Bobby_Chacon Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Hur gör ni i det här läget? Är det en tokenkel fold eller med tanke på att jag inte har så mycket pengar inne i potten... Stats på Knasboll är 41/21/2,4 över 550 händer. Kan han ha så mycket annat än en tvåa här? Det som talar emot det är väl hans raise på floppen och att han inte raisar på turn när den möjliga trissen faller. 33 är väl egentligen enda handen jag slår i det här läget som han kan tänkas ställa in med... Fast folk ställer väl kanske inte med något annat än quads här så folden ligger väl nära till hands då antar jag eller vad säger ni? - Knasboll sitting in seat 2 with $1019.08 - Hero sitting in seat 3 with $385.00 [Dealer] Bobby_Chacon posted the small blind - $1.00 Knasboll posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Bobby_Chacon: , Hero raised - $7.00 Knasboll called - $7.00 ** Dealing the flop: , , Knasboll checked Hero bet - $8.00 Knasboll raised - $19.00 Hero called - $19.00 ** Dealing the turn: Knasboll checked Hero bet - $32.00 Knasboll called - $32.00 ** Dealing the river: Knasboll went all-in - $963.08 Hero??? Citera
Bogust Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Oj, väldigt skum hand! Känns ju mycket som en två faktiskt. Men vet inte om jag hade kunnat folda, borde man det? Precis som du säger är det svårt att sätta honom på något annat som du slår än 33. Om han är riktigt dålig kanske han kan ha ett slowplayat AA eller KK också. Citera
bijou Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Det här kan du aldrig folda på 200nl! Börjar du folda sånna händer tappar du sjukt mycket värde. Du kan bara inte sätta gossen på quads. Han skulle nog gjort exakt samma sak med 33-aa. Citera
-PK- Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Detta bör vara en hyfsat enkel syn. Citera
decoy Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Tycker det ser ut som quads. Fi kan väl ha haft ett färgdrag som han raisat med på floppen, Ad,2d ? Synen känns helt fel. Citera
jozoa Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Skum och jobbig hand. Visst ser det ut som 2a, men en hand som ingen har nämnt än och som vi slår samtidigt som den är väldigt trolig är case knekten, förutom just 33. Vet faktiskt inte vad jag hade gjort men det hade väl blivit en syn efter att tidspressen haft sin påverkan. Citera
strater Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 case knekten gör ju spelet bara ännu skummare ^^ zzz, spelet fram till river känns väl verkligen inte som en tvåa, snarare ett drag. men såna här bets är ganska sällan bluffs dock Citera
Dead-Inside Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Överpar? Underpar? Alla par (en 3a, PP 44+) blir ju kåk på river. Citera
personalities Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Känns rätt sjukt men hade förmodligen synat utan att fundera särskilt mycket. Hade han det? Citera
Rooney Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Jätteenkel syn tycker jag med. Har sett folk göra sämre spel än att trycka in med diverse PP här. Citera
dlinder Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Blir ju löjligt värde i att trycka på river i såna här lägen om det innebär att man "inte kan ha annat än fyrtalet". Jag tycker det är en lätt syn utan readen från yttre rymden. Citera
jeneqvist Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Tycker det ser ut som quads. Fi kan väl ha haft ett färgdrag som han raisat med på floppen, Ad,2d ? Synen känns helt fel. Sluta posta, (eller sluta snacka bs iaf). Citera
animalplanet Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Klart han inte har 2an. Borde han väl checkraisat på turn? Jag hade synat 10/10 som någon sa. Citera
aglo Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Fold med naken knekt, syn med två knektar. Jag tycker också att det är en ganska självklar syn, speciellt med hans stats. Han har aldrig höjt eller slagit om pre över 550 händer, så man kan inte räkna bort QQ+. Har han en tvåa så får man betala av, tror att det är ganska bra värde i att syna här. Citera
jozoa Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 case knekten gör ju spelet bara ännu skummare ^^ zzz, spelet fram till river känns väl verkligen inte som en tvåa, snarare ett drag. men såna här bets är ganska sällan bluffs dock Poker är skumt, FI är 41/21/2,4. Citera
Bobby_Chacon Postad 8 September , 2007 Författare Rapport Postad 8 September , 2007 Fold med naken knekt, syn med två knektar. Jag tycker också att det är en ganska självklar syn, speciellt med hans stats. Han har aldrig höjt eller slagit om pre över 550 händer, så man kan inte räkna bort QQ+. Har han en tvåa så får man betala av, tror att det är ganska bra värde i att syna här. Var får du fram den informationen att aldrig höjt eller 3bettat preflop. QQ+ kan nog uteslutas ur hans HD-range här då jag har fått uppfattningen om att han alltid 3-bettar starka händer.. I vilket fall som helst gjorde jag som de flesta här hade gjort och synade och han visade upp K2 för fyrtal. Citera
aglo Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Var får du fram den informationen att aldrig höjt eller 3bettat preflop. QQ+ kan nog uteslutas ur hans HD-range här då jag har fått uppfattningen om att han alltid 3-bettar starka händer.. I vilket fall som helst gjorde jag som de flesta här hade gjort och synade och han visade upp K2 för fyrtal. My bad. Vet inte om jag blandade ihop det med en annan HH, men jag fick för mig att fi spelade 41/0. Citera
mgps Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 klart som fan det är en syn och en mupp kan ju spela en 2a precis så här ja, so?, AA-QQ och 33 kan spela såhär med isåfall. däremot har han ju väldigt sällan bara en J eller 99 här även om man sett sådana mongospel också. men visst det ser ut som en 2a men det är det inte tillräckligt ofta. hade du också suttit på 1000 så hade jag nog varit mer benägen att folda. nu är det "bara" 200bb och du har nästnöten, han kan mycket väl tänka "wow har han en J har han kåk, ingen lägger en kåkså allin!". Citera
decoy Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 klart som fan det är en syn och en mupp kan ju spela en 2a precis så här ja, so?, AA-QQ och 33 kan spela såhär med isåfall. däremot har han ju väldigt sällan bara en J eller 99 här även om man sett sådana mongospel också. men visst det ser ut som en 2a men det är det inte tillräckligt ofta. hade du också suttit på 1000 så hade jag nog varit mer benägen att folda. nu är det "bara" 200bb och du har nästnöten, han kan mycket väl tänka "wow har han en J har han kåk, ingen lägger en kåkså allin!". Vad har du för stats som visar att det inte tillräckligt ofta är fyrtal?? Hur många gånger har du varit i en liknande situation på hur många års spel/hur många händer? Citera
-PK- Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Vad har du för stats som visar att det inte tillräckligt ofta är fyrtal?? Hur många gånger har du varit i en liknande situation på hur många års spel/hur många händer? Hallå?? Vi har nötkåk HU mot en kille som om man ser till statsen verkar totalt urusel, förstår du varför vi inte kan folda? Behövs ingen direkt statistik. Citera
decoy Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Hallå?? Vi har nötkåk HU mot en kille som om man ser till statsen verkar totalt urusel, förstår du varför vi inte kan folda? Behövs ingen direkt statistik. Hallå! Talar inte det faktum att Fi enligt statsen verkar totalt urusel FÖR en fold i det här läget? Jag satte honom på A,2..och det visade sig att han hade K,2...hand-read. Citera
Dj_Goebbel Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Även om FI har 41 i Vpip lär han ju inte spela anytwo. Då han dessutom har 2.4 i agg borde han raisat händer som 23, A2s på flop/turn. Svårt att se några andra vettiga kombinationer av 2x. Synar och förväntar mig inte någon två. Har han en är det väl bara gratulera. EDIT: skrev innan resultatet i inlägget ovan postades, men K2 känns ändå inte trolig, även om han nu hade det... Citera
-PK- Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Hallå! Talar inte det faktum att Fi enligt statsen verkar totalt urusel FÖR en fold i det här läget? Jag satte honom på A,2..och det visade sig att han hade K,2...hand-read. Oj, konstigt att du satte honom på fyrtalet:lol: Seriöst, jag funderar ibland på hur överkörd du skulle bli av en någorlunda aggressiv spelare eftersom du foldar EXAKT VARENDA hand där du inte har nutz, går det verkligen att vinna då om man inte spelar mot apor? Citera
Recommended Posts