JGrande Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Hand 1 check/foldar jag nog. Har du inga andra reads på fi foldar han nog sällen en hand på den brädan. Hand 2 Känns riverspelet onödigt. Efter han synat turn synar han nog river ganska många gånger också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Hand 1. Varför ta med AQ i 4betsrangen? Hand 2. River är inget bra bluffkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 11 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 - Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 Fyrbettade AQ checkfoldar jag oftast, men nån gång ibland ställer jag givetvis av balansskäl. QJ-bluffen känner jag igen mig själv i väldigt mycket, har tänkt precis likadant som du vareviga gång och blivit synad ungefär lika många gånger. Så jag försöker stå emot mina bluff-impulser i de där lägena nuförtiden Q8s rivern är rätt svår. Synar nog bara, är jag en nit? A3s värdebettar jag helt klart river, jag är iofs sjukt dålig på att folda så jag hade gråtit en skvätt om han stallt över dig, men gör han det så bör han verkligen ha dig slagen så en b/f antar jag funkar? Känns bara så otroligt nittigt och exploaterbart att bet/folda kåk på river men jag tror inte folk på NL400 är så duktiga på att exploatera en att det ska vara ett bekymmer, hur ofta ser man en bluff där på NL400 liksom? Tankar från forumet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 Q8s- Eftersom ducksfull bara synar floppen på den dragiga brädan kan vi nog ta bort 2par från hans range? Ligger både steg-och färgdrag ute, och det sätter jag nog honom på när han kallsynar. När han sedan donkar turn kan ha ha träffat stege/par+stegdrag/flushdrag. Jag slår nog om river A3s- Betar nog lite över halvpott. Vet inte om det är nitigt att folda mot omslag. Men vet inte riktigt vad han pushar för ngt i det läget med era stackar heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 11 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 Fyrbettade AQ checkfoldar jag oftast, men nån gång ibland ställer jag givetvis av balansskäl. mm, mkt bättre att pusha när man har hålstegdraget där. QJ-bluffen känner jag igen mig själv i väldigt mycket, har tänkt precis likadant som du vareviga gång och blivit synad ungefär lika många gånger. Så jag försöker stå emot mina bluff-impulser i de där lägena nuförtiden Sant, oftast är det nog kasst att gå på känslan. Q8s- Eftersom ducksfull bara synar floppen på den dragiga brädan kan vi nog ta bort 2par från hans range? Ligger både steg-och färgdrag ute, och det sätter jag nog honom på när han kallsynar. När han sedan donkar turn kan ha ha träffat stege/par+stegdrag/flushdrag. Jag slår nog om river Q8s rivern är rätt svår. Synar nog bara, är jag en nit? Jag tänker lite som JGrande här, fiendens hd borde vara ganska hårt viktad mot stegar, min hand är dessutom ganska dold så en liten värderaise skulle jag nog kunnat få in. Synade dock bara i handen och han hade stege ofc. A3s värdebettar jag helt klart river, jag är iofs sjukt dålig på att folda så jag hade gråtit en skvätt om han stallt över dig, men gör han det så bör han verkligen ha dig slagen så en b/f antar jag funkar? Känns bara så otroligt nittigt och exploaterbart att bet/folda kåk på river men jag tror inte folk på NL400 är så duktiga på att exploatera en att det ska vara ett bekymmer, hur ofta ser man en bluff där på NL400 liksom? Tankar från forumet? A3s- Betar nog lite över halvpott. Vet inte om det är nitigt att folda mot omslag. Men vet inte riktigt vad han pushar för ngt i det läget med era stackar heller. Jag tänkte också i de banorna, han borde inte c/r river för värde med någon hand då jag checkar bakom en grymt stor del av min range på river, av den anledningen borde han inte heller bluffa någon hand. Därför blir det sjukt svårt för mig om han ändå skulle hitta en c/r. Kan tillägga att jag kände mig sjukt slagen efter hans 3bet på turn, men jag vbeta ändå halvpott på river och fi vek. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 13 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Spela en kort session på ca 500 händer, +1200 så jag är nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Jag tänkte också i de banorna, han borde inte c/r river för värde med någon hand då jag checkar bakom en grymt stor del av min range på river, av den anledningen borde han inte heller bluffa någon hand. Därför blir det sjukt svårt för mig om han ändå skulle hitta en c/r. Kan tillägga att jag kände mig sjukt slagen efter hans 3bet på turn, men jag vbeta ändå halvpott på river och fi vek. Skrek bluff. Satt och tänkte "Oj vad mycket luft han reppar". Varför skulle han vilja 3betta någon form av riktig hand? Jag menar sätter han dig på A3 och raisar 77/88? Titta på hans size dessutom. Däremot checkar jag nog bakom alla rivers som inte gett mig quads/A. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 13 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Skrek bluff. Satt och tänkte "Oj vad mycket luft han reppar". Varför skulle han vilja 3betta någon form av riktig hand? Jag menar sätter han dig på A3 och raisar 77/88? Titta på hans size dessutom. Däremot checkar jag nog bakom alla rivers som inte gett mig quads/A. Mm, checkar också alla river som inte förbättrar min hand tror jag även om A egentligen inte ändrar det relativa värdet på min hand ett dugg. ** Spelade lite mer nu, +1300 denna gång, tot +$2500 på 2200 händer idag:mrgreen: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 13 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DjLuppy Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Hand 1: Enda stället jag gör ngt annorlunda (om jag skulle göra ngt annorlunda) är att 4betta flop för att få in degen här. Finns flera drag. Turn som spelat obv. standard. River träffar stegdraget och här är det ju inte aktuellt att donka då du får ett jättejobbigt beslut om han slår om. Men jag hade förmodligen spelat som du gör i handen. Hand 2: nh Hand 3: Jag viker nog river. Tror att han hade sizeat en bluffraise mindre här, runt 120-130. Sen tycker jag inte att din range består mkt av mellanpar jag tycker den verkar vara rätt viktad mot luft/kåk. Tror inte fi gör om sin hand till en bluff här ofta om han har ngt värde i handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 14 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 16 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr_kvist Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Lira lite nu, spelade bara 4 bord och alldeles för löst, jag förlora några flipps i början och jag var snabbt -2k, låg där ett tag, innan jag äntligen började få lite betalt för min retard-image. Slutar tillslut -$500. Då var det ändå många riktigt usla spel och en hel del förlorade allins, tur att motståndarna suger såpass mkt som de gör så jag inte backa mer tranquilo är nitig (17/12 eller ngt), andra snubben är en fisk. Suger min fold? Full Tilt Poker Game #7660391167: Table Pyle (edu, 6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 16:41:41 ET - 2008/08/15 Seat 1: BigandBigger ($127.60) Seat 2: tranquilo ($400) Seat 3: efterklok ($598.50) Seat 4: Viet Punisher ($305.50) Seat 5: GrKAtty ($171.60) Seat 6: Puursang ($71.60) Puursang posts the small blind of $2 BigandBigger posts the big blind of $4 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to efterklok tranquilo raises to $14 efterklok calls $14 Viet Punisher folds GrKAtty folds Puursang folds BigandBigger calls $10 *** FLOP *** BigandBigger checks tranquilo bets $32 efterklok calls $32 BigandBigger calls $32 *** TURN *** BigandBigger checks tranquilo bets $79 efterklok folds BigandBigger raises to $81.60, and is all in tranquilo calls $2.60 BigandBigger shows tranquilo shows *** RIVER *** BigandBigger shows a pair of Nines tranquilo shows a pair of Sevens BigandBigger wins the pot ($300.20) with a pair of Nines tranquilo adds $127.60 Tror det är en bra fold. Jag hade nog inte gjort den, men jag tror den är bra. Det är så mkt mer som har dig slagen än du slår och synar du turn måste du nästan syna (blank) river med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Din fold suger ja. Du kanske kan fundera på att folda en blank river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 16 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Tror det är en bra fold. Jag hade nog inte gjort den, men jag tror den är bra. Det är så mkt mer som har dig slagen än du slår och synar du turn måste du nästan syna (blank) river med. Din fold suger ja. Du kanske kan fundera på att folda en blank river. Olika åskter alltså tror inte han kommer bluffa så ofta mtp shortstackfisken, däremot vbetar han säkert en 9a och allt bättre. Enda 9orna en nit kan han som öppnar utg borde väl vara A9s, T9s och 98s typ. Sen har vi iofs alla semibluffar som väger mot en syn. Obv hade jag ju fel i denna readen då han hade 77:roll: Några fler tankar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Hade hittat lätt fold i sista handen som spelad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztranger Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Olika åskter alltså tror inte han kommer bluffa så ofta mtp shortstackfisken, däremot vbetar han säkert en 9a och allt bättre. Enda 9orna en nit kan han som öppnar utg borde väl vara A9s, T9s och 98s typ. Sen har vi iofs alla semibluffar som väger mot en syn. Obv hade jag ju fel i denna readen då han hade 77:roll: Några fler tankar? Jag hade nog synat turn och omvärderat river, han kan ju sätta dig på en massa händer som han bettar 2gator, färgdrag,stegdrag, par, luft. FInit: AKs-AJs, T9s-T8s, 98s, 22 ,66+ ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Jag viker iaf inte JJ där, känns som om handen är rätt högt upp i din HD där, och kanske något underreppad. River är en annan fråga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 17 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 17 Augusti , 2008 Ok, tack för åsikterna, lutar åt syn imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 18 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Hand1: är det helt osannolikt att han har färg där? Hand3: Svårt och säga eftersom HU är såpass beroende av många övriga faktorer. Samt att din raise i princip bjuder in en höjning oavsett om han har stål eller inte. En rent teoretisk fråga också: Hur bred range har han för att försvara mot dina 3-bet? När han sedan fortsätter beta är jag ganska säker på att han har en hand, en hand kan även vara ett drag som inte ser dig speciellt stark och vill semibluffa bort dig men även en jättestark hand såklart. Jättesvårt att analysera HU som utomstående tycker iaf jag, spelar själv mycket HU och lägger mycket vikt på dynamik och image. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 18 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Hand1: är det helt osannolikt att han har färg där? Nej, gick mest på känslan där. Hand3: Svårt och säga eftersom HU är såpass beroende av många övriga faktorer. Samt att din raise i princip bjuder in en höjning oavsett om han har stål eller inte. En rent teoretisk fråga också: Hur bred range har han för att försvara mot dina 3-bet? När han sedan fortsätter beta är jag ganska säker på att han har en hand, en hand kan även vara ett drag som inte ser dig speciellt stark och vill semibluffa bort dig men även en jättestark hand såklart. Jättesvårt att analysera HU som utomstående tycker iaf jag, spelar själv mycket HU och lägger mycket vikt på dynamik och image. Han syna 3bets i princip med any2. Håller med om att HU är svåranalyserat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 18 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Det går bra nu... Spelade om stack 3 ggr torska alla -800 idag. Full Tilt Poker Game #7697355284: Table Promenade (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 8:15:07 ET - 2008/08/18 Seat 1: efterklok ($400) Seat 2: empee123 ($231.10), is sitting out Seat 3: thapokern00b ($378.30) Seat 5: Champagne Chaos ($523) Seat 6: HailCaptainM ($499) efterklok posts the small blind of $2 thapokern00b posts the big blind of $4 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to efterklok Champagne Chaos raises to $14 HailCaptainM has 15 seconds left to act HailCaptainM raises to $48 efterklok has 15 seconds left to act efterklok raises to $108 thapokern00b folds Champagne Chaos has 15 seconds left to act Champagne Chaos folds K1ngDingeling adds $400 HailCaptainM has 15 seconds left to act HailCaptainM calls $60 *** FLOP *** empee123 has reconnected efterklok bets $292, and is all in HailCaptainM calls $292 efterklok shows HailCaptainM shows empee123 has returned *** TURN *** *** RIVER *** efterklok shows a pair of Jacks HailCaptainM shows two pair, Fours and Twos HailCaptainM wins the pot ($816) with two pair, Fours and Twos efterklok adds $400 Full Tilt Poker Game #7697391446: Table Camus (edu, 6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 8:21:49 ET - 2008/08/18 Seat 1: HailCaptainM ($441.80) Seat 2: 666donna ($345) Seat 3: NevarBluffin ($437.90) Seat 4: efterklok ($774.20) Seat 5: suzetel ($557) Seat 6: rajmaster ($112.20) NevarBluffin posts the small blind of $2 efterklok posts the big blind of $4 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to efterklok suzetel folds rajmaster folds HailCaptainM folds 666donna raises to $14 NevarBluffin has 15 seconds left to act NevarBluffin calls $12 efterklok calls $10 *** FLOP *** NevarBluffin checks efterklok checks 666donna bets $28 NevarBluffin folds efterklok raises to $80 666donna raises to $282 efterklok raises to $484 666donna calls $49, and is all in efterklok shows 666donna shows Uncalled bet of $153 returned to efterklok *** TURN *** *** RIVER *** efterklok shows a straight, Six high 666donna shows a flush, King high 666donna wins the pot ($701) with a flush, King high Full Tilt Poker Game #7697390274: Table Folsom (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 8:21:36 ET - 2008/08/18 Seat 1: Lex 79 ($1,184.35) Seat 2: d0zer4lyf ($416) Seat 3: ShinyForever ($426.30) Seat 4: nico2005 ($100.20) Seat 5: rushgame ($434.10) Seat 6: efterklok ($544.40) ShinyForever posts the small blind of $2 nico2005 posts the big blind of $4 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to efterklok rushgame folds efterklok raises to $12 Lex 79 folds d0zer4lyf raises to $40 ShinyForever folds nico2005 folds efterklok has 15 seconds left to act efterklok raises to $108 d0zer4lyf has 15 seconds left to act d0zer4lyf raises to $416, and is all in efterklok calls $308 d0zer4lyf shows efterklok shows *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** d0zer4lyf shows three of a kind, Aces efterklok shows three of a kind, Tens d0zer4lyf wins the pot ($835) with three of a kind, Aces efterklok adds $271.60 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2008 Det går bra nu... Spelade om stack 3 ggr torska alla -800 idag. Full Tilt Poker Game #7697355284: Table Promenade (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 8:15:07 ET - 2008/08/18 Seat 1: efterklok ($400) Seat 2: empee123 ($231.10), is sitting out Seat 3: thapokern00b ($378.30) Seat 5: Champagne Chaos ($523) Seat 6: HailCaptainM ($499) efterklok posts the small blind of $2 thapokern00b posts the big blind of $4 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to efterklok Champagne Chaos raises to $14 HailCaptainM has 15 seconds left to act HailCaptainM raises to $48 efterklok has 15 seconds left to act efterklok raises to $108 thapokern00b folds Champagne Chaos has 15 seconds left to act Champagne Chaos folds K1ngDingeling adds $400 HailCaptainM has 15 seconds left to act HailCaptainM calls $60 *** FLOP *** empee123 has reconnected efterklok bets $292, and is all in HailCaptainM calls $292 efterklok shows HailCaptainM shows empee123 has returned *** TURN *** *** RIVER *** efterklok shows a pair of Jacks HailCaptainM shows two pair, Fours and Twos HailCaptainM wins the pot ($816) with two pair, Fours and Twos efterklok adds $400 Full Tilt Poker Game #7697391446: Table Camus (edu, 6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 8:21:49 ET - 2008/08/18 Seat 1: HailCaptainM ($441.80) Seat 2: 666donna ($345) Seat 3: NevarBluffin ($437.90) Seat 4: efterklok ($774.20) Seat 5: suzetel ($557) Seat 6: rajmaster ($112.20) NevarBluffin posts the small blind of $2 efterklok posts the big blind of $4 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to efterklok suzetel folds rajmaster folds HailCaptainM folds 666donna raises to $14 NevarBluffin has 15 seconds left to act NevarBluffin calls $12 efterklok calls $10 *** FLOP *** NevarBluffin checks efterklok checks 666donna bets $28 NevarBluffin folds efterklok raises to $80 666donna raises to $282 efterklok raises to $484 666donna calls $49, and is all in efterklok shows 666donna shows Uncalled bet of $153 returned to efterklok *** TURN *** *** RIVER *** efterklok shows a straight, Six high 666donna shows a flush, King high 666donna wins the pot ($701) with a flush, King high Full Tilt Poker Game #7697390274: Table Folsom (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 8:21:36 ET - 2008/08/18 Seat 1: Lex 79 ($1,184.35) Seat 2: d0zer4lyf ($416) Seat 3: ShinyForever ($426.30) Seat 4: nico2005 ($100.20) Seat 5: rushgame ($434.10) Seat 6: efterklok ($544.40) ShinyForever posts the small blind of $2 nico2005 posts the big blind of $4 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to efterklok rushgame folds efterklok raises to $12 Lex 79 folds d0zer4lyf raises to $40 ShinyForever folds nico2005 folds efterklok has 15 seconds left to act efterklok raises to $108 d0zer4lyf has 15 seconds left to act d0zer4lyf raises to $416, and is all in efterklok calls $308 d0zer4lyf shows efterklok shows *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** d0zer4lyf shows three of a kind, Aces efterklok shows three of a kind, Tens d0zer4lyf wins the pot ($835) with three of a kind, Aces efterklok adds $271.60 Usch, äckliga händer alltså. Spec de 2 första var riktigt tunga! Har du gått upp till 2/4 helt och hållet nu eller blandar du med 1/2 också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts