Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okey, kanske är en lätt hand för er rävar som är bekväma på högre nivåer. Men för mig som just börjat känna på 2,5/5 så undrar jag över riverspelet här:

***** Hand History for Game 435444587 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, Sep 9, 15:24:45 ET 2007

Table David 22 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: solid ( $970 )

Seat 2: Drholliday ( $1595.82 )

Seat 3: Mjölner2 ( $402.6 )

Seat 4: A Vandelay ( $1334.37 )

Seat 5: Ängeln17 ( $1091 )

Seat 6: rillek ( $604.25 )

Seat 7: Celia ( $220.1 )

Seat 8: Norea ( $161.85 )

Seat 9: Mark Julio ( $1072.4 )

Seat 10: Demster ( $888.83 )

solid posts small blind [$2.5].

Drholliday posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Ängeln17 [ Ad Ks ]

Mjölner2 folds.

A Vandelay folds.

Ängeln17 raises [$20].

rillek folds.

Celia folds.

Norea folds.

Mark Julio folds.

Demster calls [$20].

solid folds.

Drholliday raises [$55].

Ängeln17 calls [$40].

Demster folds.

** Dealing Flop ** [ 9h, 8c, Ac ]

Drholliday bets [$75].

Ängeln17 raises [$175].

Drholliday calls [$100].

** Dealing Turn ** [ 7s ]

Drholliday checks.

Ängeln17 bets [$145].

Drholliday calls [$145].

** Dealing River ** [ 3d ]

Drholliday checks.

Ängeln17 Värdebetar eller checkar vi bakom? Med tanke på hans 3-bet pre och hans syn av min raise på floppen finns det viss risk för AA eller set? Jag har inga reads första gången mot FI och enbart 10 händer vid tillfället.

Postad
Okey, kanske är en lätt hand för er rävar som är bekväma på högre nivåer. Men för mig som just börjat känna på 2,5/5 så undrar jag över riverspelet här:

***** Hand History for Game 435444587 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, Sep 9, 15:24:45 ET 2007

Table David 22 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: solid ( $970 )

Seat 2: Drholliday ( $1595.82 )

Seat 3: Mjölner2 ( $402.6 )

Seat 4: A Vandelay ( $1334.37 )

Seat 5: Ängeln17 ( $1091 )

Seat 6: rillek ( $604.25 )

Seat 7: Celia ( $220.1 )

Seat 8: Norea ( $161.85 )

Seat 9: Mark Julio ( $1072.4 )

Seat 10: Demster ( $888.83 )

solid posts small blind [$2.5].

Drholliday posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Ängeln17 [ Ad Ks ]

Mjölner2 folds.

A Vandelay folds.

Ängeln17 raises [$20].

rillek folds.

Celia folds.

Norea folds.

Mark Julio folds.

Demster calls [$20].

solid folds.

Drholliday raises [$55].

Ängeln17 calls [$40].

Demster folds.

** Dealing Flop ** [ 9h, 8c, Ac ]

Drholliday bets [$75].

Ängeln17 raises [$175].

Drholliday calls [$100].

** Dealing Turn ** [ 7s ]

Drholliday checks.

Ängeln17 bets [$145].

Drholliday calls [$145].

** Dealing River ** [ 3d ]

Drholliday checks.

Ängeln17 Värdebetar eller checkar vi bakom? Med tanke på hans 3-bet pre och hans syn av min raise på floppen finns det viss risk för AA eller set? Jag har inga reads första gången mot FI och enbart 10 händer vid tillfället.

Jag hade dragit iväg en värdebet där.

Känns som han drar mot färgen, och nu när jag kontrollerar stats på honom i PokerTracker misstänker jag att jag har rätt.

Postad

Jag tror att han oftast här har samma hand som du eller missat färgdrag. Din han står sig ganska bra vid en showdown och du får knappast syn av sämre händer om du bettar igen på river om han inte är fisk och synar ner med typ KK eller AQ...checka och ta ner potten.

edit: kanske skulle värdebetta ändå, vet inte riktigt beror på read

Postad
Jag hade dragit iväg en värdebet där.

Känns som han drar mot färgen, och nu när jag kontrollerar stats på honom i PokerTracker misstänker jag att jag har rätt.

Varför då betta? Han lär ju inte syna med en fyrfärg?

Postad
Varför är du låst vid AK?

KQs, KJs spelas flitigt de med.

Han kan ju ha suttit på ett högt par.

Hur gick handen?

Jag har inte låst mig vid AK men jag ser inte många andra händer suited som man kan 3-beta med pre oop i fullring.

Nog för att jag tycker de flesta inte är så väldigt bra på den här nivån, men inte fn 3-betar de KQ, KJ eller JJ- oop? DET är inte mitt intryck hittills iaf.

Upplösningen kommer så småningom. Vill ha lite fler perspektiv på handen först.

Postad
jag hade bettat, jag sätter faktiskt honom på KK .. för liksom han betta så hårt pre pågrund utav han ville bli av med alla A/? ... det är vad jag tror i alla fall.

Är en möjlig hand att 3-beta med ja. Men skulle han syna mitt omslag på floppen med KK när A ligger på brädan?

Postad
Varför är du låst vid AK?

KQs, KJs spelas flitigt de med.

Han kan ju ha suttit på ett högt par.

Hur gick handen?

Spelar på dessan nivåer på SvS och har ALDRIG sett en 3bet med KQ/KJ preflop.

Tror att de 3 mest sannolika händerna är AK, KK, AQ i den ordningen. En liten valuebet är nog bra, kanske kan få honom att lägga AK ibland och betala med KK/AQ ibland.

Postad

beror på read

Det var ju tyvärr det jag saknade helt.

.

Inte jag heller och dessutom är Fi oop vilket jag tycker gör HDn ännu smalare. Jag har dock inte lirat så mkt, men nästan 1k händer har jag på nivån.

Postad

Tror att de 3 mest sannolika händerna är AK, KK, AQ i den ordningen. En liten valuebet är nog bra, kanske kan få honom att lägga AK ibland och betala med KK/AQ ibland.

Det garanterar jag att du har sett.

Jag spelade dock tills alldeles nyligen endast natt->morgon, kanske är mer slask då, vad vet jag.

Postad

jag tycker flopraisen är för vek, likaså turnbeten och jag ser inget som helst värde i att beta river eftersom synrangen hos fi är för snäv

tror fi har färgdrag väldigt ofta här och jag har svårt att se hur du skall kunna få betalt av ett sådant!:-)

Postad
jag hade bettat, jag sätter faktiskt honom på KK .. för liksom han betta så hårt pre pågrund utav han ville bli av med alla A/? ... det är vad jag tror i alla fall.

ser du någon som spelar så med KK post så tipsa mig om nick och nätverk!:mrgreen:

Postad
jag tycker flopraisen är för vek, likaså turnbeten och jag ser inget som helst värde i att beta river eftersom synrangen hos fi är för snäv

tror fi har färgdrag väldigt ofta här och jag har svårt att se hur du skall kunna få betalt av ett sådant!:-)

1. Ja, det tyckte jag med i efterhand, men tänkte fel. Va ju typ 225 i potten men tänkte inte på att det bara kostade 100 för Fi att syna. Man lär sig ;-).

2. På turn blev jag "feg" :oops:, det vet jag med.

3. Edit, står ju för fn i ditt inlägg :oops: :oops:

Postad

Jag är väldigt sugen på att värdebeta här. Har svårt att se att fi checkar turn och river med set eller annat stål. AJ/AQ, och om FI är fiskig t.o.m QQ-KK, är händer som kan tänkas syna ner ett värdebet.

Postad

Jo så här i efterhand kan jag oxå tycka att jag skulle ha värdebetat. Men just där och just då med det spelet (3-bet pre oop) såg jag inte många händer som skulle syna och bedömde chansen att få omslag var större än att få syn av sämre hand.

Så jag checka bakom och blev väldigt förvånad av att se FI vända upp AT :s:, så jag tog hem potten. Men det blev note för framtida behov och så insåg jag att värdebet är nog bra ;-).

Tack för er medverkan case closed.