Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag har railat lite limit spel på $10/20 och $20/40 och den stora skillnaden imot den lilla kvalsterdammen jag fiskar i är denna: En raise preflopp blir oftast synad av alla runt bordet preflopp... Så höjer jag med 22 preflop och har med mig 4 pers till flop, så kommer jag ha 5 överkort garanterat på flopp(om jag inte settar). Skall jag sen fortsätta betta, så kommer jag ligga efter oftast eftersom nån måste ha träffat något på flopp eller plockat upp drag... På det sättet kastar jag bort bets i onödan. Jag synar hellre billigt och kan dra mig ur ifall flopen inte ger set eller stegdrag..

På högre nivår (av vad jag sett) Så när någon höjer så blir det sällan lika många syn. Då kan man ju komma undan med en 22 hela vägen till river, eller få nån att lägga sig på vägen dit.

Den positiva delen av kvalsterlimit blir ju på 2-3 handed när du spelar imot en riktigt weaktight spelare... Där tror jag det är betydligt lättare att betta bort någon på de flesta händer, jämfört med på högre nivå.

Är detta tänket helt fel????

återigen, tack för alla visa ord!!

Du tanker helt ratt for jag tanker ocksa sa 8-) ... Fan, du borde lira pa 10/20 FL minst... Och om du hojer med 22 utg sa far du annu mindre callers och mindre setvalue.

Postad

Vänner, kammrater, vise män ect...

Har gjort den absolut bästa Fixed limit sessionen i mitt liv. Jag skippade alla 5-6 manna bord och körde enbart 3-4 manna bord. Jag tror inte det fanns ett drag eller ett par jag inte bettade på i nån hand :) Jag la till med lite extra POUND, POUND, POUND

Har bara spelat ca 2400 händer på nivån änsålänge med en winrate på 5BB/100. Så jag får väl återkomma om en 40 000 händer och se vad vi hamnar på :)

Efter ett par års NL, så känns det rätt underbart med FL :)

Tack för alla tips/uppläxningar ;) Rebonius, ruter kung, callahan, flesh2flesh och elninjopink

Postad

Grattis till sessionen!

Fixed limit är ett väldigt underbart spel jämfört med no limit. Har försökt börja spela NL men blir så sjukt uttråkad av bristen på den konstanta action man är van vid från FL SH. Akta dig för variansen dock, den kan knäcka den bäste.