Gå till innehåll

PLO 5/10, semidjupt, jobbig turn


Djens

Recommended Posts

Eftersom jag mest trollat på forumet på senare tid tänkte jag lägga in en hand att prata om också. Jag var på lite halvtilt när den utspelade sig så mina tankegångar under handen var: "Äsch va17, set, in med pengarna."

 

Tjsp är jättedålig, halvlöspassivweak. När han synar flopp bör han ha nåt kombodrag i stil med TTKQs, TJQKs, T8JA /överpar med fd/sista knektarna (ej troligt).

 

Jag hatar verkligen det där turnkortet men finns det nåt annat spel än Pott/syn? Checksyn känns jättekallt. checkfold känns vekt, ehm..Ja?

Vi har runt 1300 kvar på turn var tror jag.

 

** Game ID 1579227691 starting - 2007-08-28 02:27:05

** Kinna [Omaha] (5.00|10.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- tjsp11 sitting in seat 1 with $1650.10 [Dealer]

- Djens83 sitting in seat 3 with $1704.00

- Rivermeister sitting in seat 6 with $932.17

 

Djens83 posted the small blind - $5.00

Rivermeister posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Djens83: 9 of Hearts, Jack of Diamonds, 6 of Spades, 9 of Spades

tjsp11 raised - $35.00

Djens83 called - $35.00

Rivermeister folded

 

** Dealing the flop: Jack of Spades, 4 of Spades, 9 of Diamonds

Djens83 checked

tjsp11 bet - $80.00

Djens83 raised - $320.00

tjsp11 called - $320.00

 

** Dealing the turn: 10 of Diamonds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja läste en gång att position inte va så viktigt i omaha, han visste verkligen va han prata om:shock:

 

ja vete fan va man ska göra förutom om fi va på lite tilt eller gärna bluffar scarecards när han e på drag, i så fall skulle ja försöka checkställa. men men din fi låter ju inte så.

 

så ja skulle slå pott mot honom. Om han hade både fd å wrap, så kunde han ju degat på flopp kanske?? så om han fyllde så e chansen god att alla dina outs lever. ( om han inte hade hålpipan tillsammans med fd;)

men du behöver väl inte beta pott, om du fortfarande leder så blockar du ju nästan säkert outs för honom´. ja skulle tippa på att hans outs ligger typ runt 10-15 å han borde ju inte ha så mkt implied då du borde kunna passa rätt mkt scarecards om de kommer. skulle beta typ 550-600 för att locka till en dålig syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker ni få nötstegen att vika, eller nåt sånt nu?

 

näe ingen viker väl nötstege där ? Vi kan väl trycka ut suckerstege utan redraws möjligen men tydligen så är villain "weak halvlöspassiv jättedålig" så det är nog att hoppas på för mycket.

 

Jag vet inte. Är han jättepassiv kanske vi kan checksyna och slinka om vi inte fyller upp (verkar inte så passiv mtp på flopraise och CB). Annars brukar jag variera mellan checkjam och pot/syn. C/F typ aldrig om inte fi är ayers rock X 1000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...