bomanski Postad 4 September , 2007 Rapport Share Postad 4 September , 2007 Fixed limit Holdem har ju minskat rejält, men på vilka sajter finns det fortfarande lite action att hämta? Hur ser det ut på Ongame, b2b, Prima osv? Gissar att värdet att lira FL är låg, de flesta fiskar sitter väl på NL..? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 4 September , 2007 Rapport Share Postad 4 September , 2007 Kolla den här länken. Skitbra sida där du kan söka precis på dom spelen du är intresserad av och se var det finns mest action JUST NU. http://www.pokersitescout.com/gamefinder.asp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bomanski Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2007 Kolla den här länken. Skitbra sida där du kan söka precis på dom spelen du är intresserad av och se var det finns mest action JUST NU.http://www.pokersitescout.com/gamefinder.asp Idag 16:01 Tack! Det var en kanonbra sida! Men oj så lite FL det finns, ännu mindre än jag trodde... nästan en utdöd pokerform. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zeet Postad 4 September , 2007 Rapport Share Postad 4 September , 2007 Om du är intresserad av vilka bonusar som klaras enklast på Fixed Limit kan du kolla bonuswhores också. De har ganska bra tabeller som kan sorteras. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
perK69 Postad 4 September , 2007 Rapport Share Postad 4 September , 2007 Här ser man enkelt hur mycket mode det är i poker: I början av pokerboomen regerade Fixed limit, sen började TV visa No limit och nu är i princip FL utdött. Skulle tro att samma öde väntar för NL inom ett par år, då dyker det upp något nytt. Allt för att hålla fräschheten vid liv, och spänningen. För idag är NL oftast en enda lång gäääääspning.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
perK69 Postad 4 September , 2007 Rapport Share Postad 4 September , 2007 Dessutom klagar fler och fler på tight spel, det verkar svårare och svårare att hitta den sk. fisken... Dessutom fuskar sajterna med egna botar mm. Den som inte inser att pokern, särskilt Holdem, är på väg att dö ut, måste vara blind. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bomanski Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2007 Ni som spelar FL, finns det fortfarande något värde i spelet? Egentligen så passar FL mig bättre än NL... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 5 September , 2007 Rapport Share Postad 5 September , 2007 Nej, det är värde-löst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 5 September , 2007 Rapport Share Postad 5 September , 2007 jag tycker FL är fiskigare idag än det var för 1år sedan. iaf på 5/10->20/40 där jag håller till. kan ju bero på att man blivit bättre på table selection, men tror en stor del av förklaringen är att många hajjar flydde 13oktober 2006 och sedan när fiskbestånden halvt återhämtade sig hade hajstammen halvdött. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 5 September , 2007 Rapport Share Postad 5 September , 2007 Den som inte inser att pokern, särskilt Holdem, är på väg att dö ut, måste vara blind. Den som inte kan se in i framtiden måste vara blind? Jag skulle nog snarare säga att den som tror sig kunna förutse pokerns framtid har för stor tilltro till sina egna slutsatser. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bomanski Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2007 Jag har blivit biten av Fixed Limit! Dessutom perfekt när man skall spela ut bonusar och liknande. Men det finns VÄLDIGT lite spel. Prima har knappt några FL-bord alls, iPoker några stycken, Ongame verkar ha flest av de sajter jag spelar på. Jag hoppas på en uppgång i FL igen, det är ett roligt spel även om det är lite stelare än NL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 Clera bonusar??? PokerStars har hög trafik på FL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eddiemedusa Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 Ni som spelar FL, finns det fortfarande något värde i spelet? Egentligen så passar FL mig bättre än NL... Visst fasen finns det värde i limit... man måste jobba på sitt spel lite mer bara... Det är inte lika lätt som det varit tidigare helt klart. Men lägger man ner lite tid på att utveckla sitt spel så e d klart att det finns värde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flesh2Flesh Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 Ni som spelar FL, finns det fortfarande något värde i spelet? Egentligen så passar FL mig bättre än NL... Om du lyckas ta dig över 5/10-nivån.... annars slår raken för högt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eddiemedusa Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 Jag har blivit biten av Fixed Limit! Dessutom perfekt när man skall spela ut bonusar och liknande. Men det finns VÄLDIGT lite spel. Prima har knappt några FL-bord alls, iPoker några stycken, Ongame verkar ha flest av de sajter jag spelar på. Jag hoppas på en uppgång i FL igen, det är ett roligt spel även om det är lite stelare än NL. Jag vet inte om jag är ensam om att tro/se det, men jag tror på en ny Fixed boom. Många utav dom större namnen inom nätpokern har börjat spela fixed limit igen. Även om det inte är på fulltid så finns det numera ganska ofta bord igång på dom högre nivåerna... 200/400+ DET gillar fisken att raila för att sedan själva testa samma "moves" på lägre nivåer... JÄTTEBRA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bomanski Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2007 Om du lyckas ta dig över 5/10-nivån.... annars slår raken för högt... Spelar nu på 2/4$... visst blir raken hög, men det går nog att plussa ändå. Vill inte hoppa upp för högt för snabbt... Jag vet inte om jag är ensam om att tro/se det, men jag tror på en ny Fixed boom.Många utav dom större namnen inom nätpokern har börjat spela fixed limit igen. Även om det inte är på fulltid så finns det numera ganska ofta bord igång på dom högre nivåerna... 200/400+ DET gillar fisken att raila för att sedan själva testa samma "moves" på lägre nivåer... JÄTTEBRA. Hoppas kan man alltid! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts