Gå till innehåll

The Well - Bossbaver


bossbaver

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Humormätaren:

 

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons

B) South Park

C) Seinfeld

D) Spin City med Michael J Fox

E) Spin City med Charlie Cheen

F) Frasier

G) Drew Carry

H) Pang i bygget (Fawlty Towers)

I) Fresh prince in Bel Air

J) Våra värsta år

K) Vänner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort eller Nebbis, vem är bäst?

 

Vad har du för mål med nätpokern?

 

Vad är den viktigaste egenskapen för att bli en duktig pokerspelare?

 

Varför har så många duktiga FL-spelare konverterat till NL?

 

Vad anser du om att Robert Kronberg är den enda svensk (mig veterligen) i friidrotts VM som springer med en tajt åtsittande dräkt istället för traditionella shorts + linne?

 

Uppmärksammade du att Stefan Holm under höjdhoppskvalet hade rejält med skägg medan han var nyrakad i finalen? Hur gick hans tankegång kring detta beslut? Ville han kanske införa en ny trend med "kvalskägg" liknande traditionen inom hockey med slutspelsskägg?

 

Holm, Staffan Strand, Linus Thörnblad, vem är sexigast och varför?

 

Är Jakob Hård Sveriges bästa sportkommentator alla kategorier?

 

Om du var en värlsstjärna inom friidrott, vilken gren skulle du tävla i?

 

Av alla bilder att döma så har Dapine87 gräslig smak när det gäller jeans. Din åsikt kring detta?

 

Vad är din åsikt om George W Bush samt den amerikanska utrikespolitiken?

 

Vem blir nästa amerikanska president?

 

Göran Persson eller Ägghuvud Reinfeldt?

 

Anser du att Rihanna kopierat Victoria Beckhams frisyr? Om ja, hur gick Rihannas tankegång kring detta beslut?

 

Rangordna de f.d. Spice Girls medlemmarna i vilken ordning du helst skulle vilja ligga med dem.

 

Vad anser du om att kolotoure på 2p2 startade en tråd där han kom ut med att han var gay? LÄNK

 

Vad skulle en sådan tråd (som den ovan) få för reaktion på pf.nu?

 

Vem tror du troligast skulle starta en sådan?

 

Har du någon gång haft sex eller sugit av en man? Om ja, hur var det? Något du kan rekomendera? Om Nej, varför inte? Är du nyfiken?

 

Vilken typ av frågor förväntade du dig att få när du satte dig i brunnen?

 

Är eurythmech i själva verket en kramgo nallebjörn IRL?

 

Daniel Negreanu rakade av sitt hår, videofilmade det och la upp det i sin blogg. Varför gjorde han det?

 

Hur tror du Doyle Brunson skulle klara sig på $200/400 på Full Tilt?

 

mrdawwe, turjävel eller pokergud?

 

Hur tänkte iremmats när han köpte en Luis Vuitton väska?

 

Om du skulle köpa en designerväska, vilket märke skulle den vara av? Varför?

 

Ska jag köpa en plasma eller LCD-TV? Varför?

 

Jessica Alba eller Angelina Jolie?

 

Vad anser du om att media kallar Tom Cruise och Katie Holms för Tomkat? Äckligt och vidrigt eller fyndigt och påhittigt?

 

Vill du jag ska ställa fler frågor senare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humormätaren:

 

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons 3

B) South Park 1

C) Seinfeld 3

D) Spin City med Michael J Fox 1

E) Spin City med Charlie Cheen 1

F) Frasier 0

G) Drew Carry 0

H) Pang i bygget (Fawlty Towers) 0

I) Fresh prince in Bel Air 1

J) Våra värsta år 1

K) Vänner 1

 

not a tv-fan precis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort eller Nebbis, vem är bäst?

bäst på vad? bäst på partytrick? nebbis! bäst på poker? its a tie...

 

Vad har du för mål med nätpokern?

utvecklas såpass att jag kan dra in typ 10k/månad...det var det realistiska målet, mitt drömmål är att bli stenrik såklart!

 

Vad är den viktigaste egenskapen för att bli en duktig pokerspelare?

jag skulle säga lugnt psyke... jag jobbar på det :evil:

 

Varför har så många duktiga FL-spelare konverterat till NL?

coolare att spela NL, måste va jävligt trist o spela mekanisk FL-poker dagarna i ända....? skulel jag tippa på.

 

Vad anser du om att Robert Kronberg är den enda svensk (mig veterligen) i friidrotts VM som springer med en tajt åtsittande dräkt istället för traditionella shorts + linne?

Gör han? Skulle tippa på isånafall att han har fått storhetsvansinne hemma i sverige, och för att hävda sig nu i VM så tjänar han 0,000001sek och därmed kniper sista finalplatsen pga det..

 

Uppmärksammade du att Stefan Holm under höjdhoppskvalet hade rejält med skägg medan han var nyrakad i finalen? Hur gick hans tankegång kring detta beslut? Ville han kanske införa en ny trend med "kvalskägg" liknande traditionen inom hockey med slutspelsskägg?

nej det såg jag inte... såg inte kvalet, tror du är on too something här... han saknar lagidrottens underbara värld, och som ett desperat försök, starta en trend inom det ändå familjära sällskapet höjdhoppare

 

Holm, Staffan Strand, Linus Thörnblad, vem är sexigast och varför?

vet hur holm och strand ser ut, men inte linus, så jag säger linus, för de andra två tomtarna är så buttugly så linus måste vinna där.

 

Är Jakob Hård Sveriges bästa sportkommentator alla kategorier?

den klart hårdaste, christer ulfbåge rockar rätt hårt oxå

 

Om du var en värlsstjärna inom friidrott, vilken gren skulle du tävla i?

100meter. den coolaste sporten, -Hej jag heter Bossbaver och jag är den snabbaste människan i världen!... respekt!

 

Av alla bilder att döma så har Dapine87 gräslig smak när det gäller jeans. Din åsikt kring detta? har han? huh? pass? donno!

 

Vad är din åsikt om George W Bush samt den amerikanska utrikespolitiken?

mrs bush är egentligen ett ganska stort skämt, en liten sprallig, busig och halvdum tonåring i en presidentkropp. ang utrikespolitiken: tanken är god... men det funkar inte vad dom håller på med.

 

Vem blir nästa amerikanska president?

arnold? =)

Göran Persson eller Ägghuvud Reinfeldt?

ägghuvudet!

 

Anser du att Rihanna kopierat Victoria Beckhams frisyr? Om ja, hur gick Rihannas tankegång kring detta beslut?

nej!

 

Rangordna de f.d. Spice Girls medlemmarna i vilken ordning du helst skulle vilja ligga med dem.

victoria

hon rödhåriga

och den svarta och hon jobbiga sportyspice eller vad hon heter på delad toksista plats.

 

Vad anser du om att kolotoure på 2p2 startade en tråd där han kom ut med att han var gay? LÄNK

lol

 

Vad skulle en sådan tråd (som den ovan) få för reaktion på pf.nu?

troligen 75 hackande kommentarer och två stöttande...

 

Vem tror du troligast skulle starta en sådan?

Max Cady eller LuckyStar5.1

 

Har du någon gång haft sex eller sugit av en man? Om ja, hur var det? Något du kan rekomendera? Om Nej, varför inte? Är du nyfiken?

Nej, är inte alls intresserad av bögsex.

 

Vilken typ av frågor förväntade du dig att få när du satte dig i brunnen?

Mest dryga kommentarer ;) men även lite om vad jag är för typ av person

 

Är eurythmech i själva verket en kramgo nallebjörn IRL?

skoja ej, han är mr nalle

 

Daniel Negreanu rakade av sitt hår, videofilmade det och la upp det i sin blogg. Varför gjorde han det?

för han är kär i britney?

 

Hur tror du Doyle Brunson skulle klara sig på $200/400 på Full Tilt?

han skulle backa 2inköp/dag

 

mrdawwe, turjävel eller pokergud?

pokergud

 

Hur tänkte iremmats när han köpte en Luis Vuitton väska?

storhetsvansinne i kombination med dålig smak och dåligt självförtroende!

 

Om du skulle köpa en designerväska, vilket märke skulle den vara av? Varför?

samsonite, så ingen kom åt mina värdefulla saker

 

Ska jag köpa en plasma eller LCD-TV? Varför?

ja för fan! endast för att det är snyggt. men inte för stor, rapport blir inte bättre för det

 

Jessica Alba eller Angelina Jolie?

måste jag välja? -alba isf.

 

Vad anser du om att media kallar Tom Cruise och Katie Holms för Tomkat? Äckligt och vidrigt eller fyndigt och påhittigt?

Riktigt jävla äckligt fan!

 

Vill du jag ska ställa fler frågor senare?

om DU själv vill det :shock: det är ju därför jag sitter i brunnen :rolleyes:

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ponera att du är svenska fotbollslandslagets naprapat. Innan dig har Zlatan, Ljungberg, Mellberg och några andra storstjärnor blivit intervjuade av massmedia under presskonferensen. Nu får du för dig att gå upp på podiet och få lite intressanta frågor. I lokalen är det dock mest ett litet sorl och de flesta börjar gå ut genom dörrarna. Hur känner du dig då och hur tacklar du situationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ponera att du är svenska fotbollslandslagets naprapat. Innan dig har Zlatan, Ljungberg, Mellberg och några andra storstjärnor blivit intervjuade av massmedia under presskonferensen. Nu får du för dig att gå upp på podiet och få lite intressanta frågor. I lokalen är det dock mest ett litet sorl och de flesta börjar gå ut genom dörrarna. Hur känner du dig då och hur tacklar du situationen?

 

ehh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ponera att du är svenska fotbollslandslagets naprapat. Innan dig har Zlatan, Ljungberg, Mellberg och några andra storstjärnor blivit intervjuade av massmedia under presskonferensen. Nu får du för dig att gå upp på podiet och få lite intressanta frågor. I lokalen är det dock mest ett litet sorl och de flesta börjar gå ut genom dörrarna. Hur känner du dig då och hur tacklar du situationen?

 

Kan vara årets fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det dags att bekänna färg. Smaklökarna ska göra frivolter av lycka på lördag kväll. Då undrar man:

 

Vad blir det till förrätt?

 

Varmrätten består av?

 

Till desert serveras?

 

Och så ska ju även dryckerommen ingå så:

 

Till välkomstdrink?

 

Väl avvägt som gifter sig med den utsökta smaken av förrätten servas?

 

Det som lyfter fram den extra ordinära smaken i varmrätten blir?

 

Och som grädde på moset något som väl avväger efterrätten?

 

Och till kaffet får man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är 28 år. Varför skriver du som min 19-åriga syrra pratar? Jag syftar på ”Jappskialajnen”, ”skoja inte” etc.

 

Var ser du dig själv om fem år?

 

Har du flickvän?

 

Har du barn? Om inte, vill du ha barn i framtiden?

 

Tror du att dina föräldrar tycker att du i dagsläget uppfyller den bild av dig som 28-åring de hade för femton år sedan?

 

Vilken är din sämsta egenskap?

 

Vilken är din bästa egenskap?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det dags att bekänna färg. Smaklökarna ska göra frivolter av lycka på lördag kväll. Då undrar man:

 

allt beror på vem jag bjuder på middag, jag skulle ALDRIG göra en makalöst god middag till bara mig själv, skulle det vara någon jag tyckte om skulle jag göra mitt yttersta av min begränsade förmåga... skulle det vara någon jag inte tyckte om skulle jag bjuda på en fördrink innehållandes laxermedel...

 

Vad blir det till förrätt?

vitlöksbröd o nån god "röra"

 

Varmrätten består av?

fläskfilé och potatisgratäng, o lite fräsch sallad med typ ruckola, krossade nötter av nåt slag

 

Till desert serveras?

hmm, är ingen gormetkock, så nån god glass ;)

 

Och så ska ju även dryckerommen ingå så:

 

Till välkomstdrink?

läs ovan om ovänner och fördrikar... men annars skumpa

 

Väl avvägt som gifter sig med den utsökta smaken av förrätten servas?

mer skumpa

 

Det som lyfter fram den extra ordinära smaken i varmrätten blir?

röd vin, a la bengt fritchofson

 

Och som grädde på moset något som väl avväger efterrätten?

dry martini, shaken not (di)sturbed ;)

 

Och till kaffet får man?

beroende på kön, men jag dricker en mumsig wirre, och damen får välja på mer martini, mer skumpa eller en baileys

 

är ingen mästerkock som sagt... jag gillar att äta på sjyssta restauranger ochäter mer än gärna grymt god mat, men lämnar själva tilllagningen åt andra... tex du ängeln.. du verkar vara en "fena" på både matlagning och poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är 28 år. Varför skriver du som min 19-åriga syrra pratar? Jag syftar på ”Jappskialajnen”, ”skoja inte” etc.

 

tror inte det är min ålder du ska ifrågasätta, utan kanske din systers..

hmm, nae skämt åt sido, jag har alltid använt mig av ett lite udda ordförråd, jag menar, varför prata som alla andra? det blir roligare så.. :-)

 

Var ser du dig själv om fem år?

i naveln,

 

Har du flickvän?

jappskilajnen

 

Har du barn? Om inte, vill du ha barn i framtiden?

nix, jag är ett själv, men ja det vill jag ha i framtiden som sagt... börjar få lite åldersnoja, så om inte allt för många år tippar jag på

 

Tror du att dina föräldrar tycker att du i dagsläget uppfyller den bild av dig som 28-åring de hade för femton år sedan?

lol, BRA fråga :) jag tror faktiskt att de gör det. jag är inte så kapitalt misslyckad som jag framställer mig själv här på pokerforum.nu ;) hahaha

 

Vilken är din sämsta egenskap?

om jag tvingas att bara ta en ynka skulle jag nog säga: långsint, fick jag göra listan oändlig skulle den nog med all säkerhet bli det oxå.... -extremt lång alltså...

 

Vilken är din bästa egenskap?

svårt att välja just en... inte för den här listan skulle bli lika lång men här väljer jag mellan: snäll, omtänksam och hängiven... jag väljer nog hängiven

 

....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fråga nr:1

Om vi skulle spela HU i Yatzy, skulle jag antagligen vinna 8/10 gånger (finns ju ett visst turmoment så 8/10 är ganska rimligt)!

 

Hur skulle du reagera över en sådan totalt dominerande spelare:

 

1: skulle du vilja möta mej mer för att ta del av den enorma kundskap jag besitter?

 

2: Skulle du gnälla över ex. att jag hadde sådan sjuk "tur", eller att du hadde migrän och inte kunde koncentrera dej?

 

3: Skulle du gå hem, supa skallen i bitar och gråta dej till söms?

 

4: Skulle du ta det som en man, taka för en god match och erkänna för dej själv att jag är myket bättre men tala om att du aldrig vill möta mej mer?

 

5: Skulle du bli bög och fly sverige?

 

 

 

Fråga nr:2

 

Om du fick träffa en person, levande eller död, vem skulle det bli?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ingen mästerkock som sagt... jag gillar att äta på sjyssta restauranger ochäter mer än gärna grymt god mat, men lämnar själva tilllagningen åt andra... tex du ängeln.. du verkar vara en "fena" på både matlagning och poker

 

Poker vet jag inte men mat kan jag, ja. :rolleyes:

 

Men maten får G men drycken tillG--. DM till efterrätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska du själv hoppa ner i brunnen så vi får höra vad du hade valt för mat? =)

 

1. Finns ingen som är intresserad av vad en senildement gubbe kan svara.

 

2. Egentligen är det till Bossbaver du ska ställa frågan men eftersom jag redan svarat på den i min DB så kopierar jag väl in det svaret här. Ursäkta intrånget Bossbaver.

 

Vad blir det till förrätt?

Kallskuren(tunna skivor så de nästan går att använda som fönster) rullad pamaskinka fylld med nätmelon och en touch av pesto. Garnerad med en poscherad färsksparris, gärna gul om det finns, samt en tumnagel riven parmesan.

 

Varmrätten består av?

Två delar:

1. Ett litet "Monkey Fish kebab" dvs ett litet grillspett med bitar av tonfisk/svärdfisk varvat med paprika och lök. Serveras på en bädd av ris och med en sås gjord på 3 delar Yougurt, 1 del majonäs, dill och sss (salt, en gnutta socker och saften från en halv citron

2. Vitlöksmarinerad hjortfilé som helsteks lätt rosa. Serveras på en bädd av stekta grönsaker och potatistoppar. Droppas med lite rödvinssås.

 

Till desert serveras?

Pannacotta

 

Och så ska ju även dryckerommen ingå så:

 

Till välkomstdrink?

Ett Syditalienskt bubbel i form av Malvasia. Sött men väl avvägt. Finns inte i Systembolagets sortiment då det är en liten lokal producent från de Lippariska öarna utanför tån på Italien.

 

Väl avvägt som gifter sig med den utsökta smaken av förrätten servas?

Ett Nya Zeelänskt vitt vin: Mills Reef Sauvignon Blanc Reserve

 

Det som lyfter fram den extra ordinära smaken i varmrätten blir?

Eftersom vi valt två rätter väljer vi ett vin som med fördel kan drickas till bägge rätterna: Ett Italienskt rövin Bronzone Belguardo, fylligt men ändå väldigt lent. Dominerar varken fisksmaken eller hjortsmaken utan framhäver dessa lite mer.

 

Och som grädde på moset något som väl avväger efterrätten?

Tar vi ett tyskt lite sötare som lyfter smaken av pannacottan: Ruppertsberger Linsenbusch Weissburgunder Trockenbeerenauslese

 

Och till kaffet får man?

Whiskey förståss: Macallan 18years kanske kan smaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...