Gå till innehåll

Hur mycket tjänar de största namnen?


Bogust

Recommended Posts

Hej!

 

Satt och bläddrade igenom ett gammalt nummer av Poker Magazine här om kvällen och stötte på en mycket intressant intervju av Erik Sagström (Erik123). Det jag fastnade på var att han sa att han tjänar ungefär lika mycket pengar som Foppa och Zlatan (d.v.s. ca 60 mille/år).

Fruktansvärda summor! :-D

Men nu till frågan, ungefär hur mycket tjänar de allra största highstakes spelarna?

För de finns väl folk som tjänar mer än Erik? T.ex. Patrik Antonius, Phil Ivey, Brian Townsend osv. Menar givetvis både live och online inräknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått för mej att swingsen är större nu än då E.S. spelade, även motståndet är nog hårdare på dom nivåerna.

 

att swingsen är större följer ju av att motsåndet är hårdare.

 

sen är det ju så svårt att säga, brian townsend var väl uppe flera miljoner dollar hittills i år och sen åkte han på en downswing.

 

tjänar de någonting alls på nosebleed eller är det bara varians? finns ju en del donatorer som noataima dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall man räkna ut en snittlön bör man väl ta hänsyn till swingsen?

Eller kan man ta dagens största pott x spelade händer för att få ut dagslön?

 

Nu ska vi se, största potten jag vann idag var 47 dollar, jag spelade 150 händer... 47x150= $7050/dag... Jo, de kan nog stämma...

 

...Nu ska jag lägga mej ner o självdö...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att swingsen är större följer ju av att motsåndet är hårdare.

 

sen är det ju så svårt att säga, brian townsend var väl uppe flera miljoner dollar hittills i år och sen åkte han på en downswing.

 

tjänar de någonting alls på nosebleed eller är det bara varians? finns ju en del donatorer som noataima dock.

 

Jo, Brian har haft en fin downswing. 3 miljoner dollar närmare bestämt. Går att läsa om i hans blogg på CR som jag blev tipsad om :-)

 

Såg förresten Patrik Antonius PT-stats här i nån tråd också. Han låg plus typ 5,3 miljoner dollar på 75k händer :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara o kolla så ser du ingen är i närheten.

 

http://www.highstakesdb.com/Default.aspx?

 

Sen så tjäna väll Erik en rätt bra slant då han var delägare i en sajt.

 

Han som ligger 1a på omaha på ftp. har ju dragit in 3.2 mille klart han kan ha tjänat 4-5 miljoner på andra spel andra siter och live.

Så det finns nog ett fåtal som drar in ca 60 miljoner på ett år.

Kanske inte kan hålla det varje år dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...