nacho1337 Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Vad har han? ***** Hand 430826947 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 4 september 2007 22:52:33 Adam Turbo 11 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Sugar Kane (165.17) Plats 2: sirjohan (59.17) Plats 3: León (56.60) Plats 4: Johan99 (204.75) Plats 5: Turbix (30.00) Plats 6: Libido (199.35) Plats 7: Åke 3 (198.25) Plats 8: Putte71 (200.00) Plats 9: Fatlip (284.00) Plats 10: pontare001 (165.55) Åke 3 lägg LM 0.50 Fatlip lägg SM 1.00 ** Giv ** Sugar Kane [N/A, N/A] sirjohan [N/A, N/A] León [N/A, N/A] Johan99 [N/A, N/A] Libido [Dr, Ds] Åke 3 [N/A, N/A] Fatlip [N/A, N/A] pontare001 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** pontare001 Lägg Sugar Kane Syna 1.00 sirjohan Lägg León Syna 1.00 Johan99 Lägg Libido Höj till 6.00 Åke 3 Lägg Fatlip Lägg Sugar Kane Syna 6.00 León Lägg *** Flop(Board): *** : [8k, 6s, 10r] *** Bet Runda 2 *** Sugar Kane Passa Libido Satsa 14.00 Sugar Kane Syna 14.00 *** Turn(Board): *** : [8k, 6s, 10r, 2k] *** Bet Runda 3 *** Sugar Kane Passa Libido Satsa 41.00 Sugar Kane Syna 41.00 *** River(Board): *** : [8k, 6s, 10r, 2k, 6h] *** Bet Runda 4 *** Sugar Kane Passa Libido Passa Citera
Ängeln17 Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 QQ utan träff . Vadå? Du har ju ett monster att starta med och du förväntar dig väl inte att träffa set varenda gång du har ett PP? I mitt tycke så har Fi inget som slår dig för då är h*n megakass. Och även på denna nivå brukar de förstå att de ska beta åtminstone på river. Jag hade iaf värdebetat på river och troligen synat ner en raise. Citera
svint0 Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Vad ska han ha? Betta runt 80-100 och syna alla omslag? Han kan lika gärna sitta och syna ner dig med T8, vilket gör att du drog ut. Bettta på. Såna här lägen måste man ju få ur värdet mot SVS 0,5/1 fiskar... Citera
Dead-Inside Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Nu är det 0,5/1 men jag hade passat river på NL100 (Dvs $0.5/$1) varannan gång för att det ser ut som set. På SvS 0,5/1 är det dock kraftigt viktat åt stegdrag här och därför är det värdebet på river som gäller, samt syna ev. omslag såvida du inte ger utrymme för fold. Citera
nacho1337 Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 Han hade TTT iaf. I fortsättningen kommer jag antingen spela exakt så här eller checka turn. Nu beta jag turn för att stegdraget var så troligt Citera
mgps Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 "är det dock kraftigt viktat åt stegdrag här och därför är det värdebet på river som gäller" lol? betsyn eller betfold river beroende på fi. check bakom är ju bara sorgligt vekt. ur pos finns det anledning att checka om han är en mupp som drar till allt och bluffar massor men mot de flesta enkelt bet river även ur pos. Citera
mgps Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Han hade TTT iaf. I fortsättningen kommer jag antingen spela exakt så här eller checka turn. Nu beta jag turn för att stegdraget var så troligt nej du ska inte checka turn och inte checka river, läs din egen quote en gång till: "It's immoral to let a sucker keep his money." Canada Bill Jones bara för att han hade toppkåken denna gången(och ja fiskar älskar att slowspela) så betyder det inte att han alltid kommer att ha det. sjukt givet värdebet på denna jvån. vad tror du han gör med AT? eller T8 som någon sa kan han säkert också slowa. Citera
Eblinho Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Nu är det 0,5/1 men jag hade passat river på NL100 (Dvs $0.5/$1) varannan gång för att det ser ut som set. På SvS 0,5/1 är det dock kraftigt viktat åt stegdrag här och därför är det värdebet på river som gäller, samt syna ev. omslag såvida du inte ger utrymme för fold. om det är kraftigt viktat åt stegdrag så är väl check/syn eller tom Check/raise bättre spel? Citera
Dead-Inside Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Varför skulle fisken bluffa? De finns gott om idioter som synar med A9 här. Samt att du får syn av alla andra händer som inte är stegdrag (Typ A10, A8, m.m.). Dessutom sitter vi i position, dvs fisken har redan talat. Citera
nacho1337 Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Postad 5 September , 2007 nej du ska inte checka turn och inte checka river, läs din egen quote en gång till: "It's immoral to let a sucker keep his money." Canada Bill Jones haha skönast Citera
mgps Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Varför skulle fisken bluffa? De finns gott om idioter som synar med A9 här. Samt att du får syn av alla andra händer som inte är stegdrag (Typ A10, A8, m.m.). Dessutom sitter vi i position, dvs fisken har redan talat. men lol du skrev fel. fatta. Citera
Jerico Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 QQ utan träff Ajaj, ingen träff, bara å mucka... Beta river... Citera
grebgokz Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Raise, Bet, Bet, Check Jag checkar river här för jag tror inte jag särskilt ofta får syn av en sämre hand. Men alla andra gator måste de betala för att vara med. Jag har showdownvärde synd att förvandla den till en bluff på den brädan. Känns ju onödigt att behöva syna en all-in från någon som har slowspelat när man lika gärna kan checka och ta visning. (vekt kanske men eftersom man ledit ut hela vägen så är det många som slowspelar även river och hoppas kunna check-raisa river) Visst du kan bli synad av ett sämre par men ofta är du om du blir synad slagen här och då blir du heller inte synad utan blir tvungen att välja mellan att folda eller syna en stor raise. Citera
armis Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Man blir slagen av kåkar ibland. På låg insatsnivå är det i princip omöjligt att veta. Om så inte hade varit fallet så hade låga pocketpar inte haft så högt värde no limit, till skillnad från fixed. Nu vet jag att TT inte är ett lågt pocketpar, men du fattar principen. Citera
nacho1337 Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Postad 5 September , 2007 Han har K10, beta river han hade TT skrev ja ju innan Citera
Pey Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 han hade TT skrev ja ju innan Oj förlåt, my bad Nästa gång har han K10, då får du beta river Citera
Recommended Posts