Gå till innehåll

NLT100 - Fyrbet mot duktig FI, djupa stackar


Recommended Posts

FI är duktig och spelar 24/16/4 på 600 händer där jag skulle tro att han också ser mig som duktig. Jag spelar 21/14/7 på detta bord och har våldtagit blindarna från sena pos först in så hans trebet byter knappast bara QQ-AA, AK. Just därför väljer att jag att fyrbeta och hoppas på vik, men han synar och checkar flop men betar turn. Ska jag vika redan här eller är synen enkel? River är bara att se showdown och hoppas på det bästa?

 

Det jag vill veta är om mitt spel är pissigt eller bra. Kommentera alla gator.

 

Följdfråga: Ponera att jag har fifflat med klienten jag spelar på och vet FI's hand på river. Är det kallt att försöka bluffa?

 

** Game ID 1598120599 starting - 2007-09-07 02:28:41

** Old Man [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- FishorShark sitting in seat 1 with $111.63

- Donkey_Shot sitting in seat 2 with $164.77 [sitting out]

- Bikkosos sitting in seat 3 with $101.50

- HERO sitting in seat 4 with $248.49 [Dealer]

- Need60KFasts sitting in seat 5 with $468.90

- BettyCrocker sitting in seat 6 with $101.58

 

Need60KFasts posted the small blind - $0.50

BettyCrocker posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: Ace of Hearts, Queen of Diamonds

FishorShark folded

Bikkosos folded

HERO raised - $3.75

Need60KFasts raised - $12.50

BettyCrocker folded

HERO raised - $37.75

Need60KFasts called - $37.75

 

** Dealing the flop: King of Diamonds, 9 of Hearts, 6 of Clubs

Need60KFasts checked

HERO checked

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

Need60KFasts bet - $40.00

HERO called - $40.00

 

** Dealing the river: 8 of Spades

Need60KFasts checked

HERO checked

Need60KFasts shows: 9 of Spades, 9 of Clubs

HERO mucks: Ace of Hearts, Queen of Diamonds

Need60KFasts wins $153.50 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är duktig och spelar 24/16/4 på 600 händer där jag skulle tro att han också ser mig som duktig. Jag spelar 21/14/7 på detta bord och har våldtagit blindarna från sena pos först in så hans trebet byter knappast bara QQ-AA, AK. Just därför väljer att jag att fyrbeta och hoppas på vik, men han synar och checkar flop men betar turn. Ska jag vika redan här eller är synen enkel? River är bara att se showdown och hoppas på det bästa?

 

Onödigt att fyrbeta pre när du ändå inte tänker betta floppen om du missar. Jag hade inte fyrbetat pre. I övrigt ser det helt okej ut...

 

 

Följdfråga: Ponera att jag har fifflat med klienten jag spelar på och vet FI's hand på river. Är det kallt att försöka bluffa?

 

Nej, det är korkat. Killen kommer GARANTERAT att syna/trycka tillbaka. Även om folk är rädda för överset och inte vågar betta rivern så sugs muspekaren ändå till callknappen om du trycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödigt att fyrbeta pre när du ändå inte tänker betta floppen om du missar. Jag hade inte fyrbetat pre. I övrigt ser det helt okej ut...

 

Hela poängen med fyrbetet var att ta potten pre, orka se flop. När han synar fyrbet OOP så måste jag ta synen på allvar och sätta honom på QQ-AA. Känns pengar i sjön att beta flop. Motsägelsefull idiot jag är då som synar turn när jag sätter honom på dessa händer?

 

 

Nej, det är korkat. Killen kommer GARANTERAT att syna/trycka tillbaka. Även om folk är rädda för överset och inte vågar betta rivern så sugs muspekaren ändå till callknappen om du trycker.

 

Stämmer nog, men frågan är om man själv inte suger muspekaren till bluffknappen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela poängen med fyrbetet var att ta potten pre, orka se flop. När han synar fyrbet OOP så måste jag ta synen på allvar och sätta honom på QQ-AA. Känns pengar i sjön att beta flop. Motsägelsefull idiot jag är då som synar turn när jag sätter honom på dessa händer?

 

nja, motsägelsefull med vilket argument du slänger in din 4-bet pre snarare. "orka se flop" är skön dock :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...