wheelinho Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 bowling...trodde d va åldersgräns på 60 bast handboll ska de obv vara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 bowling...trodde d va åldersgräns på 60 bast handboll ska de obv vara LOL, ligger en del i det, om man kollar på de lägre serierna, typ 2 och nedåt. I min klubb har vi allt från 35 till 85 Men skall man vara ärlig så har man faktiskt rätt skönt utbyte utav de gamla gubbarna med. De dominerar ju fett i omklädningsrummet och på andra sammankomster då de får berätta om hockey VM som de spelat, SM guld de vunnit etc etc. Kul att höra de gamla historierna från förr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BerraFilur Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Kan inte påverka den andres spel? Du har då inte spelat en ligamatch det hör jag det..... True that! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Läs vad jag skrev: "För det andra är att du tävlar mot motståndaren i ett vakuum, kanske inte till 100% men många, många gånger mer än i de flesta andra sporter. Du kan inte påverka motståndarens spel nämnvärt och han kan inte påverka ditt." Nu när jag försöker vara mer öppen än de flesta andra som kritiserar ovanliga sporter, förklara gärna hur ni kan påverka motståndaren så mycket att man ens kan ställa det i jämförelse med så många andra sporter såsom bordtennis, handboll och brottning. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Tjaa, man kan ju alltid mobba motståndaren för att han spelar bowling? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Tjaa, man kan ju alltid mobba motståndaren för att han spelar bowling? A+ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrClemetnz Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Hur gåre med bokningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ypsil0n Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Tjaa, man kan ju alltid mobba motståndaren för att han spelar bowling? :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BerraFilur Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Läs vad jag skrev:Nu när jag försöker vara mer öppen än de flesta andra som kritiserar ovanliga sporter, förklara gärna hur ni kan påverka motståndaren så mycket att man ens kan ställa det i jämförelse med så många andra sporter såsom bordtennis, handboll och brottning. =) Man kan ju kanske inte påverka den andres prestation genom fysiska prestationer som att kasta någon motståndare i backen (även om det ibland kan tendera att bli lite bråkiga situationer) men det förekommer väldigt mycket psykningar iaf. Jag är dålig på att förklara och jag tror inte att det är så lätt att förstå för någon som inte spelar bowling men det görs väldigt mycket småsaker och det sägs otroligt många saker nere på banornan för att få motståndarna att tappa fokusering från sina egna slag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 20 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Hur gåre med bokningen? Kan inte komma in på min msn för tillfället så jag kan inte snacka med resten av folket men lär väl boka ganska snart iaf, går rykten om att du är otålig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Masskonferens till folket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Läs vad jag skrev: "För det andra är att du tävlar mot motståndaren i ett vakuum, kanske inte till 100% men många, många gånger mer än i de flesta andra sporter. Du kan inte påverka motståndarens spel nämnvärt och han kan inte påverka ditt." Nu när jag försöker vara mer öppen än de flesta andra som kritiserar ovanliga sporter, förklara gärna hur ni kan påverka motståndaren så mycket att man ens kan ställa det i jämförelse med så många andra sporter såsom bordtennis, handboll och brottning. =) Bowling är en matchsport i ligasammanhang. Du kan med ditt eget spel påverka psyket hos motståndaren, sätta press genom att spela på ett visst sätt, man kan spela olika spellinjer för att göra motståndaren konfunderad etc etc. Jag kan på rak arm säga att 3 av mina 4 serier / matcher i helgen så vann jag på grund utav att motståndaren blev frustrerad över hur jag spelade. Men visst, som brottning blir det inte, eller värja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Man kan ju kanske inte påverka den andres prestation genom fysiska prestationer som att kasta någon motståndare i backen (även om det ibland kan tendera att bli lite bråkiga situationer) men det förekommer väldigt mycket psykningar iaf. Jag är dålig på att förklara och jag tror inte att det är så lätt att förstå för någon som inte spelar bowling men det görs väldigt mycket småsaker och det sägs otroligt många saker nere på banornan för att få motståndarna att tappa fokusering från sina egna slag. Antar att du syftar på Mästaren Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrClemetnz Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Kan inte komma in på min msn för tillfället så jag kan inte snacka med resten av folket men lär väl boka ganska snart iaf, går rykten om att du är otålig Jag e väldigt farlig också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Bowling är en matchsport i ligasammanhang. Du kan med ditt eget spel påverka psyket hos motståndaren, sätta press genom att spela på ett visst sätt, man kan spela olika spellinjer för att göra motståndaren konfunderad etc etc. Jag kan på rak arm säga att 3 av mina 4 serier / matcher i helgen så vann jag på grund utav att motståndaren blev frustrerad över hur jag spelade. Men visst, som brottning blir det inte, eller värja. Förstår inte, var du sneaky och skippade att göra en strike ett par gånger för att göra honom konfunderad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Watoz Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 Förstår inte, var du sneaky och skippade att göra en strike ett par gånger för att göra honom konfunderad? Haha, + som fan på detta, jag är seriöst genuint intresserad av att veta vad du gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 Man kan slänga ur sig något psykande precis när de ska slänga iväg klotet. Det var en favorit i vegas sas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 Haha, + som fan på detta, jag är seriöst genuint intresserad av att veta vad du gjorde. håller med watoz.. berätta nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Watoz Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 Man kan slänga ur sig något psykande precis när de ska slänga iväg klotet. Det var en favorit i vegas sas. Ja de är iofs en gammal klassiker, vill minnas att jag skrek "PASS PÅ" till en polare en i dödsviktig match i sista avgörande kastet. Min psykning vart en succé och han slunga ner klotet allt vad han hade i rännan och watoz plocka hem segern. Men som sagt så är jag väldigt intesserad av höra proffsen gör, då jag inte är så säker på att min psykning är tillåten i seriösa tävlingssammanhang. Så fram med hemligheten nu nutshellcracker! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 Förstår inte, var du sneaky och skippade att göra en strike ett par gånger för att göra honom konfunderad? Bowling spelar man. Beroende på HUR man spelar kan man åstadkomma samma resultat. Dvs, en strike. På underlaget i lördags upptäckte jag på värmningen att det fanns två varianter. En tight linje runt 6-7e ribba med en av bollarna, eller en öppen linje, med mer skruv runt 12-13e ribba, och en annan boll. När vi var typ halvvägs in i första serien och det stod och vägde bytte jag både boll och linje, slog en strike. Motståndaren som dittills hade spelat samma linje stod med ganska stora ögon, öppnade upp lite (utan att byta boll) och smacka in en 1-2-10 genomskärare. Sen täckte han 2 rutor av 5 i den serien. Ett exempel bara. Ett annat som några av oss i klubben kör med är när man missar ribban med 3st till vänster, och ser efter halva sträckan att det blir en hög vänster (= klockren strike för er som ej vet) så skriker man NEEEEEEEEJ. Det får ofta motståndaren ur balans med..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 boll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 boll Håll dig du till handklot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 visste inte det var en halv vetenskap att spela bowling! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 visste inte det var en halv vetenskap att spela bowling! Äh, skulle kunna få gång att låta som en halv vetenskap bara man var lite insatt i det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 Lär ju iofs va jävligt mycket teknik i gång, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts