skalle88 Postad 5 September , 2007 Rapport Share Postad 5 September , 2007 EDIT: Tack för hjälpen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredyr Postad 5 September , 2007 Rapport Share Postad 5 September , 2007 AKs = 4 kombinationer AKo = 12 kombinationer dvs sammanlagt 16 kombos för alla AK. AA = 6 kombinationer. Tar du bort så försvinner 3 kombinationer, så 3 återstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2007 AKs = 4 kombinationerAKo = 12 kombinationer dvs sammanlagt 16 kombos för alla AK. AA = 6 kombinationer. Tar du bort så försvinner 3 kombinationer, så 3 återstår. Jag fattar vad jag gjorde för fel med AK nu:oops: men hur får du 6 AA kombinationer? Jag fick med det till 7 men var gjorde jag bort mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gjort Postad 5 September , 2007 Rapport Share Postad 5 September , 2007 Jag fattar vad jag gjorde för fel med AK nu:oops: men hur får du 6 AA kombinationer? Jag fick med det till 7 men var gjorde jag bort mig? Nej, du fick det till 6 st. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 5 September , 2007 Rapport Share Postad 5 September , 2007 Hej vill bara veta om jag tänker rätt? Om inte får ni gärna lära mig eller länka till något matnyttigt! "The Mathematics of Poker" av Bill Chen och Jerrod Ankenman. Har bara läst några kapitel ännu, men det verkar rakt av vara den bästa pokerboken som finns... Vore kul att diskutera böcker, men det krävs ju flera personer till det. (Alla läser inte (samma) böcker ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2007 Nej, du fick det till 6 st. :D ser det nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2007 "The Mathematics of Poker" av Bill Chen och Jerrod Ankenman. Har bara läst några kapitel ännu, men det verkar rakt av vara den bästa pokerboken som finns... Vore kul att diskutera böcker, men det krävs ju flera personer till det. (Alla läser inte (samma) böcker ) jag har också läst några kapitel men vi kanske kan snacka lite om boken när vi läst ut den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D.H. Postad 5 September , 2007 Rapport Share Postad 5 September , 2007 EDIT: Tack för hjälpen Ta inte bort originalposten för att du fått svar på din fråga. En bra grej med ett forum är ju att även andra kan dra nytta av din fråga, och svaren som gavs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
striker Postad 5 September , 2007 Rapport Share Postad 5 September , 2007 Men vilken nöt du är som tar bort originalposten! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2007 Men vilken nöt du är som tar bort originalposten! har du nån som helst logisk förmåga kan du räkna du vad jag frågade... och ja, jag tog bort posten för att jag kunde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 5 September , 2007 Rapport Share Postad 5 September , 2007 för oss som inte har någon logisk förmåga så kan du stoppa tillbaka frågan igen. jobbigt att leka jeapordy här.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 5 September , 2007 Rapport Share Postad 5 September , 2007 och ja, jag tog bort posten för att jag kunde. Jag kan ta bort alla dina poster, men jag gör det inte för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2007 Jag kan ta bort alla dina poster, men jag gör det inte för det. och det uppskattar jag ska du veta;-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2007 för oss som inte har någon logisk förmåga så kan du stoppa tillbaka frågan igen. jobbigt att leka jeapordy här.. det handlade om hur många kombinationer det finns för 1) AK 2) AA 3 AA (när vi vet att ett A är borta) I första inlägget finns svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2007 AKs = 4 kombinationerAKo = 12 kombinationer dvs sammanlagt 16 kombos för alla AK. AA = 6 kombinationer. Tar du bort så försvinner 3 kombinationer, så 3 återstår. ^^här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts