Gå till innehåll

PLO - raise på fel gata?


Kissemisse

Recommended Posts

Är osäker på om jag spelade rätt här. Dålig starthand, men jag ville spela ensam mot den som limpade. Det skall påpekas att limparen som gick all-in hade ställt in med skräp flera gånger tidigare samt var välidgt lös och bluffade hårt.

 

Senast jag spelade PLO var live för 7-8 år sedan så man minns inte så mycket, om någon tycker jag spelade konstigt menar jag.

 

Game #5495029224: Omaha PL ($5/$10) - 2007/09/10 - 01:08:29 (DST)

Table "Mindgames" Seat 6 is the button.

Seat 2: statistic ($965 in chips)

Seat 3: MightyRed ($1429.39 in chips)

Seat 4: The_shunk ($3800.65 in chips)

Seat 5: Alch3m1zt ($4932.67 in chips)

Seat 6: KipsterDK ($1963 in chips)

statistic: posts small blind $5

MightyRed: posts big blind $10

 

dealt to Alch3m1zt [Qh Qs 9c 5d]

 

The_shunk: calls $10

Alch3m1zt: raises to $45

KipsterDK: calls $45

statistic: folds

MightyRed: folds

The_shunk: calls $35

 

FLOP [6c Qd 4d]

 

The_shunk: bets $150

Alch3m1zt: calls $150

KipsterDK: folds

 

TURN [6c Qd 4d][7h]

 

The_shunk: bets $450

Alch3m1zt: raises to $1800

The_shunk: raises to $3605.65 and is all-in

Alch3m1zt: calls $1805.65

 

RIVER [6c Qd 4d 7h][8c]

 

The_shunk: shows [2s 3h 4c 6h] (Two Pairs, Sixes and Fours, Queen high)

Alch3m1zt: shows [Qh Qs 9c 5d] (A Straight, Nine high)

 

Alch3m1zt collected $7658.30 from Main pot

 

När jag höjde på turn ångrade jag mig direkt, för att han mycket väl ha 85 i hålet och jag kände att jag spelat fel någonstans. Därför postar jag detta. Tur för mig att han hade skräp.

 

Det jag funderade på var om jag skulle höja pott redan på floppen, eller bara syna på turn för att hålla potten nere och eventuellt bara syna på river eller rent av folda om något dåligt kort kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Att höja före flopen är ett misstag. Din hand är alldeles för svag och du vill helst ha en multi-pot med ett drag till hög triss på flop.

 

På floppen bör du beta pottmax samt höja riktigt ordentligt mot alla fula färgdrag och stegdrag som kan komma och sabba din dag. Syna på turn, och hoppas att du träffar en kåk/fyrtal. Om du träffar så beta ordentligt men se samtidigt till att FI är villig att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
fold pre och pot flopp.

Jag har hellre hans hand pre än din btw.

 

 

Det är låga händer som 2-5, 3-6 o.s.v. som man förlorar med.

 

2346 är ingen hand man spelar.

 

2346 vs QQ95. 40/60.

 

Jag tar QQ95 över 2346 alla dagar i veckan.

 

EDIT: Jag pottar flop alla dagar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sällan man får in 380BB mot någon som drar mot 3 outs. Grattis. dundra nästa gång - inte för att det lär spela någon roll han verkar ju ha bestämt sig för att donera hursomhelst men han kanske saktar ner om det kommer färg på turn så det gäller att bygga på floppen. Mot normala FI slår man om flopp och dunkar huvudet i väggen när turn inte blankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brädan är ju en av de sämsta man kan få med QQ som träffar topptriss utan en färdig stege på bordet. Med en perfekt draghand leder fi med 56/44 ungefär.

 

Jag pottar floppen varje dag i veckan. Om nu fi ställer in med skräp så är det väl bättre att vi får honom att göra det då vi verkligen VET att vår hand är bäst? Vad som sker i handen är ju att vi först ger fi en chans att träffa med en skithand och när skithanden väl sätter ett drag så slänger vi in alla pengar. Känns väldigt -EV.

 

Undrar för övrigt precis som många andra om det här verkligen är real money. Finns det verkligen folk som slänger bort $4k så här, även när det är 4 inköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...