Gå till innehåll

Serbisk sågning av basketdomare!

Recommended Posts

• Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Ord och inga visor =)

Det Serbiska språket är rikt med härliga svordommar. Det intressanta i det hela är att jag från min tid inom restaurangbranshen kände igen iaf 90% av alla svordommar.

Postad

Underbar video. Och var domarna verkligen så dåliga som Milicic säger, så tycker jag faktiskt det är helt rätt. Domare förtjänar att få höra grov kritik, när dom varit sanslöst dåligt.

Var kul att läsa kroatiska medier efter att Kroatien blivit totalt bortdömda mot Spanien i ett basket-EM/VM för något år sen. Om jag minns rätt gick en tidning ut med en belöning, som man fick om man hittade en av domarna och spottade på honom.

Postad
Ord och inga visor =)

Det Serbiska språket är rikt med härliga svordommar. Det intressanta i det hela är att jag från min tid inom restaurangbranshen kände igen iaf 90% av alla svordommar.

Var dom riktade till dig?

Och om dom var det hur gick det?

Postad
Underbar video. Och var domarna verkligen så dåliga som Milicic säger, så tycker jag faktiskt det är helt rätt. Domare förtjänar att få höra grov kritik, när dom varit sanslöst dåligt.

.

lite väl grovt blev det där.

Lite var nog årets understatement. Som gammal idrottsaktiv så kan jag hålla med om att man har rätt att såga domaren efter en dålig insatts. Men det han gjorde va att tala om att straffa deras familjer med diverse oskrivbara uttryck. Oförsvarbart oavsett nivå på domarens insatts.

Personligen hoppas jag att han blir avstängd låååååååååååååång tid efter det verbala påhoppet.

Postad
Lite var nog årets understatement. Som gammal idrottsaktiv så kan jag hålla med om att man har rätt att såga domaren efter en dålig insatts. Men det han gjorde va att tala om att straffa deras familjer med diverse oskrivbara uttryck. Oförsvarbart oavsett nivå på domarens insatts.

Personligen hoppas jag att han blir avstängd låååååååååååååång tid efter det verbala påhoppet.

Han fick böter på 10000 euro iaf. Men grejen är att domare är så sjukt korrupta, likaså förbunden såsom baskets FIBA och fotbollens UEFA. Blir väl löjligt ibland, då det är så sjukt uppenbart att det är uppgjort.
Postad
Jag ska knulla din dotter=kritik? :?

Tänkte likadant faktiskt, visst tycker jag liksom många andra att proffessionella domare ska sköta sitt jobb något sånär.

Men att han ska knulla hans fru i munnen och knulla hans dotter om han har något känns som något lite utöver kritik. Kanske till och med straffbart här hemma!?

Postad
Han fick böter på 10000 euro iaf. Men grejen är att domare är så sjukt korrupta, likaså förbunden såsom baskets FIBA och fotbollens UEFA. Blir väl löjligt ibland, då det är så sjukt uppenbart att det är uppgjort.

Böter var i mina ögon ett för lågt straff. Sen om det är korrupta domare/förbund har inget med saken att gör. Då får han kritisera det istället för att ge sig på domarens familj.

Postad
Ord och inga visor =)

lite väl grovt blev det där.

Ja det var riktigt grovt, men är inte de valda uttrycken mer accepterade och inte lika bokstavligt menade i Serbien på serbiska/ jugoslaviska (?) än vad som är falet om någon svensk hade ställt sig och sagt samma sak?

Jag tycker att han ska få sparken?

Basketspelaren dvs, jag menar han är ju proffs, det är hans jobb.,... Ge han sparken.

Ge honom sparken från vad?

Postad
Ja det var riktigt grovt, men är inte de valda uttrycken mer accepterade och inte lika bokstavligt menade i Serbien på serbiska/ jugoslaviska (?) än vad som är falet om någon svensk hade ställt sig och sagt samma sak?

Du har rätt till visst del i det. Just svordommen om att ha sex med ngns mamma (vågar mig inte på att försöka stava det) är en vanlig svordom. Men det är inte direkt ngt som är ok att säga till folk man inte känner. Jag skulle nog jämställa det med att om jag säger ngt i stil med "Din jäkla sumprxxxare, jag ska sodomera din hund". En sak som skulle kunna sägas i krigets hetta till en kompis. Men att säga det rakt ut i TV, och sen även fortsätta det hela med mamman, syrran och andra familjemedlemmar.... då har han ju verkligen visat stil på att inte ha koll.

Att svära en gång rakt ut kan ju tas. Men att upprepa det hela flera gånger, även när till och med reportrarna försökt få honom att ändra riktning utan att lyckas visar ju verkligen på hur grovt det är, även för serberna.

Postad

Jo det stämmer, att knulla någons mor låter mycket värre på svenska än vad det gör på serbiska..

Sen är man inte rädd för att visa vad man tycker och känner i Serbien till skillnad från här i norden..

Postad

Kul resonemang. Typ i linje med att "Anna Lindh hade säkert gjort nåt riktigt jävligt mot sin mördare, annars skulle han ju inte mördat henne, så hon förtjänade det säkert". Själva tankegången att man får vad man förtjänar dyker ofta upp när nån gör något osnällt mot nån annan, tex när nån fick stryk i plugget.

Fake edit: Ja jag fattar att mord och förolämpning är två helt olika saker.

Postad
Är det därför Serbien/f.d.Jugoslavien är ett sådant harmoniskt land?

Det är därför bla. USA har attackerat Serbien jaa, för att man vågar gå mot strömmen och stå för sina åsikter och principer, till skillnad från här i Sverige då man viftar med vita flaggan så fort USA höjer rösten..

Postad
Det är därför bla. USA har attackerat Serbien jaa, för att man vågar gå mot strömmen och stå för sina åsikter och principer, till skillnad från här i Sverige då man viftar med vita flaggan så fort USA höjer rösten..

Och så trollar vi lite mer, tack.

Postad

haha ja duu, de é synd om lilla Serbien allså. Bra att ni går mot strömmen, det är ju därför ni har 1000Kr i medel lön och alla lider där nere nu ;)