Gå till innehåll

.

okocha

Recommended Posts

• Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har en kompis som tränat en muskelgrupp per dag 5-6 dagar per v senaste 2 åren och han har mest stått och stampat senaste året. Sedan började han träna med en ny kille som kör ngt liknande det Yxel förespråkar och han har rusat i vikter senaste tiden. Trodde han skämtade först när han berättade om träningsschemat. Sen har tydligen hans kompis riktigt sjuk fysik så det verkar vara effektivt. Har det fungerat lika bra för dig Yxel?

De flesta som håller på med styrketräning seriöst byter träningsschema efter ett par månader då omväxling är viktigt så det kan nog lika gärna ha varit där det suttit. Sen om han tränar med någon ny som är duktig så blir man ju också väldigt peppad och motiverad så kan ju ha med det att göra också. Tror verkligen inte att de är ultimat att köra helkroppspass för rent muskelbygge, däremot kan det nog vara nyttigt så man får en bra balans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om att sabba sin rygg ännu mer menar du? :mrgreen:

äääsch man får aldrig upp någon tung med frivändningar så de funkar fint!

Dock fuckade jag bort en hel sommars försäsongsträningar på att jag knappt kunde röra ryggen efter att jag tappat rörligheten i den efter för mycket/tunga marklyft. wiiiiiiiiiiie fick en ledig sommar och de kostade bara ryggen!:roll:

Länk till kommentar

är det bara i min värld som frivändningar innebär att man "hoppar" upp en skivstång från knähöjd upp på bröstet, tar ner den till knähöjd igen och upprepar proceduren? känns som att ni snackar om något annat för jag tycker varken det är särskilt kul eller uppvärmningsvänligt.

nepp de är precis så det fungerar och nej det är väl inte jättebra att värma upp med om man kör tungt men du får upp pulsen ordentligt och använder ca 70% av alla muskler i kroppen så man slipper uppvärmningsset resten av passet iaf.

Länk till kommentar