Andrew_W Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Postad 3 September , 2007 är det för sent att skicka in svar? Nej, inte riktigt ännu. Citera
devalanteriel Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Bonuspoäng för tyskakunskaper? Sweet! Var kan sådana inhämtas? Citera
duoflow Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Aj Aj.GG WP duoflow. TY Pey! Fasen! Hur många av duoflows poäng var pga fjäsk? Oh well, hedervärd andraplats iaf. Viktigaste är att eurythmech fick stryk. Ser fram emot de rätta svaren. Grattis duo! TY devalanteriel! eurythmech, var han med? Jag läste inte så långt ner i resultatlistan. Åter igen, jättebra intiativ Andrew_W! Citera
thestonk Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Dort drüben! und ich muss dir jetzt erzählen was mir widerfahren ist jetzt seh ich die zukunft positiv denn ich bin optimist För övrigt tyckte jag det kändes bättre att svara "Nothing else matters" på sista frågan, trots att jag dagen efter kom på vad det var. Bonuspoäng för tyskakunskaper? Sweet! Var kan sådana inhämtas? Citera
eurythmech Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Jag böjer mig för halva mänsklighetens gigantiska musikkunskaper och skäms i min okunskap. Citera
thestonk Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Precis. Musik är ibland överskattat. Ge oss en Vilhelm Moberg-quiz, nu! Jag böjer mig för halva mänsklighetens gigantiska musikkunskaper och skäms i min okunskap. Citera
devalanteriel Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 eury: Inga epitafer i den här tråden? stonken: So viel quatsch hab' ich fast nie gehört! Citera
devalanteriel Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Vi vill ha svar! Vi vill ha svar! Citera
Andrew_W Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Postad 3 September , 2007 Ok, nu kör vi. 1. Wisecräcker - The Final Countdown (Europe) 2. Sneaker Pimps - Superstition (Stevie Wonder) 3. Marilyn Manson - Tainted Love (Gloria Jones) 4. Ryan Adams - Wonderwall (Oasis) 5. Patti Smith - When Doves Cry (Prince) 6. Johnny Cash - Personal Jesus (Depeche Mode) 7. Take That - Relight My Fire (Dan Hartman) 8. Sophie Ellis-Bextor - One Way Or Another (Blondie) 9. Laibach - You're In The Army Now (Bolland) 10. Dead Kennedys - Viva Las Vegas (Elivs Presley) 11. Erasure - Voulez-Vous (ABBA) 12. Son of a Preacher Man (Dusty Springfield) 13. Black Uhuru - Hey Joe (Jimi Hendrix) 14. Damien Rice & Lisa Hannigan - Get The Party Started (Pink) 15. Tori Amos - Strange Little Girl (The Stranglers) 16. The Cure - Hello, I Love You (The Doors) 17. Fall Out Boy - Roxanne (The Police) 18. Dolly Parton - Stairway To Heaven (Led Zeppelin) Att ingen satte Sneaker Pimps på #2 var väl lite väntat. Det var min svåra fråga. Den finns bara här. Många tror att Depeche Mode har gjort Tainted love. Soft cell har gjort en populär version. Ingen satte #5, så den var tydligen svår. #12, ni skulle naturligtvis fått höra Aretha Franklin, jag vet inte vad som hände. Alla som på något sätt svarat något rätt på den frågan har fått 3 poäng. Jag är så generös. Jag har godkänt många stavningsvarianter på det mesta, men att ABBA/Erasure har gjort en låt som heter "Bouhlevouz"... det gick bara inte. Någon trodde att One way or another var Phantom of the Opera. Det tyckte jag var både smart och kul. Eurythmech> intro nummer 15... vafan är det med dig? Citera
Juggler Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Skoj quiz även om jag inte vågade vara med, bra jobbat Andrew! Hade varit en extra guldstjärna om du valt Plastilina Moshs version av viva las vegas istället för dead kennedys. Citera
Andrew_W Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Postad 3 September , 2007 Skoj quiz även om jag inte vågade vara med, bra jobbat Andrew! Nämen näää... mina quiz som är så ofarliga. Hade varit en extra guldstjärna om du valt Plastilina Moshs version av viva las vegas istället för dead kennedys. Ja, alltså det är knepigt med intron. Man vill ju helst ha med saker som man själv tycker är bra, men samtidigt ska det vara något som känns igen av många. Jag kompromissade kraftigt i detta quiz. Citera
devalanteriel Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 ARGH! Tog bort gissningen på Damien Rice & Lisa Hannigan... och #5 och #15 skulle jag helt klart ha klarat originalet resp. covern. Citera
Bluwajt Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Jag har godkänt många stavningsvarianter på det mesta, men att ABBA/Erasure har gjort en låt som heter "Bouhlevouz"... det gick bara inte. Citera
thestonk Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Och hur mycket hade jag druckit när jag skrev Status Quo istället för Bolland brothers? Status Quo-covern som jag annars skrattar åt...pinsamt stonken! Citera
eurythmech Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 15. Tori Amos - Strange Little Girl (The Stranglers) Eurythmech> intro nummer 15... vafan är det med dig? Vad ska jag säga? Jag har helt missat den. Jag menar, jag gillar henne, mycket. Men jag har inte hört allt. Antagligen ganska skamligt. Citera
hose Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Ja, roligt med tävling men lite pinsamt att man inte kunde #15. Det var trots allt en av få covers som kom från en skiva som jag faktiskt äger. Hade du tagit nån annan cover från den skivan, t ex den utmärkta Lloyd Cole-covern Rattlesnakes eller I'm Not in Love, så hade jag antagligen tagit dem direkt. Citera
Recommended Posts