Gå till innehåll

När är jag pokerproffs...?


MarX80

Recommended Posts

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vadå, .. "pokerproffs" som får leva på ris och vatten....kanske man ska ta ett riktigt arbete ändå...:-)

 

proffs betyder väl inte automatiskt att man tjänar miljons? utan bara att man enbart lever på det, och klarar man av att leva på ditt exempel 2000sek/mån är det väl upp till var o en :D

 

men ja, att riktigt jobb är att föredra i ovanstående exempel,,lolz

tex mattläggare => då kan du kalla dig för professionell mattläggare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här ämnet har väl diskuterats med jämna mellanrum senaste 3 åren. Personligen skulle jag lägga ribban runt att få ut det dubbla av en vanlig lön efter skatt, typ 40K SEK, innan jag skulle kalla mig proffs. Tycker det är snyggare att säga nåt i stil med "kör poker på heltid" om man snittar, säg, 20K SEK i månaden. Förövrigt hörde min flickvän två 18-19 åriga grabbar på tunnelbanan sitta och snacka om en annan polare. Tydligen var han en jävel på poker och hade nu satt in en femhundring på SvS för att nu ha pokern som enda inkomstkälla. Stabilt sa Alban.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte att han kan leva på 2k, det var bara ett exempel

Tänk om:

han lever i en låda hos föräldrarna med 0 i hyra.

han snor grannarnas trådlösa internet.

han har dragit en elkabel från föräldrarna.

pappan har en livsmedels affär, varifrån han får gratis kort-datum mat.

han är nöjd, trivs o mår bra

 

han får inge stöd o arbetslösthets pengar

all inkomst han har kommer från pokern, han måste ju vara professionell då ju, hur stor inkomsten är spelar ju mindre roll, han klarar sig, är nöjd o mår bra :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han livnär sig i ovanstående beskrivning på sina föräldrar...

 

Någon exakt summa för vad man ska tjäna per månad innan man livnär sig själv är väl subjektivt men det bör ju vara i stil med minimilön på valfritt LO-fackförbund åtminstone.

 

PS Jag har en hund som är professionell skådespelare, han var med i en reklamfilm och det är den enda inkomst han har. ;-)

 

Till OP: Vad spelar det för roll egentligen, ska du trycka upp visitkort?

 

ähh, men placera lådan i skogen då, o skogen i brasilien, han har en sån där 100$ dator som man vävar o jagar djur, LO existerar inte :D

 

Edit:

Tog frivilligt bort mitt inlägg med pikar till både OP och Brainslicer. Åkte på två badbeats samtigt som ungarna skrek så jag samlar tankar innan jag formulerar om mig...

:( unlucky, ta inte mina inlägg så allvarligt(även om dom i grund o botten stämmer :roll:)

 

poängen är ju bara att professionell har ju inget med hur mycket man tjänar att göra. grund bedömningen är ju om det är enda inkomsten,,,men som du säger, förra exemplet mitt var dåligt då stora delar av hans levebröd kom från föräldrarna...my mistake. vad sedan minikraven är vad man måste dra in varierar ju stort från land till land tex...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, du kan väl knappast betala hyra, kläder, mat, internet, telefon, försäkringar m.m. med 2000 kr/månad?

 

Detta låter jag min andra hälft stå för, hon pyssla om mig rejält.

 

För nu é ja proffs och sån "omvårdnad" ska ingå i en proffsionell pokerspelare liv.

 

Ärligt talat, hur stor % i sitt spel ska man vinna för att anse sig väldigt duktig i poker ( proffs, om man så vill )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om:

han lever i en låda hos föräldrarna med 0 i hyra.

han snor grannarnas trådlösa internet.

han har dragit en elkabel från föräldrarna.

pappan har en livsmedels affär, varifrån han får gratis kort-datum mat.

han är nöjd, trivs o mår bra

 

han får inge stöd o arbetslösthets pengar

all inkomst han har kommer från pokern, han måste ju vara professionell då ju, hur stor inkomsten är spelar ju mindre roll, han klarar sig, är nöjd o mår bra :D

 

Mitt i prick , får en känsla att du vet vem jag är , brainslicer ! :-D

...och jag vet ju vem du är, det är du som har den där lyxvillan med pool både inom och utomhus - och har hejdundrade fester var helg, ty det är jag som är "gästen" som snyltar på champangen och kaviaren...du kastade ju ut mig en gång från en av dina fester med motiveringen : " jävla snyltare " och "fish" ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt i prick , får en känsla att du vet vem jag är , brainslicer ! :-D

...och jag vet ju vem du är, det är du som har den där lyxvillan med pool både inom och utomhus - och har hejdundrade fester var helg, ty det är jag som är "gästen" som snyltar på champangen och kaviaren...du kastade ju ut mig en gång från en av dina fester med motiveringen : " jävla snyltare " och "fish" ..

nejdu, du har helt fel, på alla punkter :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att man ska kalla sig för pokerproffs tycker jag att man måste:

  • Ha pokern som enda inkomstkälla...
  • ...under en längre tid. Helst så pass länge så att man har gått igenom en längre jobbig period och att man trots det kan plocka ut en bra snittlön.

Jag tycker begreppet pokerproffs har förlöjligats lite efter att många ungdomar hoppade av gymnasiet och började kallas sig för det. Ett pokerproffs tycker jag ska vara så pass bra att han/hon ständigt anpassar sig till spelen och utvecklas, så att han/hon kan leva på pokern genom hela livet. Det vet man inte bara för att man har slagit <=nl400 i 1-2 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...