Gå till innehåll

AnteSvante n ulaf GG :(


AnteSvante

Recommended Posts

  • Svars 7,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Psyko-fylla igår. Vaknade precis på polarens soffa... Det var helrör, vimmel, allsång och lite myspys;-) polaren var som en hund och hånglade upp inte en, inte två, utan 3 tjejer! Själv nöjde jag mig med en dam som jag flirtade med en hel del under skoltiden, mums:-)

 

Nu blir det först bakismat, sen paintball och efter det lite återställare och yet again... UTGÅNG! :mrgreen:

 

Those were the days;-) Lördagskvällen för min del: jag och min sambo bjuder in lite folk för grillfest hos mina föräldrar. Planerna är att gå ut efter. Vid 12 inser man att det inte kommer bli någon utgång. 4 tappra människor kör på till kl 02, men då är det dags för oss gamlingar att lägga oss. Lyckat ändå, men nästa gång ska vi festa som vi var 22 (och gå ut).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Those were the days;-) Lördagskvällen för min del: jag och min sambo bjuder in lite folk för grillfest hos mina föräldrar. Planerna är att gå ut efter. Vid 12 inser man att det inte kommer bli någon utgång. 4 tappra människor kör på till kl 02, men då är det dags för oss gamlingar att lägga oss. Lyckat ändå, men nästa gång ska vi festa som vi var 22 (och gå ut).

 

Hehe som jag mår idag så låter din kväll riktigt bra:-)

Nåja ska inte gnälla då jag legat och glassat i polarens pool hela dagen. Finns värre ställen att vara bakis på.

 

Nu drar söndagsmisären igång.

Yay!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #7111593527: The Sunday Brawl (52049455), Table 9 - 120/240 Ante 25 - No Limit Hold'em - 16:15:50 ET - 2008/07/06

Seat 1: Golden-83 (6,795)

Seat 2: antesvante (2,660)

Seat 3: spotty8 (4,360)

Seat 4: kabanos23 (3,140)

Seat 5: PsYcHo BoBbY (4,630)

Seat 6: januarius76 (4,900)

Seat 7: JSchnett (7,695)

Seat 8: Teddy BVD (1,475)

Seat 9: alex13199 (13,585)

Golden-83 antes 25

antesvante antes 25

spotty8 antes 25

kabanos23 antes 25

PsYcHo BoBbY antes 25

januarius76 antes 25

JSchnett antes 25

Teddy BVD antes 25

alex13199 antes 25

Golden-83 posts the small blind of 120

antesvante posts the big blind of 240

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to antesvante King of HeartsAce of Spades

spotty8 folds

kabanos23 raises to 1,065

PsYcHo BoBbY folds

januarius76 folds

JSchnett folds

Teddy BVD folds

alex13199 folds

Golden-83 folds

antesvante raises to 2,635, and is all in

kabanos23 calls 1,570

antesvante shows King of HeartsAce of Spades

kabanos23 shows Jack of DiamondsJack of Spades

*** FLOP *** 2 of Spades7 of Clubs5 of Clubs

*** TURN *** 2 of Spades7 of Clubs5 of ClubsKing of Diamonds

*** RIVER *** 2 of Spades7 of Clubs5 of ClubsKing of DiamondsJack of Hearts

antesvante shows a pair of Kings

kabanos23 shows three of a kind, Jacks

kabanos23 wins the pot (5,615) with three of a kind, Jacks

antesvante stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 5,615 | Rake 0

Board: 2 of Spades7 of Clubs5 of ClubsKing of DiamondsJack of Hearts

Seat 1: Golden-83 (small blind) folded before the Flop

Seat 2: antesvante (big blind) showed King of HeartsAce of Spades and lost with a pair of Kings

Seat 3: spotty8 folded before the Flop

Seat 4: kabanos23 showed Jack of DiamondsJack of Spades and won (5,615) with three of a kind, Jacks

Seat 5: PsYcHo BoBbY folded before the Flop

Seat 6: januarius76 folded before the Flop

Seat 7: JSchnett folded before the Flop

Seat 8: Teddy BVD folded before the Flop

Seat 9: alex13199 (button) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu bär det av! Drar till morsans gubbe och sover där då det blir smidigare till Arlanda imorrn bitti därifrån.

Satan vad kul det ska bli! Länge sen jag var så exalterad över ngt.

 

Ska försöka lägga upp lite bilder och rapportera lite från staterna men vet inte hur det är med internet etc.

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vart har nagra dagar nu, USA ar ett ratt sjukt land imo. Trevliga som fan men landet i sig ar helt sjukt. Varken orkar lr hinner ga in pa det mer ingaaende.

 

Naja resan iaf, lyckades dra pa mig en fet typ forkylning pa morgonen nar vi skulla aka... Sa sov hela vagen fran sthlm till Spring Valley. Dvs 14 tim typ.

 

Lag sjuk forsta 2 dagarna men nu ar det ganska lugnt och igar var vi pa en strand i narheten av long beach. Sjukt najs med en hel del fina tjejer och stranden var sjukt nice.

 

Idag ska vi bada pool och sen bar det av till en shopping-mall. Maste inhandla klader da jag inte tog med mig mkt alls:)

 

Om nagra dagar bar det av till NYC, fan vad fett det kommer bli!

 

Until then. Simma lugnt./Ante.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll var det grillfest hos ngn spanjor/chilenare här i närheten. Ganska annorlunda från de svenska grillfester man vart på. Det här kändes mer som middag med dans. Lite fest var det iofs och jag hade riktigt kul:) Det var bara att det kändes som folk hade lite svårt att släppa loss. Kan ha berott på att det inte var altför mkt drickande, vilket är standard i Sverige;)

Hade iaf riktigt kul och pratade med en massa trevliga och intelligenta folk som hade mkt att säga.

 

Imorgon bär det av tidigt till NYC. Åker med en annan svensk, Göran (även han pokerspelare). Som mer eller mindre halkade med på ett bananskal. Han var här i området och besökte sin syrra som är vän med min syster. Kul med resesällskap iaf!

 

Nu blir det sängen.

Adios.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harligt att folk laser. Uppmaksamhetshora som man ar sa kanns det trist att skriva ngt langre om man inte vet att folk laser.

 

Naja har lite tid over atm sa kanske ska dra en lite langre redogorelse.

 

Resan borjade med att jag var sjuk som en javla hund. Sov typ 14tim i strack, dvs hela vagen fran Sthlm till Spring Valley. Lag sen 2 hela dagar i sangen hemma i Spring valley da de andra var ute pa aventyr:(

 

Dag 3 sa var det dock andra bullar och vi akte till en feet beach som ligger i narheten av long beach. Var verkligen ett sant dar snitsigt rikemansstalle dar glassarvillorna lag pa rad langs stranden. Var aven en hel del fina tjejer ute. Lite intressant ar dock att tjejerna har ar hogre standard an de svenska generellt sett, men det ar typ bara 6-7or overallt. Inga 9-10or iaf...

 

Dagen efter var det mest chill och sedan grillfest uppe hos en trevlig latino som min syster kande. Riktigt soft och trevliga manniskor.. Men kanske framforallt, gudomlig mat;)

 

Igar sa tog jag bussen med Goran in till NYC och motte upp med mina 2 plastsyrror som ar totalt vilda pga alla shoppingmojligheter. Gick en stund i ett varuhus precis brevid ground-zero dar det nu bara ar ett fett javla hal. Ratt sjukt imo, man tror inte att det ar sa stort som det ar nar man ser det pa tv, men husen har ar helt javla gigantiska. Lite som USA i stort, allt ar lite storre an vad det "borde" vara. Alla kor feta bilar, all mat ar lite mer an vad man ar vad vid etc etc.

 

NY ar iaf en sjukt najs stad och da har jag inte sett alltfor mkt av det annu.

Efter gardagens shopping sa drog jag och Goran pa en riktigt trevlig liten pub/restaurant och kakade en feeet kottallrik med en massa tillbehor. Det fanns typ allt i kottvag man kan tana sig vilja ha pa tallriken och passande nog hette den "The Royal Flush" Cheesy i know:roll:

 

Sen blev det tunnelbana hem, ar sa lojligt varmt i tunnelbanan och inte i narheten sa frasht som det ar hemma i sthlm. Vi bor pa 107th street och tog tuben till 110th. Vilket var ett misstag. Nu kom vi 2 bleka svenskar till typ hooden. Det stog ngn och vralade "fuck u motherfuckers" konstant. Inte till oss som tur var. En alkis/knarkare skulle ga over gatan och snubblande pa sig sjalv, ett gang stog och dunkade hiphop och vi var de enda vita inom synhall. Tillaggas bor att bara hade stora shopingbagar. Fan sist jag kande mig sa vit var i favelan (ghettot) i Rio de Janeiro:)

 

Naja resan hittils har vart sjukt kul iaf och jag hoppas den fortsatter i samma stil, om inte battre;-)

 

Until next time, chillax. /Ante.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite bakis idag.. Att jag aldrig lar mig att jag inte ska dricka rodvin.. Ar ju sa gott bara.

 

Naja igar var vi o sag Hancock filmen pa times square. Helt ok, aven om den var lite smorig imo. Helt sjuk javla bio btw. Typ 8 vaningar och hur manga salonger som helst. Undrar hur stor deras stosta ar.

 

Pa kvallen vart det sushi och drinkar pa ett ratt sjyst stalle och efter det tagade vi vidare till en liten bar och satt dar och pimplade lite vin och pratade med locals ett par timmar.

 

Idag tror jag det blir riktig turism och se en massa sevardheter...:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott, ngn som har lite bra NYC-tips da? Forutom de uppenbara sakerna dvs.

 

Sjukt sugen på att åka tillbaks! Till våren blir det nog hoppas jag. Tips beror ju på vad du vill göra förstås 8-)

 

Mat går ju förstås att fixa överallt, men några ställen jag tyckte var schysst var ivf:

http://nymag.com/listings/restaurant/hk/

http://nymag.com/listings/restaurant/le-pere-pinard/

Sen bor du ju inte jättelångt från Toms diner (Seinfeld dinern) som ligger W112/Broadway, schyssta shakes om inte annat. Låter av din beskrivning som att du bor på Eastside?

 

Shopping finns ju också överallt, och bor man däruppe kan det ju vara kul att kolla in 125th Street. Där ligger ju också Apollo Theatre, som kanske kan få sig ett besök.

 

Om man mer gillar jazzsvängen kanske BlueNote passar? Ligger i Village och i de här krokarna finns ju den absolut bästa shoppingen. Bleecker Street, Lafayette, Ludlow, Spring, Canal osv. Ett annat trevligt område som är lite mer udda är ju "Alphabetical City", Avenue A,B,C som ligger på samma höjd men på östra sidan. Riktigt trevligt, mer "ruff".

 

Annars är det ju baseballsäsong nu, och en tripp till Queens eller Bronx kanske skulle kunna vara nåt? lite "Yankees sucks" i Queens? Coney Island och karuseller?

 

Sjukt nice stad imo! Några tips även om jag tror att du klarar att slå ihjäl tiden ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå ned till battery park o ta en helikopter så får du se alla "måsten" på 15 min.

 

Sen e det bara njuta o göra det man gillar mest:-D

 

Kul klädaffär som e lite out of the box är abercombie and fitch på 720, 5th ave. Galet fräscha lättklädda modeller ståendes i dörren som möter dig :shock:

 

Ett besök på Hard rock under times square e sjukt nice. Galet legendarisk mark.

Gör ett besök i billabong affären bredvid som är öppen 24/7. Allt kostar 25%-30% av svenska priset.

 

Nike town på 57th & 5th ave e grymt. Brukar vara stjärnor som besöker samt sjuuukt coola träningsstuff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack for tipsen, ska defenitivt foljas upp, keep em coming plz!

 

Idag sa kom morsan o hennes gubbe hit oxa.. Vi tradade aven upp oss till mkt frashare motell.. Aven om motell suger sa ar det inte mkt att gora nar detr inte bara ar en sjalv som ska bo. Bor pa 103th street & brodway. Helt ok iaf.

 

Idag har det blivit en battur runt hela manhattan och inte mkt mer tyvarr. Morsan o hennes gubbe har ogon som tefat nar vi gar vid times square, medans en annan vill gora en massa annat an bara glo:)

 

Naja nu blir det ut for lite drinkar och kanske lite dans mahanda? NYC rockar ratt bra iaf!

 

Ciao ciao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...