Gå till innehåll

Svenska Spels klient - önskad funktionalitet


ripern

Recommended Posts

Jag spelar en del på Svenska Spel och tänkte det vore kul med en lista över önskad funktionalitet som de förhoppningsvis kan implementera. Lägg gärna till ni också!

 

Rekommendationer

  • Läs gärna igenom alla sidor innan ni skriver in en ny önskad funktion så vi inte får in dubletter.
  • Om ni vill kommentera en önskad funktion som någon annan skrivit i denna tråden så skriv gärna "Angående funktion X" (där X är funktionens siffra)
  • Fortsätt uppräkningen av siffrorna när ni lägger till en bugg så att den första ni lägger till är föregående inläggs sista siffra + 1.

 

Önskad funktionalitet:

1. Möjlighet att ange antal bord, om man vill ha turbobord eller ej, om man vill ha paus-bord eller ej, om man vill ha fullring-, 5max- och hu-bord, samt vilka nivåer man önskar spela på när man ställer sig i kö. Det skulle kunna fixas om de hade lobbyn i ett träd (som t ex Partypoker) i stället för som nu en lååång lista. Full Tilt har att man kan välja vilka nivåer man vill se. Det är kanske inte så intressant för en lågnivåspelare att behöva uppdatera listan med högnivå, eller för högnivå att behöva rulla listan kilometervis för att komma förbi hundra 0.5/1 och 1/2.

 

2. Få upp en ruta med nedräkning (20sek) när ens paustid gått ut.

 

3. Se hur mycket man förlorat/vunnit sen sessionen började. Gärna direkt i bordsfönstret.

 

4. Kompislista så man snabbt kan se var ens kompisar spelar.

 

5. Kunna se hur mycket pengar spelarna vid ett visst bord har från lobbyn, alltså utan att behöva öppna varje bord som det är nu.

 

6. Visa hålkorten vid allin-situationer där inget mer bettande är möjligt.

 

7. Skriv ut korten som kommer på bordet som bilder i chatt/info-fönstret (borde vara valbart).

 

8. Borde kunna lägga chatt/info-fönstret utanför bordet så den blir längre så man slipper scrolla så mycket.

 

9. Kunna förändra bordsstorleken.

 

10. Jag som omaha-älskare hade gärna sett nån omahaturre då och då som omväxling från enbart cashgames

 

11. Kunna ha pengar "innestående" på poker-delen av Svenska Spel i stället för att som nu flytta fram och tillbaka vid varje in- och utloggning. Det blir en massa transaktioner om man kollar på websidan och kanske spelar på annat också.

 

12. Hur länge har en spelare pausat?

 

13. Skulle också vilja kunna ställa mig i kö till bord man tittar på, i stället för att som nu behöva gå till lobbyn igen och försöka fånga Bertil 14 när det skuttar förbi.

 

14. Statistik och notes lagrat på server i stället för i klienten. Jag spelar på två-tre olika datorer och statistikfliken baseras på lokalt lagrad handhistorik, anteckningar ligger lokalt.

 

15. Separat lobbyfönster (heter "Info om turnering") för varje turnering/SnG man spelar. Som det är nu måste man använda huvudfönstret för att kolla detaljer för turnering och kan då bara kolla en i taget samt att då kan man inte bläddra annat.

 

16. Selektiva ljudeffekter. Jag vill inte höra fejkat kortfläpprande, men en liten pling när det är ens tur eller nån gör nåt särskilt (t ex att man kan välja att höra ljud när nån höjer eller går all in) vore trevligt.

 

17. Jag skulle önska att man slapp klicka med musen i fältet för betstorlek när ett fönster får fokus. Antingen ska man hamna i det fältet direkt eller genom att trycka någon snabbtangenet. Som är det är nu är det himla irriterande att multitabla på en laptop utan mus.

 

18 Kunna ta bort sig ur kön till ett/alla bord.

 

19. Minitables för guds skull. Bara kunna köra 5 bord är en pina.

 

20. Kunna se korten på den som förlorade potten.

 

21. TIMEBANK som kan användas vid svåra beslut.

 

22. "Knappar för satsningsstorlek" .Exempelvis en låda (vet inte riktigt hur jag skall förklara det ) benämnd pott där man kan trycka och automatiskt beta pott (utan att behöva trycka på tangentbordet). Har för mig att full tilt har något liknande. Skulle snabba upp

satsningarna enormt.

 

23. Re-buy-turneringar

 

24. Scrollfunktionen måste bli bättre, att i den lilla rutan automatiskt kastas till senaste inlägget gör funktionen totalt meningslös. Kolla på FullTilts scroll lock funktion.

 

OBS! Om du vill rapportera en BUGG snarare än en ny funktion så använd denna tråden:

http://pokerforum.nu/forum/fristaende-pokerrum/39906-svenska-spels-klient-buggar.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Önskad funktionalitet:

1. Möjlighet att ange antal bord, om man vill ha turbobord eller ej samt vilka nivåer man önskar när man ställer sig i kö.

 

5. Kunna se hur mycket pengar spelarna vid ett visst bord har från lobbyn, alltså utan att behöva öppna varje bord som det är nu.

 

6. Visa hålkorten vid allin-situationer där inget mer bettande är möjligt.

 

 

9. Kunna förändra bordsstorleken.

 

 

 

Dessa fyra bör prioriteras i min mening och som absolut etta kommer punkt 9, förändra bordsstorleken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbar han på svenska spel

och de vill göra pokersidan bättre

och göra reklam på samma gång för svenska spel

 

jag gillar nog inte det

tror jag

Det där är ingen haiku :?:

 

11. Kunna ha pengar "innestående" på poker-delen av Svenska Spel i stället för att som nu flytta fram och tillbaka vid varje in- och utloggning. Det blir en massa transaktioner om man kollar på websidan och kanske spelar på annat också.

 

12. Hur länge har en spelare pausat?

 

13. Köproblematiken, håller med om det där. Vill kunna välja att "nej, jag är inte intresserad av Turbo eller bord med schemalagd paus just nu". Det skulle kunna fixas om de hade lobbyn i ett träd (som t ex Partypoker) i stället för som nu en lååång lista. Full Tilt har att man kan välja vilka nivåer man vill se. Det är kanske inte så intressant för en lågnivåspelare att behöva uppdatera listan med högnivå, eller för högnivå att behöva rulla listan kilometervis för att komma förbi hundra 0.5/1 och 1/2.

 

14. Skulle också vilja kunna ställa mig i kö till bord man tittar på, i stället för att som nu behöva gå till lobbyn igen och försöka fånga Bertil 14 när det skuttar förbi.

 

15. Statistik och notes lagrat på server i stället för i klienten. Jag spelar på två-tre olika datorer och statistikfliken baseras på lokalt lagrad handhistorik, anteckningar ligger lokalt.

 

16. Separat lobbyfönster (heter "Info om turnering") för varje turnering/SnG man spelar. Som det är nu måste man använda huvudfönstret för att kolla detaljer för turnering och kan då bara kolla en i taget samt att då kan man inte bläddra annat.

 

18. Selektiva ljudeffekter. Jag vill inte höra fejkat kortfläpprande, men en liten pling när det är ens tur eller nån gör nåt särskilt (t ex att man kan välja att höra ljud när nån höjer eller går all in) vore trevligt.

 

19. Flerbords-SnG.

 

Medhåll på turneringar i annat än Holdem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbar han på svenska spel

och de vill göra pokersidan bättre

och göra reklam på samma gång för svenska spel

 

jag gillar nog inte det

tror jag

 

Jag förmodar du syftar på mig (som startade tråden). Och nej jag jobbar absolut inte på Svenska Spel och känner heller ingen som gör det. Jag är bara en amatörspelare som vill försöka påverka lite då jag börjar bli trött på att så lite händer.

 

Hyler - jättebra med så utförlig beskrivning av önskade funktioner men hade varit kanon om du numrerat. Kan du inte editera den med nummer? Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyler - jättebra med så utförlig beskrivning av önskade funktioner men hade varit kanon om du numrerat. Kan du inte editera den med nummer? Tack på förhand! :)

 

Kan du inte uppdatera din inledande post med de förslag du tycker är bra istället, så kan man få en överblick där direkt?

 

Jag skulle önska att man slapp klicka med musen i fältet för betstorlek när ett fönster får fokus. Antingen ska man hamna i det fältet direkt eller genom att trycka någon snabbtangenet. Som är det är nu är det himla irriterande att multitabla på en laptop utan mus.

 

Bra initiativ förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nr? Att själv kunna välja vilket bord man vill ställa sig i kö till, vad skall man annars ha infot i lobbyn till? flopp% snitt pott eller om man vill till ett turbobord. Så vitt jag vet är det bara på Svenska Fluch man inte kan välja.

 

Storebror kanske får hybris om han släpper taget om medborgarna??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nr? Att själv kunna välja vilket bord man vill ställa sig i kö till, vad skall man annars ha infot i lobbyn till? flopp% snitt pott eller om man vill till ett turbobord. Så vitt jag vet är det bara på Svenska Fluch man inte kan välja.

 

Storebror kanske får hybris om han släpper taget om medborgarna??

 

Dax att du uppgraderar din klient tror jag :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Kunna ändra storleken på borden.

2. Om man söker efter en spelare och hittar personen och går till hans bord borde man kunna ställa sig i kö genom att trycka på en knapp på bordet istället för att gå tillbaka till lobbyn och göra det.

3. Bättre uppkoppling mot servern. Har man problem med internet och blir disconnectad måste man stänga ner alla bord och starta om. Och då står det oftast att spelaren redan är inloggad så måste man vänta ytterliggare tid innan man kommer in igen.

4. Välja om turbo bord eller vanliga bord ska visas.

5. Kunna se korten på den som förlorade potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...