Gå till innehåll

strul med datorn


affe2000

Recommended Posts

hmm...

Jag gjorde en riktigt dum grej idag. Skyller på bakfyllan.

 

Skulle kolla på en film på nätet men det krävdes ett nytt program. Som den idiot man är så gick jag med på att ladda ner programmet och nu har jag något skit som påstår att min dator är fylld med virus och att jag måste köpa deras antivirusprogram. Dessutom har min startsida ändrats till deras hemsida och jag kan inte ändra tillbaka. Jag försöker slänga programmet men den är skrivskyddad och jag kan inte ändra på det. Vad ska jag göra? Jag vill bli med alla jävla popups som dyker upp hela tiden och slänga programmet långt åt helvete... Några förslag?

 

Kommentarer om hur jävla dum jag är accepteras naturligtvis men kom gärna med några tips också.

 

MVH affe2000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ändra startsidan så går du in under verktyg-internetalternativ och skriver i vad du vill ha för startsida (om du har I.E vill säga)

 

för att få bort programmet kan du försöka gå in i dos-prompten (cmd.exe) för att försöka ta bort programmet.

 

//Matte

 

 

Antar att op redan restat detta, finns program som kör över ditt val och ändrar varje gång du startar.

 

CCleaner e ett bra tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att ladda ner CCleaner motsv. för att försöka avinstallera programmet.

 

VirusProtectionpro: minns jag inte helt fel är det bara scam o malware det där

 

 

edit: http://forums.techguy.org/search.php?searchid=338152&query=VirusProtectionpro

 

Nu är allt fixat och klart och datorn är snäll igen. Ett riktigt stort tack till er båda.

 

MVH affe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...