Ängeln17 Postad 6 September , 2007 Rapport Postad 6 September , 2007 Är ju rätt ny på 2,5/5 och behöver lite feedback på hur ni hade lirat denna hand. Tyvärr funkade inte FTR Handconvertern. ***** Hand History for Game 432539364 ***** $500 NL Texas Hold'em - Thursday, Sep 6, 18:29:21 ET 2007 Table David 3 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 10 Seat 1: MP1 ( $766.55 ) Seat 2: MP2 ( $1455.54 ) Seat 3: MP3 ( $295.5 ) Seat 4: Hero ( $1008.15 ) Seat 5: Buttom ( $527.35 ) Seat 6: SB( $967.95 ) Seat 7: BB ( $1105.95 ) Seat 8: UTG ( $1085.51 ) Seat 9: UTG+1( $108.05 ) Seat 10: UTG+2 ( $43.95 ) SB posts small blind [$2.5]. PEson56BB** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ 9s As ] UTG folds. UTG+1 calls [$5]. UTG+2 folds. MP1 calls [$5]. 2 folds. Hero calls [$5]. Buttom calls [$5]. SB calls [$2.5]. BB checks. ** Dealing Flop ** [ 5h, 9h, Ac ] 3 checks MP1 bets [$20]. Hero raises [$60]. 4 folds MP1 raises [$80]. Hero calls [$40]. ** Dealing Turn ** [ 7s ] MP1 bets [$80]. Hero Gör vaddå? Syna, raise eller fold? 1. Är mitt spel på floppen rätt eller fel? 2. Min tankebana på turn var följande: Fi limpar i MP preflopp vilket gör att AA är ganska långsökt iom att jag dessutom har ett. Troliga händer är då A9, A5,99,55,AJ,AT,Axs, färgdraget och väldigt långsökt är väl 77. Det innebär att det är större möjlighet att jag leder än att jag ligger efter. För i princip är det bara tre händer jag ligger efter mot. Men hur spelar jag. Vi är bägge 150BB+ djupa. Inga reads på Fi spelat 10-15 händer vid samma bord. HJÄLP Citera
Dead-Inside Postad 6 September , 2007 Rapport Postad 6 September , 2007 Om du tror att du ligger före den största delen av tiden så får du väl raisa? Tror inte direkt att dega är nån bra idé eftersom du inte får syn av en sämre hand utan bara om du är slagen men om du raisar kan du få syn av en sämre hand (A10+, A5, A7). Skulle nog slaska dit en rätt stor raise då jag sätter han på färgdraget här utan reads. Om du har lite tur har han ju 95 och kommer betala väldigt bra. Citera
decoy Postad 6 September , 2007 Rapport Postad 6 September , 2007 Tycker floppspelet är rätt, att reraisa floppen hade varit besvärligt, som jag ser det bättre syna, och evaluera nästa kort. Fi:s magra turnbet indikerar svaghet; jag hade raisat rejält - att Fi skulle sitta med ett set här verkar osannolikt. Färgdrag, kanske, eller TPTK. Citera
don_sebbe Postad 6 September , 2007 Rapport Postad 6 September , 2007 Tycker att det luktar set över hela handen. Limp sen en 4bet på flopp och mini bet på turn. Hade synat turn och utvärderat rivern. Har väldigt svårt att lägga TOPP2 på svenska spel. Checkar han rivern så värdebettar jag och gör han en pottbet så synar jag ner honom. Citera
Ängeln17 Postad 6 September , 2007 Författare Rapport Postad 6 September , 2007 Hmmm, tycker det verkar som om raise på turn förespråkas hittills iaf. Jag låter handen ligga till i morgon för att se om någon mera vill skriva något. I morgon kväll postar jag upplösningen. Citera
_zed_ Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 1. Är mitt spel på floppen rätt eller fel?2. Min tankebana på turn var följande: Fi limpar i MP preflopp vilket gör att AA är ganska långsökt iom att jag dessutom har ett. Troliga händer är då A9, A5,99,55,AJ,AT,Axs, färgdraget och väldigt långsökt är väl 77. Det innebär att det är större möjlighet att jag leder än att jag ligger efter. För i princip är det bara tre händer jag ligger efter mot. Men hur spelar jag. Vi är bägge 150BB+ djupa. Inga reads på Fi spelat 10-15 händer vid samma bord. Tycker att det luktar set över hela handen. Limp sen en 4bet på flopp och mini bet på turn. Hade synat turn och utvärderat rivern. Har väldigt svårt att lägga TOPP2 på svenska spel. Checkar han rivern så värdebettar jag och gör han en pottbet så synar jag ner honom. Jag håller med don_sebbe här, tycker inte det finns någon anledning att höja. Visst är färgdraget möjligt, men frågan är om han min-4bettar det på floppen (har helt plötligt svårt att hänga med på hur mycket han höjer till, men tror det är ett mini4bet). AJ, AT och 77 borde väl inte finnas i hans HD här om han inte är riktigt fiskig? Jag hade som sagt spelat som sebbe. Att höja och vara tvungen att lägga för omslag känns ju inte roligt. Syn turn och syn/bet river. Sitter färgdraget på river skulle jag kunna vika mot ett pottbet (skulle jag förmodligen inte, men jag skulle vilja att jag kunde det...) Citera
Ängeln17 Postad 8 September , 2007 Författare Rapport Postad 8 September , 2007 Har ju glömt ge er upplösningen på denna. Jag höjde till 240 tror jag det va och Fi synade. River kom med färgen, Fi checka och så gjorde jag med då eftersom jag inte ville bli c/r av Fi. Fi vände upp 99 för floppat set. Citera
Recommended Posts