APC Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Hej, Ska till Köpemhamn i dec och undrar om någon kan tipsa om billigt och bra boende? Har kollat runt lite men det är en liten djungel. Min krav är dubbelrum, centralt (nära tågstationen elelr nära KB-hallen). Inte för sunkigt utan bara rent och snyggt. Tack på förhand. Citera
frekje Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Jag bodde bra över nyår, tror vi betalade 800:- för ett dubbelrum /natt. Kommer tyvärr inte ihåg vad stället hette. Prova att sök på hotels.se eller veneer.com, har goda erfarenheter av båda. Citera
m4dh4tter Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Tre fina hotell i Kph Kong Arthur - gammaldags engelsk stil Hotel 71 Nyhavn - riktigt fräckt, precis vid vattnet, lite dyrare Maritime - sjysst och inte så dyrt, nära stationen Citera
Leif Klingemo Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Hotels.se kan jag också rekommendra. De flesta gånger får du 15-25% bättre pris om du bokar via dom istället för att kontakta hotellen direkt. Admiral Hotel är skitfräscht, ligger lugnt och bara 5min promenad från Ströget. Mycket prisvärt. Hotels.se brukar ha bra priser där, runt 800-900 för dubbelrum på helgerna. CabInn är ett lågprisalternativ i Köpenhamn, små trånga rum, typ finlandsbåtshytt, men rent och fräscht, c:a en kvarts promenad från Rådhusplatsen. Ett utmärkt alternativ är annars att hyra en lägenhet, det finns massor av fräscha fullt utrustade lägenheter i centrala Köpenhamn från c:a 400DKR per dygn. Du hämtar sängkläder och betalar på deras kontor mitt på Ströget( en kvarts nykter promenad från centralstationen), och får nycklar, sedan droppar du bara nyckeln i lägenhetens brevlåda när du åker hem. Ett tips är lägenheten som dom kallar "Studion" på Studiostræde, 2 minuter från Ströget/Rådhusplatsen. En liten etta, men kanonläge på lugn gata. Hay4You heter företaget. http://www.hay4you.dk/en/index.html Citera
Recommended Posts