don_sebbe Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 BossMedia Game #431156568: Table Eva 17 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 11:36:11 - 2007/09/05 Seat 2: loserloser ($2708.35) Seat 3: prestige_3 ($1969.25) Seat 4: Algmusen ($1424.83) Seat 5: nabbes666 ($2794.27) loserloser posts the big blind of $10.00 nabbes666 posts the small blind of $5.00 Algmusen is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to nabbes666 prestige_3 raises $40.00 Algmusen calls $40.00 nabbes666 raises $170.00 loserloser folds prestige_3 calls $170.00 Algmusen calls $170.00 *** FLOP *** nabbes666 checks prestige_3 checks Algmusen checks *** TURN *** nabbes666 checks prestige_3 checks Algmusen bets $200.00 nabbes666 folds Citera
Ängeln17 Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Jag vet inte om det är rätt men jag hade i alla fall betat ½ - 70% av pott på floppen, och vid eventuellt omslag vikt där. Som spelat så viker jag definitivt på turn. Citera
_zed_ Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Samma här - hade bettat flopp och givit upp vid motstånd. De borde ha svårt att syna/höja utan klöver ess eller något som slår dig. Citera
Tottyville Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Bet flop. Vik turn. Har svårt att se hur någon ska kunna motivera ett annat beslut, men skulle vara intressant att bli motbevisad när man e så säker på sin linje. Citera
AdslVerbe Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Hur hanterar vi turn om vi får syn på vår flopbet? Kan det vara värde i en "bluffbet" då? Jag menar vi kan ju få syn på floppen av en annan färdig hand som är bättre än våran som vill se turn innan han tar ställning. Citera
strater Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Hur hanterar vi turn om vi får syn på vår flopbet? Kan det vara värde i en "bluffbet" då? Jag menar vi kan ju få syn på floppen av en annan färdig hand som är bättre än våran som vill se turn innan han tar ställning. q3 då? Citera
Ängeln17 Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Hur hanterar vi turn om vi får syn på vår flopbet? Kan det vara värde i en "bluffbet" då? Jag menar vi kan ju få syn på floppen av en annan färdig hand som är bättre än våran som vill se turn innan han tar ställning. Var så jag hamna i en hand med AA som jag la upp här för ett tag sedan. Då var nog det allmänna omdömmet c/f. Vilket jag oxå gjorde. Och Fi bluffa hem handen utan färgkort med A+något. Men jag viker nog alla dagar i veckan. Citera
Ängeln17 Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 JJ QQ Kc AA Borde inte någon av dessa händer betat ut efter oss på floppen isf. Åtminstone QQ. Citera
AdslVerbe Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Borde inte någon av dessa händer betat ut efter oss på floppen isf. Åtminstone QQ. Jo, men min frågeställning utgick ifrån att VI betade floppen, och hur vi sedan hanterade turn. Jag är inte helt 100% säker på att alla tex QQ rereaisar oss på floppen...tror många synar och utvärderar turn. Då blir klöver på turn ett skrämselkort för dom som jag tänkte kanske kunde utnyttjas. Citera
Ängeln17 Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Jo, men min frågeställning utgick ifrån att VI betade floppen, och hur vi sedan hanterade turn. Jag är inte helt 100% säker på att alla QQ rereaisar oss på floppen...tror många synar och utvärderar turn. Sry, my bad. Lite dum i huvet så fattade inte frågan . Har redan svarat på det. Jag tycker det här exemplet visar på den klara nackdelen att lira händer OOP, eller har jag fel. Citera
AdslVerbe Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Jag tycker det här exemplet visar på den klara nackdelen att lira händer OOP, eller har jag fel. ...du kan inte ha mer rätt imo. I pos är alla beslut snudd på jätte-enkla8-) i exemplet. Dessutom vinner vi oftast potten. Citera
strater Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 JJ QQ Kc AA eeh, Kc lär nog inte folda om han nu synade flopp JJ känns väl högst tveksam, då finns det en hel del andra händer han kan ha likaväl. även QQ känns ganska otrolig, AA är nog den som ja har lättast att se som skulle vara bättre och MÖJLIGTVIS spela på det sättet. vid normalt spel (bet flop) och syn av någon så känns det imo som en ganska lätt "ge upp hand". svårt att se en hand som hero slår som inte skulle checka ner (och händer som är bättre bettas sannolikt)... Citera
decoy Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Jag tycker inte floppchecken är fel, enfärgad bräda i annan färg än kungarna är ju inte roligt. Med en Fi hade jag emellanåt betat ut, men med två, knepigt. turnfolden däremot är solklar. Citera
Recommended Posts