Gå till innehåll

Emilio_15 - nya tag!

emilio_15

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vill se fler händer!:-P

Full Tilt Poker $32,000 Guarantee Table 36 - 60/120 - No Limit Hold'em -

Seat 1: yellowhat (3,190)

Seat 2: JRD312 (4,600)

Seat 3: SpanishKey (4,475)

Seat 4: Hero (2,950)

Seat 5: YoManDg (5,068)

Seat 6: bobcards2 (3,880)

Seat 7: ChipSteela (8,515)

Seat 8: bluff27allin (10,600)

Seat 9: JohnnyBelow (1,635), is sitting out

bobcards2 posts the small blind of 60

ChipSteela posts the big blind of 120

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Queen of SpadesAce of Hearts

bluff27allin folds

JohnnyBelow folds

yellowhat folds

JRD312 folds

SpanishKey folds

Hero has 15 seconds left to act

Hero raises to 360

YoManDg raises to 600

bobcards2 folds

ChipSteela folds

Hero ?????????????????

Grävde fram en jättegammal hand, så om jag hade några reads vid tillfället så är dom glömda nu:-P.

Jag sitter alltså på CutOff och standardraisar, får sen ett helmuppigt miniomslag ifrån knappen. Vad göra nu?

Ur position resten av handen om jag kallsynar.

Den är tagen från en $163 MTT, så det borde iaf vara lite ovanligare med random $11Rebuy donks:mrgreen:.

Vad tycker ni!? (gibbsson:))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

bluff27allin folds

JohnnyBelow folds

yellowhat folds

JRD312 folds

SpanishKey folds

Hero raises to 360

YoManDg raises to 600

bobcards2 folds

ChipSteela folds

Hero ?????????????????

Grävde fram en jättegammal hand, så om jag hade några reads vid tillfället så är dom glömda nu:-P.

Jag sitter alltså på CutOff och standardraisar, får sen ett helmuppigt miniomslag ifrån knappen. Vad göra nu?

Den är tagen från en $163 MTT, så det borde iaf vara lite ovanligare med random $11Rebuy donks:mrgreen:.

Bah, såg handen inatt men tryckte på timebank;-). Hatar verkligen detta läget. Vad man bör göra här vet i fan. Jag hade med all säkerhet tagit synen och "utvärderat floppen":). Givande svar:mrgreen:...

Länk till kommentar

Bah, såg handen inatt men tryckte på timebank;-). Hatar verkligen detta läget. Vad man bör göra här vet i fan. Jag hade med all säkerhet tagit synen och "utvärderat floppen":). Givande svar:mrgreen:...

:mrgreen:

Ja inte är det lätt...så sjukt fiskigt move av knappen så man blir ju förbannad och vill ställa men ändå inte:-D.

Länk till kommentar

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

bluff27allin folds

JohnnyBelow folds

yellowhat folds

JRD312 folds

SpanishKey folds

Hero raises to 360

YoManDg raises to 600

bobcards2 folds

ChipSteela folds

Hero ?????????????????

Som sagt, syyyyn.

(Hoppas att jag också får svara :D)

Länk till kommentar

Den är tagen från en $163 MTT, så det borde iaf vara lite ovanligare med random $11Rebuy donks

Faktum är att jag har sett han på 20ish MTT's förut och tror inte att han är en bra spelare bara för han spelar 163ish utan att han bara vill pröva lyckan.

Jag hade synat och velat se en flopp. Tagit det lugnt på floppen vid träff och körd en hel del WA/WB och check-synat.

Mvh, KF

Länk till kommentar

Faktum är att jag har sett han på 20ish MTT's förut och tror inte att han är en bra spelare bara för han spelar 163ish utan att han bara vill pröva lyckan.

Jag hade synat och velat se en flopp. Tagit det lugnt på floppen vid träff och körd en hel del WA/WB och check-synat.

Mvh, KF

Vafan betyder detta ??:-P:oops:

Länk till kommentar

Vafan betyder detta ??:-P:oops:

Ska bara stå "kör" men jag menar att du ska köra "Way Ahead/Way Behind"-metoden d.v.s. check-syn.

Kommer det upp ett Äss och du kör check-syn kommer du få betalt av bluffar och betala av starkare äss men billigare.

Om du leder ut så kommer t.ex. JJ kanske syna en bet på xxA-bräda men sedan lägga sig medan AK kommer gå hela vägen.

Antagligen är du alltså Way Ahead och de drar till 2-3 outs eller så är du Way Behind och du drar till 2-3 outs och då är det dumt att skrämma iväg bluffarna.

Mvh, KF

Länk till kommentar

Btw, såhär resonerade jag vid handen:

AQ, med ganska grund stack är såklart ett monster, jag höjer väldigt brett härifrån och han kan göra nått konstigt move med en ganska dålig hand.

Men sen till det jag faktist tänkte mest på...och som jag kanske borde nämnt direkt.

Han miniraisade verkligen DIREKT efter att jag raisade, så jag bedömde chansen att han missclickat som väldigt hög.

Vad tror ni om detta?:-)

Länk till kommentar

Ska bara stå "kör" men jag menar att du ska köra "Way Ahead/Way Behind"-metoden d.v.s. check-syn.

Kommer det upp ett Äss och du kör check-syn kommer du få betalt av bluffar och betala av starkare äss men billigare.

Om du leder ut så kommer t.ex. JJ kanske syna en bet på xxA-bräda men sedan lägga sig medan AK kommer gå hela vägen.

Antagligen är du alltså Way Ahead och de drar till 2-3 outs eller så är du Way Behind och du drar till 2-3 outs och då är det dumt att skrämma iväg bluffarna.

Mvh, KF

Aha ok, aldrig hört yttrycket WA/WB förut.

Thanks for enlightening me:-) (Eller hur det nu stavas)

Länk till kommentar

Btw, såhär resonerade jag vid handen:

AQ, med ganska grund stack är såklart ett monster, jag höjer väldigt brett härifrån och han kan göra nått konstigt move med en ganska dålig hand.

Men sen till det jag faktist tänkte mest på...och som jag kanske borde nämnt direkt.

Han miniraisade verkligen DIREKT efter att jag raisade, så jag bedömde chansen att han missclickat som väldigt hög.

Vad tror ni om detta?:-)

Hmm, saken är ju den att har vi fel så får vi betala med stacken ifall vi väljer att raisa och har vi rätt så vinner inte mer än 600 ifrån honom.

Länk till kommentar

600 är inte helt fel, och han kan ju tiltsyna?;-)

Och han kan ha JJ/TT/99. Dvs en flip 4me.

flame on:-)

Jag pushar AQ alla dagr i veckan då jag tycker man gör så sjukt tighta laydowns i en MTT 9-/10-manna!

Därför spelar jag dock HU, så jag kan spela fler händer =)

I MTT grundar sig så många beslut Pre medan i HU är det mycket mer Post där besluten måste fattas!

Mvh, KF

Länk till kommentar

Jag pushar AQ alla dagr i veckan då jag tycker man gör så sjukt tighta laydowns i en MTT 9-/10-manna!

Därför spelar jag dock HU, så jag kan spela fler händer =)

I MTT grundar sig så många beslut Pre medan i HU är det mycket mer Post där besluten måste fattas!

Mvh, KF

Fattar inte?:-)

Speciellt det markerade... du tyckte ju att man skulle syna och sen spela passivt?:-D

Eller menar du nåt helt annat och jag är allmänt trög?:-)

Länk till kommentar