Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

klart man sätter han all-in eller?

***** Hand 436912153 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 10 september 2007 23:39:27

Adam 16 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Libido (189.10)

Plats 2: MK55 (63.85)

Plats 3: Joanette (200.60)

Plats 4: gr44 (151.85)

Plats 5: MOKEV (58.55)

Plats 6: 2nasty (28.33)

Plats 7: Over C (79.60)

Plats 8: Jryboi (98.00)

Plats 9: mitok (57.05)

Plats 10: kabi (65.90)

MK55 lägg LM 0.50

Joanette lägg SM 1.00

** Giv **

Libido [Kk, Er]

MK55 [N/A, N/A]

Joanette [N/A, N/A]

gr44 [N/A, N/A]

MOKEV [N/A, N/A]

2nasty [N/A, N/A]

Over C [N/A, N/A]

Jryboi [N/A, N/A]

mitok [N/A, N/A]

kabi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

gr44 Lägg

MOKEV Lägg

2nasty Lägg

Over C Lägg

Jryboi Lägg

mitok Lägg

kabi Lägg

Libido Höj till 4.00

MK55 Syna 4.00

Joanette Lägg

*** Flop(Board): *** : [10h, 6k, Ek]

*** Bet Runda 2 ***

MK55 Passa

Libido Satsa 6.00

MK55 Höj till 15.00

Libido ????

Postad

Nja, då han inte kan sitta med Ek eller Kk på han så minskar det ju hans möjliga draghänder rejält. Jag säger syn då vika är för vekt och för få sämre motståndarhänder synar en höjning.

Postad
Nja, då han inte kan sitta med Ek eller Kk på han så minskar det ju hans möjliga draghänder rejält. Jag säger syn då vika är för vekt och för få sämre motståndarhänder synar en höjning.

Detta är SvS 0.5/1 och fi har 64 bb i startstack, dvs han är fisk och kommer syna med allt möjligt. Standard raise och syna push.

Postad
menade iofs att ur fi's perspektiv kanske han får fe om han ställer mot re-raise ^^

Mmm, jag brukar också tänka lite så, ge fi chansen att pusha draget även om det är uppenbart att HERO aldrig kommer lägga sig.

Postad

Senast i går i liknande situation med AK och träff på Kung på floppen så fick jag en re-räjs från en 1/3-stackare. Degen åkte in och han hade mellanpar med usel kicker.

Så inte finns det mycket utrymme att tveka inte.

Clueless

klart man sätter han all-in eller?

Postad

Tycker det känns som Fi sitter på antingen AT eller TT alternativt AK, AQ

Han vill inte folda pre men vill heller inte reraisa (mao oftast inte AA, KK)

Check-raisen luktar styrka. Han vill inte riskera att förlora kunder, check. Men han är rädd för färgdraget, reraise.

Tror på triss eller tvåpar. Så det ger dig som jag ser två alternativ.

all-in eller fold. Med tanke på hans stackdjup skulle jag ställa direkt för det kan inte kosta så mycket mer. Du får nästan 1,7:1 i odds om du ligger under.

Kostar dig 44,85 att ställa han all-in och med de pengarna som redan är i potten kan du vinna (om han synar) 74,85.

Han synar nog även när han sitter på AQ, AJ Har han :Ac: och någon annan klöver synar han direkt (och vinnner på färgen.. är ju SvS trotts allt).

Postad

På den här nivån är det lite lotto. Självklart kan det vara en kapabel lirare som just torskat stort, alternativt en tomte med tur. Men det är ett senare bekymmer, det du ska tänka på nu är hur du ska extrahera max pengar.

Det är ju bara att förutsätta att du ligger före här, nivån tenderar att vara toklåg på SvS. Alltså handlar det om att få in hela hans stack. Jag röstar faktiskt för SYN. Risken är att han lägger sin KJ om du ställer...

Lite klurigt, hade varit lättare med en read. Det är ju inte fel att raisa och hoppas att han tror på sin KJ, men det är lurigt. Som sagt, utifrån read får du välja mellan att höja till 40 och syna och vänta på att han donkbetar turn. Att tro att FI skulle ha bra hand här är att skjuta sig själv i foten. Ibland händer det, men på SvS .5/1 så är det här 8/10 en hand som K7, KJ, 67 osv.

Postad

Fi har 44 kvar - spela för stackar och höj honom all-in. De gånger fi har sämre A och draget lär betala för de ggr han har tvåpar / set. Dessutom drar du om tvåparet en gång på nio. Hade vi spelat om djupa stackar hade beslutet varit svårare.

Postad

Skulle säga syn och hoppas på att få fram ett till ess. Skulle vara lite avvaktad på om det kommer J,Q eller K på turnen/rivern då han kanske har JJ,QQ,KK. Om han är en lös spelare så skulle jag utan tvekan syna.

Jag är nyfiken på hur det hela gick sedan

Postad
Skulle säga syn och hoppas på att få fram ett till ess. Skulle vara lite avvaktad på om det kommer J,Q eller K på turnen/rivern då han kanske har JJ,QQ,KK. Om han är en lös spelare så skulle jag utan tvekan syna.

Jag är nyfiken på hur det hela gick sedan

jag satte han all-in han hade triss i tior o vann potten

Postad
Fold equity. Men det kvittar eftersom fi inte lägger en bättre hand här.

För övrigt tror jag att din största lucka är att du aldrig verkar ha några reads.

så sant, har aldrig sett en analys från nacho med varken read eller stats (eller typ nån känsla av möjliga stats såsom löspassiv lr TAG:aktig.

Tyvärr gör detta att det blir jävligt svårt att analysera alla de händer han postar på ett bra sätt då man i stort sätt bara får lov att anta att alla fi är såll, detta generaliserande får ju iofs lite hjälp av att det iaf är SVS 0,5/1 det handlar om...