ointressanta och fulla av platityder oneliners och helt meningslösa svar.

"vi var i form, det flöt, och vi körde max igenom hela matchen, vi skapa chanser men vi fick inte in den, ne vi får se, nästa match blire 120%, tack nu ska ja kila iväg till duschen:)"

:mrgreen:

Postad

Min känsliga näsa känner doften av ankommande tåg-krash, så jag låser denna för ett tag. När den låses upp så kommer alla ihåg att denna tråd inte handlar om serber vs nån annan, utan om en intervju efter en match.

Postad
Du är nog en kosovo alban kan jag tippa på, just ja ni som försöker sno vårt land.. river våra kyrker där nere osv.

När ni flydde från erat korrupt land som ni sabbat, försöker ni komma till serbien å sabba... skitnerdejtack.

nej..jag är genomsvensk..råkar dock bara läst väldigt mycket om europeisk krigshistoria..samt balanserat upp detta med empiriska forskningar

Postad
Damernas VM i fotboll är rimligtvis sjukt mycket mer intressant för den svenske sportmediekonsumenten än ett EM i basket.

Hur kan det vara sjukt mycket mer intressant med VM i damfotboll för den svenske sportmediekonsumenten, då underhållningsvärdet näst intill är obefintligt. Och om det dessutom inte handlar om Sverige så blir det ju totalt ointressant.