Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har man KJs så har man ju 4% större chans o vinna än KJ men floppar man ett drag så kommer man ju ofta syna både flop o turn för att sen behöva lägga river. Med KJ lägger man aldrig ut dessa pengar.

Så min fråga här är, visst man har 4% större chans o vinna handen men försvinner inte denna övervikten i alla de pengar man slänger i sjön på att dra?

Tänker jag fel här?

(framförallt Fixed Limit jag resonerar kring här)

Postad
Har man KJs så har man ju 4% större chans o vinna än KJ men floppar man ett drag så kommer man ju ofta syna både flop o turn för att sen behöva lägga river. Med KJ lägger man aldrig ut dessa pengar.

Så min fråga här är, visst man har 4% större chans o vinna handen men försvinner inte denna övervikten i alla de pengar man slänger i sjön på att dra?

Tänker jag fel här?

Du kommer bara syna då du har de rätta oddsen (optimalt) och det betyder att du vinner på det.

Postad

Du har en bra poäng här. För vinnande spelare, och marginellt förlorande spelare är det naturligtvis bättre med suited, men för rejält förlorande spelare så kan det snarare vara en nackdel.

Postad

Alltså: Om du är en förlorande spelare, skit i KJs och spela bara KJ, så kommer du förlora mindre! Alternativt kanske man kan spela KJs men helt enkelt skita det i om man får färgdrag.

Postad

Om du strikt följer "oddstabellen" och i FL bara synar med färgdrag när du får de "rätta" oddsen för att dra till färg så kan det inte vara "fel" spel i längden.

Sen kanske man får dra tio gånger utan att färgen sitter men den kan oxå sitta tre av tre. Men som sagt, i längden är det vinstgivande att syna.

Postad
Alltså: Om du är en förlorande spelare, skit i KJs och spela bara KJ, så kommer du förlora mindre! Alternativt kanske man kan spela KJs men helt enkelt skita det i om man får färgdrag.

Eller så skiter man i att spela helt, om man nu är en förlorande spelare. ;-)

Skämt åsido, ulaf har rätt i att förlorande spelare tenderar att överspela svitade kort, generellt sett.