Gå till innehåll

FL 0,15-0,30 maximalt betalt


Bossebo

Recommended Posts

Tänkte nu börja posta lite händer och förhoppningsvis får hjälp och råd hur jag spelar.Börjar längst ner på näringskjedjan för att stiga ifall jag vinner.

Iallfall, hur skall jag spela en hand som denna för att få maximalt betalt. Sådär efteråt kändes det som min checkraise på turn kanske skulle sparats till river för att kunna ha kvar en medspelare till... Jag representerar ju färg på turn, vare sig jag vill eller inte. Med det menar jag att jag skrämmer bort eventuell supertight kille med Knekt på hand. jaja.. säger vad ni tycker.

 

Ja, jag vet att detta är minimicro nivå, men jag är intresserad av konstruktiv feedback.

 

Table 'GrzechuTG.'s HE': $0,15-$0,15 Fix Limit HE (Real)

Seat 1: Renatheking ($11,50 in chips)

Seat 3: Hero ($17,55 in chips)

Seat 5: Eeki. ($12,85 in chips)

Seat 6: .zoli ($25,10 in chips) (on the button)

Seat 9: weslo80 ($23,40 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

weslo80 : Post Blind ($0,10)

Renatheking : Post Blind ($0,15)

Dealt to Hero: 2d

Dealt to Hero: 2s

*** Pre-Flop *** :

Hero : Call ($0,15)

Eeki. : Call ($0,15)

.zoli : Call ($0,15)

weslo80 : Bet ($0,20)

Renatheking : Call ($0,15)

Hero : Call ($0,15)

Eeki. : Call ($0,15)

.zoli : Call ($0,15)

*** Flop *** : Jc 2h Jh

weslo80 : Check

Renatheking : Check

Hero : Check

Eeki. : Check

.zoli : Bet ($0,15)

weslo80 : Call ($0,15)

Renatheking : Fold

Hero : Call ($0,15)

Eeki. : Fold

*** Turn *** : [ Jc 2h Jh ] 10h

weslo80 : Check

Hero : Check

.zoli : Bet ($0,30)

weslo80 : Call ($0,30)

Hero : Raise ($0,60)

.zoli : Call ($0,30)

weslo80 : Fold

*** River *** : [ Jc 2h Jh 10h ] 8h

 

Hero : Bet ($0,30)

.zoli : Call ($0,30)

Hero : Show Cards

.zoli : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $3,85 | Rake: $0,20

Board: [ Jc 2h Jh 10h 8h ]

Renatheking lost $0,30

Hero bet $1,35, collected $3,85, net $2,50 Shows [ 2d 2s ] (a full house, twos full of Jacks)

Eeki. lost $0,30

.zoli lost $1,35

weslo80 lost $0,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är rätt men jag värdebetar redan från floppen, man vill ju ha in så mkt som möjligt så fort som möjligt.

Dessutom ger det mig möjlighet att beta med sämre händer om Fi ser att jag även betar med monster. Annars skulle iaf jag bli fundersam om du check/syna flopp och inte beta på turn. Men som sagt. Jag vet inte om det är rätt men så spelar jag.

 

Sen undrar jag varför du bara miniraisar på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag varför du bara miniraisar på turn?

 

 

Det är fixedlimit, mao är det allt jag kan höja eftersom jag inte blir återhöjd :)

 

Varför jag inte bettade flop: Så här tänkte jag. Bettar jag flopp så sätter dom mig antagligen på J eller färdrag. Kommer färgen på turn så är ju risken att alla foldar om jag bettar igen. Jag ville ha en runda till med cash in i mitten med andra ord.

 

Tack för ditt svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelade handen bra. När man floppar kåken finns det ofta inte mycket som motståndaren kan ha därför tycker jag det är rätt att vänta med action till turn, men vänta inte till rivern. Gräm dig inte över att någon foldade, han hade nog ändå ingenting. Ingen foldar väl en knekt på den brädan ändå.

 

Förresten avslöjar du ditt nick på ett ställe i HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelade handen bra. När man floppar kåken finns det ofta inte mycket som motståndaren kan ha därför tycker jag det är rätt att vänta med action till turn, men vänta inte till rivern. Gräm dig inte över att någon foldade, han hade nog ändå ingenting. Ingen foldar väl en knekt på den brädan ändå.

 

Förresten avslöjar du ditt nick på ett ställe i HH.

 

Jag har ändrat nu i HH, jag hoppas du kan behålla hemligheten för dig själv, annars måste jag ringa mina öststatsvänner.. dom jobbar svart, hårt o billigt ( för något annat har man inte råd med när man spelar FL micro :mrgreen:

 

Angående din kommentar: Jag vet, jag fick ut hyffsat ur handen, men jag tänkte som så, att hade jag bara synat turn så borde jag kunna lagt en check raise river och då borde nog båda kanske synat eftersom de var med så länge ändå

 

jaja.. tack för kommentaren iallafall:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men passa dig för att posta nicken igen för på låglimitnivåerna vimlar det av spelare som söker upp en...

 

hahaha... Jag skall passa mig... det är mycket PO/PT snack i chatten på denna nivån. Försöker man säga något trevligt i chatten så svarar dom bara: Nice stats fish.. i have 56 K hands on you, & i dont fancy your raise with KJ suited at all!! ;-)

 

Skönt med lite äkta humor en fredag som denna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är rätt men jag värdebetar redan från floppen, man vill ju ha in så mkt som möjligt så fort som möjligt.

Dessutom ger det mig möjlighet att beta med sämre händer om Fi ser att jag även betar med monster. Annars skulle iaf jag bli fundersam om du check/syna flopp och inte beta på turn. Men som sagt. Jag vet inte om det är rätt men så spelar jag.

 

Sen undrar jag varför du bara miniraisar på turn?

 

du skriver att resten av inlägget gäller men det gör det fan inte, för det första är det micro fixed dvs ingen har nån koll på om du bettar ofta lr inte, sen finns det faktiskt en tanke med att vänta med res till turn då du kan raisa DUBBELT så mycket.

 

Du spelar handen fine enligt mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat. Det finns ytterligare skäl att vänta med höjning till turn i detta fall.

 

På floppen har du en spelare efter dig att agera. Om du höjer kommer du med stor säkerhet att driva ut honom ur potten. I denna typ av hand vill du ha så många synare som möjligt, alltså går man för en "overcall". Sista spelaren gick inte i fällan, men det krävs inte särskilt mycket för att få en syn där.

 

På turn gäller inte detta längre, eftersom killen efter dig lade sig på floppen. Då är det riktigt med en raise eftersom du då har perfekt relativ position på höjaren. Det är sannolikt att du får syn eftersom övriga spelare har utmärkta potodds. I efterhand kan vi se att du tappade en spelare, men ofta så får man med båda.

 

Satsningen på river är även den helrätt. Din höjning på turn indikerar styrka och om du checkar kommer sannolikt den tidigare aggressorn att checka bakom.

 

Du fick nog maximalt betalt utifrån förutsättningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag vet ditt nick skall jag in på prima och targeta dig!!! MUHAHAHAHA... hoppas att så många som möjligt följer med till låglimitnivåerna. PM:a mig för nick. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

 

 

Jag välkomnar dig att gula mig på prima, men tyvärr har jag inte min rulle på det nätverket ;) Men då kan vi ju säga att du vann eftersom jag inte vågade möta dig... win win situation mao :)

 

 

Ruterkung: Du vill alltså att man skall höja 22 pre varje gång? Är det aldrig rätt att syna med den handen?

 

TACK FÖR ALLA KOMMENTARER!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Bossebo,

 

Före flopp bör du nog lägga dig.

 

På flopp bör du troligtvis beta och höja vid varje tillfälle som ges. Nybörjare tenderar att leta efter skäl att spela svagt med starka händer. Bra spelare tänker tvärt om, att det behövs speciella skäl för att inte köra på som en ångvält. Förklaringen är nog att nybörjaren är rädd att de andra ska lägga sig, men den bra spelaren är rädd för att inte få så mycket betalt som möjligt i långa loppet.

 

Här är några faktorer som talar mot din strategi. En eller två av dessa faktorer är skäl nog att inte slowspela.

 

  1. Det är ganska stor chans att någon har triss.
  2. Potten är stor. De andra kommer att syna med svaga händer.
  3. Det kan bli rundcheckat på på flopp (illa) eller på turn (katastrof). Spelaren som höjde före flopp har redan checkat så risken är överhängande.
  4. Det ligger ett möjligt färgdrag på bordet, så chansen att bli synad är större. Många låglimitspelare drar gärna till bakdörrsfärgen. Vidare kan din action dö om en tredje hjärter landar.
  5. Låglimitspelare är mindre benägna att tro att du har bra om du inte väntar till turn eftersom de själva alltid slowspelar ett floppat monster.
  6. Någon med ett par på handen har fyra outs mot din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Callahan: Jo, fixed har jag inte spelat länge, men jag är tamifaan helt såld på det nu :). Jag Spelar mycket mer agressivt när det är 2-3 handat och när jag vet att fi är vek höjer jag mycket i position och bettar oftast när jag fått checkat till mig. När vi kommer upp till 4-5manna som det var nu blir jag lite mer försiktig.

 

Skall bara se vad du menar när du säger att jag skall folda pre? Jag skall alltså inte syna som jag gjorde, och jag skall inte raisa som ruterkung sa?

 

Här har vi då en hand där jag fick otroligt bra betalt med en riktig familjefest där jag fick raisa flopp, turn och river med många medspelar... Preflopraisern var en riktig maniac som förlorat en pott till mig handen innan. Därför kändes ju en raise på river mer befogad för jag visste jag skulle få syn av honom iallfall. Sen låg ju färgdraget ute, vilket jag antar det fiskades efter...

 

Det sticker ju iofs i ögonen när jag plockar in lika många bigbets på fem händer på detta bordet, som jag gjorde på ca 450 händer en tidigare session :)

 

läs o njut:

 

Table 'jeraim's HE': $0,15-$0,15 Fix Limit HE (Real)

Seat 5: demolka68 ($23,25 in chips)

Seat 6: osada2 ($10,50 in chips)

Seat 8: maffpool ($13,75 in chips)

Seat 9: Hero ($7,25 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

demolka68 : Post Blind ($0,10)

osada2 : Post Blind ($0,15)

Dealt to Hero: 10s

Dealt to Hero: Jh

 

*** Pre-Flop *** :

maffpool : Call ($0,15)

Hero : Call ($0,15)

demolka68 : Bet ($0,20)

osada2 : Call ($0,15)

maffpool : Call ($0,15)

Hero : Call ($0,15)

 

*** Flop *** : 8c 7s 9s

demolka68 : Bet ($0,15)

osada2 : Call ($0,15)

maffpool : Call ($0,15)

HERO : Raise ($0,30)

demolka68 : Call ($0,15)

osada2 : Call ($0,15)

maffpool : Call ($0,15)

 

*** Turn *** : [ 8c 7s 9s ] 4c

demolka68 : Bet ($0,30)

osada2 : Call ($0,30)

maffpool : Call ($0,30)

HERO : Raise ($0,60)

demolka68 : Call ($0,30)

osada2 : Call ($0,30)

maffpool : Call ($0,30)

 

*** River *** : [ 8c 7s 9s 4c ] 9h

demolka68 : Bet ($0,30)

osada2 : Call ($0,30)

maffpool : Call ($0,30)

HERO : Raise ($0,60)

demolka68 : Call ($0,30)

osada2 : Call ($0,30)

maffpool : Fold

HERO : Show Cards

demolka68 : Fold

osada2 : Fold

 

*** SUMMARY ***

Pot: $6,60 | Rake: $0,30

Board: [ 8c 7s 9s 4c 9h ]

demolka68 lost $1,80

osada2 lost $1,80

maffpool lost $1,50

HERO bet $1,80, collected $6,60, net $4,80 Shows [ 10s Jh ] (a straight, Jack high)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall bara se vad du menar när du säger att jag skall folda pre? Jag skall alltså inte syna som jag gjorde, och jag skall inte raisa som ruterkung sa?

 

Väldigt få bra FL-spelare öppnar med en syn 5-händigt. Det finns flera skäl till det, men framför allt vill man inte bjuda mörkarna på en billig/gratis flopp.

 

Jag hade lagt mig om jag inte visste att motspelarna var tighta och då hade jag höjt. Det lär inte vara ett särskilt stort fel att spela handen dock, men den är problematisk mot flera lösa spelare eftersom du för det mesta kommer att sitta med underpar utan postion. Allmänt när det gäller preflop-spel tycker jag att du ska ta dig en titt på rekommendationer på nätet och i böcker. Jag tror de flesta kommer att säga lägg med 22.

 

nice hands, sir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är säker på att få en ohöjd 4-vägspott varje gång kanske kan jag se en limp 5-handed, men då ska man va ganska säker på att ingen höjer preflop.

 

Ok, det skall inte vara tokaggro bord med cap pf, men med en hojning ar ocksa okej, man har value dar med. Om det ar cap pf sa brukar inte 5 pers se floppen, ser 5 pers floppen ar det troligen ett bord dar du har value ocksa.

 

Som de flesta bord ser ut idag med 30-35 VPIP och 3-bet isoleringar sa ar det inte bra att limpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt få bra FL-spelare öppnar med en syn 5-händigt. Det finns flera skäl till det, men framför allt vill man inte bjuda mörkarna på en billig/gratis flopp.

 

 

Jag har railat lite limit spel på $10/20 och $20/40 och den stora skillnaden imot den lilla kvalsterdammen jag fiskar i är denna: En raise preflopp blir oftast synad av alla runt bordet preflopp... Så höjer jag med 22 preflop och har med mig 4 pers till flop, så kommer jag ha 5 överkort garanterat på flopp(om jag inte settar). Skall jag sen fortsätta betta, så kommer jag ligga efter oftast eftersom nån måste ha träffat något på flopp eller plockat upp drag... På det sättet kastar jag bort bets i onödan. Jag synar hellre billigt och kan dra mig ur ifall flopen inte ger set eller stegdrag..

På högre nivår (av vad jag sett) Så när någon höjer så blir det sällan lika många syn. Då kan man ju komma undan med en 22 hela vägen till river, eller få nån att lägga sig på vägen dit.

 

Den positiva delen av kvalsterlimit blir ju på 2-3 handed när du spelar imot en riktigt weaktight spelare... Där tror jag det är betydligt lättare att betta bort någon på de flesta händer, jämfört med på högre nivå.

 

Är detta tänket helt fel????

 

återigen, tack för alla visa ord!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...