Gå till innehåll

NLT 5/10 SEK. AJ träffar A mot lös fi i 3bettad pott.


Recommended Posts

FI är 40/20/1.7 över ett par hundra händer. Jag är 22/18/4 på detta bord och har varit väldigt aggro/aktiv. River gör att jag ju nu splittar med AQ, men i övrigt slår jag inte mkt. Fold redan på turn? syna river nu? Ganska lost i denna hand.

 

1000 NL Texas Hold'em - Thursday, Sep 6, 18:58:58 ET 2007

Table Eva 15 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: IRRITATOR ( 1088.37 )

Seat 2: miwu ( 810 )

Seat 3: Doris88 ( 2612.4 )

Seat 4: capricorne ( 1285.6 )

Seat 5: Jerico ( 2903.15 )

capricorne posts small blind [5].

Jerico posts big blind [10].

miwu posts big blind [10].

** Dealing down cards **

Dealt to Jerico [ Ad Jc ]

IRRITATOR folds.

miwu checks.

Doris88 raises [50].

capricorne folds.

Jerico raises [180].

miwu folds.

Doris88 calls [140].

** Dealing Flop ** [ Ah, 5s, 5c ]

Jerico bets [200].

Doris88 calls [200].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

Jerico checks.

Doris88 bets [460].

Jerico calls [460].

** Dealing River ** [ Kh ]

Jerico checks.

Doris88 bets [1460].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina spontana tankar är att AJo är fel att 3betta både för värde och som bluff, särskilt OOP. Även om du leder då du 3bettar så leder du sällan mot hans synrange.

 

Jag viker nog iaf ofta turn här och om inte turn så definitivt rivern.

 

Men jag tycker att du sätter dig i en riktigt onödig situation här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40/20 visar ju att Fi har en rätt bred prefloppHD för raise. Det utesluter ju inte att Fi har AA/KK men det finns ju en uppsjö andra händer h*n kan ha.

 

Tycker det luktar monster med r/c pre, c på flopp och sedan b på turn och när h*n stoppar in allt utom ~600 på river. Tycker det visar att Fi inte tänker vika mot omslag.

 

56s, AA, AK, KK, är väl troliga händer. Så jag hade iaf foldat river. Turn tror jag att jag betat 60-70% av pott och ev vikt mot omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag föredrar c/f eller b/f turn här. Du har ju ingen vidare stark hand, men genom att checka talar man om det rakt ut - för jag antar att det inte är många händer du c/r här? Alltid besvärligt att spela OOP, men jag har fått för mig att visad svaghet utnyttjas oerhört mycket, särskilt på dessa brädor. När du nu c/c turn och checkar river är det ju ett bra läge för Fi att dundra på lite extra med vilken hand som helst, vilket ger dig ett svårt val. På river här tycker jag det är fold, men det hade varit ännu klarare fold om det gått bet-call på turn.

 

 

Mina spontana tankar är att AJo är fel att 3betta både för värde och som bluff, särskilt OOP. Även om du leder då du 3bettar så leder du sällan mot hans synrange.

 

Tycker det ligger mycket i detta, men då spelar jag ju på en lägra nivå förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag LOLar lite åt de som säger att jag inte leder mot fi's synHD pre.

 

LOLa på... kanske lär vi oss vektighta fiskar något :-)

 

Sen missuppfattade jag nog Skalle lite i alla hast. Att du leder mot hans synHD pre är mycket möjligt, jag tänkte mer när han synar ditt CB på floppen. Jag 3bettar säkert för lite i blindsen, men är det alltid smart att 3betta om du tror du leder mot hans synHD pre? Du har ju ändå en ganska marginell hand du bygger pott med? Känns som att du ofta hamnar i trubbel postflop om du får motstånd. Som nu t.ex.

 

Vad tycker du om min linje att betta turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag LOLar lite åt de som säger att jag inte leder mot fi's synHD pre.

 

Jo visst kan du fortfarande leda men då får du lägga in att du sitter OOP vilket gör att din hand tappar en del värde + att du antingen vinner en mindre pott eller förlorar en större. Detta sammantaget gör att jag aldrig skulle spelat såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...