Gå till innehåll

[ ] Ett år en miljon (sammanfattning at the end)


Opteron

Recommended Posts

  • Svars 808
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pimmo är en klassisk synfisk, borde jag värdepusha river för pimmos pengar i sidopotten om han är översettad eller nåt annat han hjältesynar med?

 

 

 

***** Hand History for Game 430110645 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, Sep 4, 10:06:50 ET 2007

Table Eva 5 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Wallerstei ( $793.66 )

Seat 2: NickLeeson ( $2325.75 )

Seat 3: djblue ( $216.57 )

Seat 4: Opteron ( $2298.35 )

Seat 5: pimmo ( $1377.78 )

pimmo posts small blind [$5].

Wallerstei posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Opteron [ :9c::9h: ]

NickLeeson folds.

djblue folds.

Opteron raises [$40].

pimmo calls [$35].

Wallerstei calls [$30].

** Dealing Flop ** [ :Ac:, :9d:, :6s: ]

pimmo checks.

Wallerstei checks.

Opteron bets [$90].

pimmo calls [$90].

Wallerstei calls [$90].

** Dealing Turn ** [ :4d: ]

pimmo checks.

Wallerstei checks.

Opteron bets [$280].

pimmo calls [$280].

Wallerstei calls [$280].

** Dealing River ** [ :Jd: ]

pimmo checks.

Wallerstei is all-In.

Opteron calls [$383.66].

pimmo folds.

Wallerstei shows [ :Ad:, :5d: ] a flush, ace high.

Wallerstei wins $1982.32 from the main pot with a flush, ace high.

 

Urk på hjältesyn... ledde till river iallafal

 

 

***** Hand History for Game 430119617 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, Sep 4, 10:22:00 ET 2007

Table Eva 22 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Xylofonen ( $960.85 )

Seat 2: Jonas1980 ( $784.42 )

Seat 3: Mupp_Kurt ( $2184.95 )

Seat 4: Drshredder ( $2037.3 )

Seat 5: Opteron ( $2895.62 )

Drshredder posts small blind [$5].

Opteron posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Opteron [ :Qc::Ts: ]

Xylofonen folds.

Jonas1980 folds.

Mupp_Kurt folds.

Drshredder calls [$5].

Opteron raises [$20].

Drshredder calls [$20].

** Dealing Flop ** [ :Ks:, :2c:, :Th: ]

Drshredder checks.

Opteron bets [$40].

Drshredder raises [$130].

Opteron calls [$90].

** Dealing Turn ** [ :7h: ]

Drshredder bets [$210].

Opteron calls [$210].

** Dealing River ** [ :6h: ]

Drshredder bets [$430].

Opteron calls [$430].

Drshredder shows [ :9h:, :Qh: ] a flush, queen high.

Drshredder wins $1585 from the main pot with a flush, queen high.

Game#430120399 starts.

#Game No : 430120399

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte ta bort motståndarens händer i HHs så man inte blir så färgad av resultatet?

 

Ska bli, vet att folk inte 3barrelbluffar men det kändes verkligen som han ville få mig att folda fram till rivern och där blev det lite mer tvektsamt. Av nån anledning fick jag inte in flushen i hans HD och synade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just avslutat en alldeles för lång session där jag blev mr spew himself och satt kvar trots detta.

 

Backade drygt 3k vilket självklart skulle vart klart mindre om jag orkat spela A-spel. URK.

 

 

 

Nu sk jag hämta massa böcker på ICA och sen städa lägenheten eller nåt.

 

2294/1000000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sa ett antal inlägg tidigare att PT inte kunde läsa vissa spelares alias, och att du därför "fått" en tusenlapp för mycket i PT:s vinststatsredovisning. Hur ofta händer sådant egentligen? Spelar också på SvS, men med den senaste HH Convertern har jag faktiskt inte haft en enda error-hand (har dock bara spealt några k händer med den versionen). Men HH Convertern kanske inte spelar roll här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sa ett antal inlägg tidigare att PT inte kunde läsa vissa spelares alias, och att du därför "fått" en tusenlapp för mycket i PT:s vinststatsredovisning. Hur ofta händer sådant egentligen? Spelar också på SvS, men med den senaste HH Convertern har jag faktiskt inte haft en enda error-hand (har dock bara spealt några k händer med den versionen). Men HH Convertern kanske inte spelar roll här?

 

Jag har HH v1.7

 

Faktiskt ganska många händer som inte registreats för mig på siståne. Jag får inget felmeddelande utan händerna finns bara inte. Jag kan inte heller se vissa händer klientens HH-browser, de flesta funkar men en jag tänkte lägga upp som inte kommit in i pokertracker idag blev bara en tom blå sida i svenska spels HH-browser :|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter mig ner med tanken "nu ska jag spela bra poker". vinner en hand med triss i ess och ligger lite pluss direkt. Trots detta känner jag mig helt borta, har absolut ingenting alls som distraherar mig, har pissat och ätit en nyttig lunch. Jag instasynar jag en shortie som ställer på 10J-floppen med A10 för att jag på ANDRA bordet har JJ. Plötsligt sitter jag på turn med mellanpar på ett annat bord med QT och har ingen aning om hur jag kommit dit. Bettar nån random summa och blir raisad och foldar :shock:

Synar fisks floppush på QT-brädan med 66, han har AK och river J.

Synar en push med ett färgdrag för plötsligt får jag känslan att jag såååååå gärna vill vinna potten. URK.

 

Stänger av efter att ha backat 2.5k på 200 händer.

 

Har inte ens städat lägenheten som jag skulle.

 

Jag är 10kr plus sen dagboken startade.

 

Ska gå och köpa polly, brygga te, lägga mig på sängen och läsa "Fooled by randomness" (bredvid tjejen som äter kokosbollar, är förkyld och läser "Nuclear physics")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Har absolut läckor i mitt spel (har bara spelat NL i fyra månader) och hoppas jag inte upplevdes allt för otrevlig igår, tröttnade bara lite på att diskutera en viss hand.

 

Tack manouchi t.ex för att du öht orkade skriva.

 

NP tycker inte att du har varit otrevlig du skapar ju en dagbok för att bl.a föra diskussioner om olika händer så det är väll klart att folk har olika synpunkter:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meeeeh, min chatt har blivit avstängd igen så kan ej trakassera dig vid borden..

 

lol, undra varför du ignorera mig hela tiden :P

 

gillar synen <*|||>-< tog med J5o nyss när jag trebetta med JJ i BB och vi båda satte runnder runner straigt :P

 

Får du in händer spelade med honom i ditt pokertracker?

 

just avslutat en mini-session på 150 händer och 569kr plus, nu sticker jag till stan och käkar sushi på hattori (bäst i stan) och sen ska jag kanske testa CC ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag/PT tiltar sönder av fiskfanskapet och drar oftast från hans bord... Jag fick också in en minisession nu på 280 händer + några PT ej åt upp som slutade +2k. Jag tänkte hänga ett tag på CC ikväll också, fast inte senare än sista tåget norrut (00.50). Har rakad skalle, svart randig skjorta och beige kavaj om du pallar leta upp mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns dessutom en annan kille som är en fisk fast åt andra hållet och lite andra tecken.

 

Jag ska nog för övrigt inte till cosmopol ikväll, var en kompis som försökte dra dit mig för att spela turren (som jag tänkte spela aggro för att vinna eller busta och få spela cashgame), men han var tydligen tvungen att jobba natt ikväll så det skulle bli fredag istället.

 

Köpte lingon på hötorget nyss så ska ägna mig åt att koka lingonsylt och grinda ikväll istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har med problem med mitt pt,och jag spelar 2.5/5 och har inte mött nån som nickar så som ni säger. Men igår när jag spelade 4 bord och skulle ta upp statsen hittade jag bara 3 bord igametime, hmm.. kolladei PT och det ena bordet var inte med.. :S

 

konstigt...

 

Det är massa händer som inte finns i Svenska spels egen HH-browser med, kan ju vara nån skum bugg hos svenska spel själva men antagligen behövs bara HH converter 1.8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...