Gå till innehåll

NL400SH - TT låg flop OOP


Recommended Posts

Fi har 25/7/1.4. Brukar 3betta pre men gör ett undantag här, delvis pga att fi inte sitter med med fullt inköp och dels för hans låga PFR. Bestämde mig för att göra en cr på ofarlig flop istället. Frågan är vilken hand fi kan när han pushar här? 7% PFR och inga drag på floppen, hur ofta leder jag el. är slagen här?

 

 

** Game ID 1599030654 starting - 2007-09-07 18:23:44

** Judithe [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

-Hero sitting in seat 1 with $864.20

- Kripple69 sitting in seat 2 with $112.89

- TheBeesKnees sitting in seat 3 with $532.30

- Pink_Panther sitting in seat 4 with $358.30

- Maxhamx sitting in seat 5 with $268.80 [Dealer]

- N_W_ sitting in seat 6 with $551.56

 

N_W_ posted the small blind - $2.00

Hero posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Hero: 10 of Diamonds, 10 of Spades

Kripple69 folded

TheBeesKnees folded

Pink_Panther folded

Maxhamx raised - $16.00

N_W_ folded

Hero - $16.00

 

** Dealing the flop: 4 of Clubs, 9 of Hearts, 3 of Spades

Hero checked

Maxhamx bet - $34.00

Hero raised - $88.00

Maxhamx went all-in - $218.80

Hero??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägga TT på 3 man mot en shortstack finns inte. 3beta rejält pre, en kille med 7 pfr höjer massor av händer först in från knappen, sen bör handen spela sig själv.

Som spelat, in med degen, visserligen stor chans att du är slagen men du får för bra pottodds, han sitter med tp tillräckligt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har faktiskt inte så jättebra pottodds med tanke på brädan. Inte särskilt många händer vi leder stort mot, det är det som är problemet.

 

Potten är på $374 och vi ska syna $164 till och behöver alltså vinna ganska exakt 30% av gångerna.

 

Fi har ett antal händer här som vi är krossade av men inte många som vi leder stort över. Jag gav fi denna range i pokerstove:

 

Dom självklara överparen som har oss krossade: AA-JJ

 

Han kanske höjer med 44-33 först in på knappen men han höjer inte så jättemånga av händerna han spelar så jag tog bara med 99 som setträff.

 

Han har som sagt låg aggressionfaktor men om vi säger att han pushar A9s, K9s och 65s (som semibluff) så är det nog ändå rätt generöst.

 

Även mot denna range har vi bara 26% equity i pokerstove när vi behöver 30%. Om vi sen lägger till 44-33 i hans handdistrubition så glider vi ännu längre bort från en korrekt syn.

 

Nu är det inte sagt att detta är en fullt realistisk range för fi. Är han benägen att göra en bluff helt tom med AK tex? Sådana saker ändrar ju förutsättningarna drastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-betta pre mot knapphöjare.

 

Givet syn pre ska du syna flop.

 

Givet raise på flop, pot=375, syn=131, pot odds nästan 3-1. Om du inte är helt säker på att han inte skulle pusha med typ AK lr liknande så måste du i princip syna här.

 

Men du gör två tabbar innan som gör att du sätter dig själv i klistret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så kan man ju absolut tänka sig att checkraisa en låg flopp med TT så länge man inte ställs inför ett svårt beslut. Hade fi varit grundare hade beslutet varit lättare. Att floppen är nio hög gör ju också att checkraisen blir sämre i och med att det är väldigt få händer som vi slår som vi kan få värde från samtidigt som vi fastnar med skägget i brevlådan när fi ställer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-betta pre mot knapphöjare.

 

Givet syn pre ska du syna flop.

 

Givet raise på flop, pot=375, syn=131, pot odds nästan 3-1. Om du inte är helt säker på att han inte skulle pusha med typ AK lr liknande så måste du i princip syna här.

 

Men du gör två tabbar innan som gör att du sätter dig själv i klistret.

 

 

Hmm.. räknar jag fel..? Kanske, snurrig i huvet idag, för lite sömn..

Fi har $268-16-88=164 till att höja med efter Heros checkhöjning?

 

Och då behöver vi vinna 30%, även om man tar med ett par kombinationer av tex AKs så kommer vi ändå bara upp i strax under 30% equity mot FIs range, alltså exakt vad vi behöver för att gå +-0. Och detta är utan 44-33 inkluderat i FIs range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa absolut inte floppen.

 

Hur passiv får man då vara? Kan hålla med omatt jag var passiv nog att inte höja flop. med 7% i PFR kan han höja med många händer som innehåller överkort som JQK el .A dvs 16 okända outs, alltså väldigt många överkort som kan komma att träffa turn. det jobbiga är ju att fi nu ställer. Även om fi inte träffar turn finns risken att han träffar påver efer ytterliggare ett gratiskort.

 

Raisa absolut inte floppen.
Att det inte är en särskilt bra idé att c/r floppen om man inte är beredd att spela för stackar.
Du gör redan misstaget att c/r flop. Försök inte att rätta till det hela genom en fold med dom pottoddsen.
zzz, varför höjer du om du inte tänker syna här?? nåja, går ju aldrig

folda om han inte är tightast i världshistorien men då känns spelet inte bättre för det

 

för att ta hem potten direkt mot cb? I min fråga undrade jag också hur ofta jag är slagen, vilket är relevant till pottoddsen.

 

3-betta pre mot knapphöjare.

 

Givet syn pre ska du syna flop.

 

Givet raise på flop, pot=375, syn=131, pot odds nästan 3-1. Om du inte är helt säker på att han inte skulle pusha med typ AK lr liknande så måste du i princip syna här.

 

Men du gör två tabbar innan som gör att du sätter dig själv i klistret.

 

förstår absolut din linje och hade höjt pf på NL600+ där är folk mer hungriga på att stjäla samt att de synar mer försvar från blindsen. Detta kan ju vara på både för och nackdel när man väljer att höja i detta läge med denna hand på NL400 på samma gång som fi:s stack är relativt liten. Har precis haft en downwing och spelar lägre än vad min rulle förespråkar samtidigt som jag intalat mig själv att spela lugnare tills mitt självförtroende är på topp igen. Det är kanske redan härjag gör feloch grubblar över det fortfarande.

 

3-1 odds är bra, men tror inte fi pushar med AK här. ser bara A9 K9 i fi:s PFR som jag slår, samtidigt som det känns vekt att folda öp såhär.

 

Känns som att jag har lagt mig i försvar mot att syna ner men jag försöker att vara objektiv. De som skrivit att jag bör tänka över istället för att pusha har givit mer utförliga nalayser. Men jag är full nu, har varit en lång natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen hade jag aldrig lagt 1010 så som handen är spelad...

Tror han har set här väldigt sällan för varför skulle han pusha då på den odragiga brädan i pos..

Stor chans för JJ-QQ och lite mindre på KK-AA men då betalar jag.

Håller med. Känns som han har QQ/JJ väldigt ofta här. Det stora misstaget är ju att inte 3beta pre. Som spelat hade jag ta mig fasen foldat. Tror inte vi vinner i närheten av 1/3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...