Gå till innehåll

Takeaway/hämtmat kring Johanneberg


penix

Recommended Posts

dorado kebabrulle/kebab-sallad

sushiwongs sushi

dagens på wokhouse

johannebar har helt ok mat också

närahem är najs. http://www.narahem.com

creperiet gyros gyrostallrik är mkt nice

plaka:s oxfile är fin

 

övrigt är http://www.drygast.nu en bra sida.

 

för bra snabbmat så rekommendrar jag att ta cykeln till ica fokus och leta bland deras egen färdigmat. pastasallad med lufttorkad skinka och allt annat de har är hur gott osm helst. väl värd att kämpa sig upp för eklandagatan för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en diskussion på Johanneberg-gruppen på Facebook.

 

Jag brukar köpa mat från Peperoni (sällan), Greken på Gibraltargatan, Wok-stället vid Willys eller Sushi på eklandagatan. Finns också Shogun (typ mittemot Vidblicksgatan) som kör AW med gratis taco-buffé och äl för 25:-

 

Ett av de bättre haken är utan tvekan Johannebar korsningen eklanda/gibraltar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min favorit är Wokhouse vid Willys. Riktigt bra Thai och deras sushi är grymt god.

 

Sedan finns Sokrates Taverna på Krokslätts Parkgata. Ruskigt god grekisk mat! De kör deal på någon rätt varje månad för 55kr, för tillfället lammfärsbiffar. Annars kostar det 70-90kr. Vill man ha lite nyttigare alternativ än friterade skivade potatisen (som dock är riktigt god) kan man be om ris eller bakad potatis istället. Söndagar kan rekommenderas att gå dit och käka 3-rätters för 99kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan finns Sokrates Taverna på Krokslätts Parkgata. Ruskigt god grekisk mat! De kör deal på någon rätt varje månad för 55kr, för tillfället lammfärsbiffar. Annars kostar det 70-90kr. Vill man ha lite nyttigare alternativ än friterade skivade potatisen (som dock är riktigt god) kan man be om ris eller bakad potatis istället. Söndagar kan rekommenderas att gå dit och käka 3-rätters för 99kr.

 

Låter riktigt bra, det måste provas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Den ligger numera brevid grönsaks/frukt-stället. Dyrt och dåligt är det.

 

bor själv i Johanneberg. har varit en och köpt mat där fram och tillbaka under åren och sedan det byggdes om där har det faktiskt blivit mycket fräscht.

 

smakat på deras kebab o burgare riktigt gott!

 

Om du brukar äta på gatukök runt om i stan så är dem rätt så bra i pris hehe.

 

:-)

 

 

"OST" jag tycker att du ska kolla och se efter själv!

 

Ha det gött!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...