Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

BossMedia Game #431156568: Table Eva 17 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 11:36:11 - 2007/09/05

Seat 2: loserloser ($2708.35)

Seat 3: prestige_3 ($1969.25)

Seat 4: Algmusen ($1424.83)

Seat 5: nabbes666 ($2794.27)

loserloser posts the big blind of $10.00

nabbes666 posts the small blind of $5.00

Algmusen is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 King of DiamondsKing of Hearts

prestige_3 raises $40.00

Algmusen calls $40.00

nabbes666 raises $170.00

loserloser folds

prestige_3 calls $170.00

Algmusen calls $170.00

*** FLOP *** Queen of Clubs2 of Clubs3 of Clubs

nabbes666 checks

prestige_3 checks

Algmusen checks

*** TURN *** Queen of Clubs2 of Clubs3 of ClubsJack of Clubs

nabbes666 checks

prestige_3 checks

Algmusen bets $200.00

nabbes666 folds

Postad

Hur hanterar vi turn om vi får syn på vår flopbet?

Kan det vara värde i en "bluffbet" då?

Jag menar vi kan ju få syn på floppen av en annan färdig hand som är bättre än våran som vill se turn innan han tar ställning.

Postad

Jag menar vi kan ju få syn på floppen av en annan färdig hand som är bättre än våran som vill se turn innan han tar ställning.

q3 då? :P

Postad

Var så jag hamna i en hand med AA som jag la upp här för ett tag sedan. Då var nog det allmänna omdömmet c/f. Vilket jag oxå gjorde. Och Fi bluffa hem handen utan färgkort med A+något. Men jag viker nog alla dagar i veckan.

Postad
Borde inte någon av dessa händer betat ut efter oss på floppen isf. Åtminstone QQ.

Jo, men min frågeställning utgick ifrån att VI betade floppen, och hur vi sedan hanterade turn. Jag är inte helt 100% säker på att alla tex QQ rereaisar oss på floppen...tror många synar och utvärderar turn.

Då blir klöver på turn ett skrämselkort för dom som jag tänkte kanske kunde utnyttjas.

Postad
Jo, men min frågeställning utgick ifrån att VI betade floppen, och hur vi sedan hanterade turn. Jag är inte helt 100% säker på att alla QQ rereaisar oss på floppen...tror många synar och utvärderar turn.

Sry, my bad. Lite dum i huvet så fattade inte frågan :oops:. Har redan svarat på det.

Jag tycker det här exemplet visar på den klara nackdelen att lira händer OOP, eller har jag fel.

Postad

Jag tycker det här exemplet visar på den klara nackdelen att lira händer OOP, eller har jag fel.

...du kan inte ha mer rätt imo. I pos är alla beslut snudd på jätte-enkla8-) i exemplet. Dessutom vinner vi oftast potten.

Postad
JJ QQ Kc AA

eeh, Kc lär nog inte folda om han nu synade flopp :P

JJ känns väl högst tveksam, då finns det en hel del andra händer han kan ha likaväl. även QQ känns ganska otrolig, AA är nog den som ja har lättast att se som skulle vara bättre och MÖJLIGTVIS spela på det sättet. vid normalt spel (bet flop) och syn av någon så känns det imo som en ganska lätt "ge upp hand". svårt att se en hand som hero slår som inte skulle checka ner (och händer som är bättre bettas sannolikt)...

Postad

Jag tycker inte floppchecken är fel, enfärgad bräda i annan färg än kungarna är ju inte roligt. Med en Fi hade jag emellanåt betat ut, men med två, knepigt. turnfolden däremot är solklar.