Gå till innehåll

Musikintroquiz - tema: covers/remakes

Recommended Posts

Postad

Nu har jag knepat och knåpat och bråkat med GoldWave. Den här gången är det tema covers. Vissa av låtarna har lite sång med text också för att det ska blir något lättare (inte börja googla låttexter).

1 poäng för artist, 1 poäng för låttitel, 1 poäng för originalartist. Några sådana där devalanterielgodtyckliga poäng vet jag inte om jag delar ut. Det är möjligt att det går att charma mig. Pm till mig med svar.

Ha så trevligt allihopa.

• Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Usch. Jag är ungefär lika bra på det här som förklädda åsnan var då vi körde musikintron förra året (för de som minns). Är det olagligt med musikintroquiz eller ska jag misstänka någon form av tekniskt fel? :(

Postad
Usch. Jag är ungefär lika bra på det här som förklädda åsnan var då vi körde musikintron förra året (för de som minns). Är det olagligt med musikintroquiz eller ska jag misstänka någon form av tekniskt fel? :(

lol

Postad
eller ska jag misstänka någon form av tekniskt fel? :(
Skulle tro att de har någon bandbreddslimit som gör att de stoppar filen tillfälligt efter n nedladdningar. Så det är nog mest att du är för populär.
Postad

Okej, skickat mina svar. När får man se hur leaderboarden ser ut? Det var svårt igen, men tror jag fick fler rätt än på Devalantariels quiz ivf! :)

Hemskt roligt om jag inte redan skrivit det, ser redan fram emot nästa. Hade nog suttit längre med det om jag inte haft tenta tidigt imorgon och sedan åkt till mor på landet.

Postad
Haha jag gillar dig, men du kolla en sak åt mig, kolla så jag skicka delen med fler än 6 svar, blev nå konstigt på min dator när jag skulle spara och skicka.

Ok, då får väl jag ha tålamod med dig. Yes, du skickade fler än 6 svar.

För övrigt är ni jättesöta allihopa och har jättebra gissningar och många rätt svar. Två personer misstänker att det finns en kuggfråga, men så ligger det inte till.

Leaderboarden kommer snart.

Postad
Ok, då får väl jag ha tålamod med dig. Yes, du skickade fler än 6 svar.

För övrigt är ni jättesöta allihopa och har jättebra gissningar och många rätt svar. Två personer misstänker att det finns en kuggfråga, men så ligger det inte till.

Leaderboarden kommer snart.

Det är extra svårt med covers, speciellt när man ibland varken lyssnar på coverartisten eller originalartisten. Jag hittade väl i alla fall gissningar på hälften ungefär och har ett par till på tungan som jag inte klarar att värka fram.

Jag klippte för övrigt ihop ett gäng jättelätta intros förra sommaren när det var hett med såna här på forumet men det rann ut i sanden pga tidsbrist. Jag kan försöka få tummen ur och lägga upp dem sen... om jag bara kommer på själv vilka låter det är (har slarvat bort listan och har bara mp3-introna kvar). :)

Postad

Lyssnat lite snabbt på hotellet nu... tror att jag kan ett bra gäng men det blir många gissningar på coverartisterna.

Snälla, söta, rara, kan du hålla slussen öppen till åtminstone i morgon kväll så att jag hinner göra quizen innan den tar slut?

Postad

Snälla, söta, rara, kan du hålla slussen öppen till åtminstone i morgon kväll så att jag hinner göra quizen innan den tar slut?

Vilken hets, jag har ju ingen deadline. Men ok vi kan väl säga söndag kväll eller måndag någon gång?

Någon som inte klarat låten i #18? :)

Jo, faktiskt. :)

För övrigt ljög jag nog lite igår när jag skrev att leaderboarden "kommer snart". Men nu gör den nog det.

Postad
Om inte annat kan ju rättningsprocessen bli kreativ. Perfection is boring.

Jo, nu var det visserligen ett år sedan jag klippte ihop introna men det var lite skrämmande att man inte tog alla direkt när man trots allt gjort dem själv. Då kanske det inte var så enkelt som man trodde ändå. Det är nog svårare än man tror att lägga sig på rätt nivå (och samtidigt ta med lite musik som man gillar då).

hose 28

Pey 27

thestonk 23

mrfiskman 20

Loveless 18

Hygglo 14

Snabelguy 10

Jag lyckades ta ledningen i din tävling ser jag... kör deadline nu för jag hinner inte fylla på med fler gissningar. :)