Gå till innehåll

NL800. TT möter konstig All In på river


Recommended Posts

Har precis satt mig ner med ett halvt inköp. Vi behöver inte gå in på för- och nackdelarna med halvt kontra helt inköp, utan bara konstatera min stackstorlek.

 

Dödarn sitter på knappen. Jag har inte spelat mycket mot honom då jag är ny på Prima men runt 500 händer. Han är en typ av spelare som är okonventionell och kan hitta på saker o ting.

 

 

 

** Game ID 1597814740 starting - 2007-09-06 23:17:27

** Souled Out [Hold 'em] (4.00|8.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Supertequila sitting in seat 1 with $400.00

- PeeGee9 sitting in seat 2 with $363.19

- jengan sitting in seat 3 with $1302.72

- DODARN sitting in seat 4 with $1559.74 [Dealer]

- PlsLetMeLose sitting in seat 5 with $788.00

- WShudington sitting in seat 6 with $2023.86

 

PlsLetMeLose posted the small blind - $4.00

WShudington posted the big blind - $8.00

 

** Dealing card to Supertequila: 10 of Spades, 10 of Clubs

Supertequila raised - $28.00 (standard)

PeeGee9 folded

jengan folded

DODARN called - $28.00

PlsLetMeLose folded

WShudington folded

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, Ace of Hearts, 3 of Hearts

Supertequila bet - $35.00 (Rätt standard också. CB, value, deception)

DODARN called - $35.00

 

** Dealing the turn: Jack of Hearts

Supertequila checked

DODARN checked

 

** Dealing the river: Ace of Spades

Supertequila checked

DODARN went all-in - $1496.74

Supertequila?????? Har 337 kvar i stack. Potten är 138.

 

Jag måste väl här i princip vara säker på att jag leder för att syna med tanke på potoddsen. Men storleken är på satsningen är skum. Känns som att han satt mig precis på den typen av hand jag har och försöker köpa potten.

Å andra sidan skulle det inte förvåna mig om han maskerar värdebet i form av överbetsbluff, då han har förmågan att göra sådana spel.

 

Vad göra???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera faktorer som gör mig konfunderad här. Jag kan vara helt ute o cykla men men...

 

Preflop: Att han synar säger inte mig något. Han spelar någorlunda löst, har position på mig så hans HD är väldigt bred.

 

Flop: Att han synar min bet kan betyda att han har drag, Ess, PP eller floatar. Inte ens här känner jag att jag kan göra hans HD snävare.

 

Turn: Har han Ess här borde han bli lite orolig. Hade han färgdrag så fick han precis färgen. Han checkar bakom vilket egentligen inte säger mycket heller. Fast det känns som att han skulle ha bettat färgen här för att balansera sina floatar. Kan hända att han bettar Ess också för att inte släppa till ytterligare hjärter ifall jag sitter på nåt. Men som sagt, jag är inte säker på att jag ligger före här.

 

River: Jag checkar. Han borde väl checka bakom alla par. Kvarstår färg, triss, ev. kåk.

Känns inte som han skulle ha checkat triss på turn så kåk tror jag inte på.

Men skulle han gå all in med färg eller triss? Vilken hand skulle jag syna med som var sämre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TT

 

OM TT är en sämre hand. Men i och med att hans push satt myror i huvet på mig så kanske det är rätt move med triss/flush.

 

Men varför pusha triss med flush på bordet? Varför pusha flush med parat bräde?

 

Är situationen klar som korvspad egentligen och jag överanalyserar det?

 

Till saken hör att en PF-medlem berättade för mig att Dödarn ofta försöker köpa pottar. Han uttryckte det väl som typ: A-hög är alltid god mot honom. LOL... Nu vill jag inte dra det så långt, men det är väl bidragande orsak till att jag finner situationen konstig. Mot en nit hade jag foldat för länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL, hade jag spelat för högt hade jag väl inte ens övervägt syn utan just instafoldat.

 

sry jag kanske inte greppade situationen ordentligt men min poäng (som du allt för väl känner till) är att du måste ju vinna väldigt ofta för att du ska kunna ta synen. Att han är lurigt räcker som standard inte för mig här liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och få syn av???

 

Så klart du kan få syn av bättre händer, men om tankegången finns att syna fis AI måste det väl vara bättre att trycka själv, det minsta vi gör är att sätta fi i den sitts vi sitter i nu. Vi lär ju bara få syn av bättre händer men du kan säkert få bättre händer att lägga sig, eller?

 

Men som spelat tycker jag det är en enkel fold. Vi har inte investerat mer än ca 16% av vår stack så vi är ju inte comittad på ngt sätt.

 

Iom checken på river släpper vi ju kommandot i handen. Vad hade du för plan med den checken, c/f, c/c? B/f måste ju vara bättre än c/c med "undantaget" att vi investerat ca 35% av vår stack.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så klart du kan få syn av bättre händer, men om tankegången finns att syna fis AI måste det väl vara bättre att trycka själv, det minsta vi gör är att sätta fi i den sitts vi sitter i nu. Vi lär ju bara få syn av bättre händer men du kan säkert få bättre händer att lägga sig, eller?

 

Men som spelat tycker jag det är en enkel fold. Vi har inte investerat mer än ca 16% av vår stack så vi är ju inte comittad på ngt sätt.

 

Iom checken på river släpper vi ju kommandot i handen. Vad hade du för plan med den checken, c/f, c/c? B/f måste ju vara bättre än c/c med "undantaget" att vi investerat ca 35% av vår stack.

 

//Matte

 

Alltså du är ju bara ute och cyklar. Bluffvärde????????????

 

"Men som spelat tycker jag det är en enkel fold. Vi har inte investerat mer än ca 16% av vår stack så vi är ju inte comittad på ngt sätt." Där har du ju iaf rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför pusha triss med flush på bordet? Varför pusha flush med parat bräde?

 

 

Vill bara säga att han lätt kan pusha trips/flush om man ser till hur BRÄDAN ser ut. Är ju en lätt valuebet när du synar light. Det som däremot är lite konstigt är betsizen, att han sizear bettet så stort, jag vet inte om han brukar göra så, men jag kan se många händer som slår dig här. Detta är en fold imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han borde väl ta showdown med alla par, och kung- och damhögt, och floatade han tom på floppen så kommer han väl bluffa allt som oftast redan på turn, när draget sitter.

 

De enda händer som han borde göra sådär med, som du slår, är väl 45 och en float med en halvhög hjärter som backar in i draget på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry, förstår inte vad du menar. Skulle det vara bättre att syna sig AI här än att trycka själv eller lägga ett blockbet på 1/2 pot?

 

Dom händer vi kan tänkas slå här är ju exakt dom händer fi viker om vi ställer.

Alltså...att själv ställa är inte ens på samma planet som att syna den här pushen, vilket jag inte för mitt liv kan förstå varför man skulle vilja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol på folk som vill ställa själv för värde :P iaf känns det rätt svårt att hitta situationer med sämre ev- för en syn med ditt read "Å andra sidan skulle det inte förvåna mig om han maskerar värdebet i form av överbetsbluff, då han har förmågan att göra sådana spel."

 

som andra sagt, milleniets enklaste fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha roliga inlägg i den här tråden.

 

Ser inte hur vi ska kunna syna här. Aldrig någonsin typ. Mest troligt känns ju att han sitter på färg eller kåk och förutsätter att du synar med en ändå ganska trolig triss i ess. Börjar du sedan fundera på att syna med händer som den du har blir hans spel änu bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så klart du kan få syn av bättre händer, men om tankegången finns att syna fis AI måste det väl vara bättre att trycka själv, det minsta vi gör är att sätta fi i den sitts vi sitter i nu. Vi lär ju bara få syn av bättre händer men du kan säkert få bättre händer att lägga sig, eller?

 

Men som spelat tycker jag det är en enkel fold. Vi har inte investerat mer än ca 16% av vår stack så vi är ju inte comittad på ngt sätt.

 

Iom checken på river släpper vi ju kommandot i handen. Vad hade du för plan med den checken, c/f, c/c? B/f måste ju vara bättre än c/c med "undantaget" att vi investerat ca 35% av vår stack.

 

//Matte

 

 

Att ställa själv är verkligen det sämsta du kan göra på det här bordet. Fundera lite över det. Sen spelar hur många % vi investerat av "vår egen stack" ingen roll alls. Det enda som spelar roll är hur stor potten är om man ska ta med det i beräkningen. Det är ingen turnering det här.. Det är ett cashgame.

 

Hero checkar för att kontrollera potten och för att inducera bluffar, och i det här läget är ju frågan om FI kör en stor bluff på river. Det är det som är frågeställningen, finns synen med ev+?

 

Om turnen inte hade varit just Jh och FI hade betat ut mindre hade ju synen var hur lätt som helst. Som det ser ut nu tycker jag själv att det är en ganska lätt fold.

 

Tycker det mest ser ut som att han försöker inducera syn genom att överbeta river. Tycker inte alls det är konstigt om han skulle göra det med i princip alla ess. Du har verkligen visat att du inte har något ess och färg lär han knappast sätta dig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...