Gå till innehåll

Den bästa burkmaten?


HataB2B

Recommended Posts

En tråd har jag verkligen saknat här i off topic delen: En lista över den bästa och godaste burkmaten!

 

Jag inleder med att lista två favoriter:

 

1. Felix ungerska gulaschsoppa. Helt klart användbart som bevis på att du hanterar matlagningen med bravur. Serveras med en klick creme fraiche, ett dyrt årgångsvin och du är garanterad sexuell aktivitet!

 

 

2. Bullens underbara korv. Perfekt vid alla tillfällen. Träffar du en tjej som inte gillar bullens korv = mer över till dig själv = giftermålspoäng!

 

Har du några tips på burkmat att undvika eller att bunkra. Tipsa NU!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tråd har jag verkligen saknat här i off topic delen: En lista över den bästa och godaste burkmaten!

 

Jag inleder med att lista två favoriter:

 

1. Felix ungerska gulaschsoppa. Helt klart användbart som bevis på att du hanterar matlagningen med bravur. Serveras med en klick creme fraiche, ett dyrt årgångsvin och du är garanterad sexuell aktivitet!

 

 

2. Bullens underbara korv. Perfekt vid alla tillfällen. Träffar du en tjej som inte gillar bullens korv = mer över till dig själv = giftermålspoäng!

 

Har du några tips på burkmat att undvika eller att bunkra. Tipsa NU!

 

Ravioli från coop funkar väl, dessutom kostar den 10 spänn för 800gram så efter tunga helger och en sargad rulle så har man månadens mat för 300 spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer garanterat på min inte lista. Har du någonsin funderst på vad som ligger i dom där vidriga kuddarna?

 

Skitsamma, precis som bullen's så huvudsaken det smakar någorlunda och är mättande så fungerar det, men nej det är nog en massa nermalda grejer i de där kuddarna, galna kosjukan nästa da.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer garanterat på min inte lista. Har du någonsin funderst på vad som ligger i dom där vidriga kuddarna?

 

Har du någonsin funderat lite på vad som finns i vanliga grillkorvar? En kompis sommarjobbade på ett ställe där de packade såna där en gång i tiden och han har berättat en hel del om vad som mals ner där.

 

Det man inte vet lider man inte av. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gammal klassiker av Joddla med Siv. Misslyckades med att hitta videolänk.

 

Jag har hela källarn full av päror,

Som ja har tänkt å äta upp.

Jag har åsso börjat samla fjädrar,

Så ja kan spiga mig en tupp.

 

Burkmat, burkmat, burkmat, vem fan vill äta burkmat. (inte jaaaa)

Burkmat, burkmat, burkmat, vem fan vill äta det.

 

Ja har hela frysen full av sofläsk,

Som ja tänker sve till mig.

Ja har hela gården full av bildäck,

Som ja tänker elda upp.

 

De e nåt ja inte tål i ravioli.

Jag blir ju så djävla dålig av ravioli.

 

Ja har hela huset fullt av mögel,

Så ja kan ysta mig en ost.

Ja har också börjat pimpla,

Öl varenda eviga dag.

 

Jag har hela taket fullt med pannor,

Som man kan wokka tv med.

Frugan har börjat med gurkor,

Varför kan jag ej förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någonsin funderat lite på vad som finns i vanliga grillkorvar? En kompis sommarjobbade på ett ställe där de packade såna där en gång i tiden och han har berättat en hel del om vad som mals ner där.

 

Det man inte vet lider man inte av. :)

 

det är väl inget fel på vanliga korvar ? kötthalten är inte så hög i ex hot dogs (för att inte tala om falukorv, som tydligen på något konstigt sätt är märkesskyddad på samma sätt som spansk luftorkad serrano skinka är) så dom kan man undvika om man gillar god mat.

 

Mycket fördomar och okunskap verkar florera. Självklart är det inte renskurna fläskfileer som mals ner i korv men det är inget fel på att äta hjärta, lever späck och restbitar som inte kan säljas som file är ingredienser som kan ingå i korv exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl inget fel på vanliga korvar ? kötthalten är inte så hög i ex hot dogs (för att inte tala om falukorv, som tydligen på något konstigt sätt är märkesskyddad på samma sätt som spansk luftorkad serrano skinka är) så dom kan man undvika om man gillar god mat.

 

Mycket fördomar och okunskap verkar florera. Självklart är det inte renskurna fläskfileer som mals ner i korv men det är inget fel på att äta hjärta, lever späck och restbitar som inte kan säljas som file är ingredienser som kan ingå i korv exempelvis.

 

Har jag sagt att det är något fel på vanliga korvar?

 

Du missade min poäng, vilken var att man inte bör lägga så mycket vikt på vad vanligt, godkänt livsmedel innehåller. (Såvida man inte är allergisk, dvs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...