13_Outs Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Jag postar handen för att få lite allmänna kommentarer. Har kommit på att jag kanske förlorar en hel del i värde på tomtesynar/bets någonstans men är inte säker på var. Därför kommer jag posta lite händer för att få allmänna kommentarer om. Förutsätt vakum då jag inte har några stats på killen och det primärt är mitt spel som är i fokus. Hur skulle ni spelat handen? PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (9 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com UTG+1 ($22.95) MP1 ($107.05) MP2 ($139.30) MP3 ($46.50) Hero ($81.65) Button ($104.85) SB ($84.70) BB ($93.50) UTG ($27.60) Preflop: Hero is CO with 9d, 9s. 4 folds, MP3 raises to $2, Hero raises to $6, 3 folds, MP3 calls $4. Flop: ($13.50) 8d, 5d, 6d (2 players) MP3 bets $4, Hero raises to $12, MP3 calls $8. Turn: ($37.50) 4d (2 players) MP3 bets $28.5 (All-In), Hero folds. Final Pot: $66 Citera
AdslVerbe Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 I min mening spelar du handen rätt. Citera
Park Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 För det första tycker jag att du måste pusha hårdare på floppen. Nu höjer du under halvpott vilket är alldeles för vekt. På turn är det lurigare. Förstår inte riktigt varför han skulle ställa med en flush där. Men han kanske är rädd att du skall checka bakom med ett set och tror att du får svårt att släppa det på turn. Förövrigt vet jag inte riktigt hur jag skulle ha gjort. Hade du höjt mer på floppen hade dock beslutet varit enklare. Skall bli intressant att se vad andra har att säga. Citera
_zed_ Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Jag tycker också det är svårt, men med tanke på att han är shortstackad finns det ju inte utrymme för mycket finlir. Man får nästan bestämma om man ska spela för stack direkt på floppen. Ett alternativ är ju att dra upp till 20 (och syna omslag) och sedan syna/pusha turn om den blankar. Eller ställa direkt. Tycker som sagt att det är klurigt - det finns ett antal linjer man kan välja och jag hoppas många kommer med synpunkter här. Citera
DocLame Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 I stort sett omöjligt att svara på utan att väga in någon eventuell read på fi, tycker jag. Standard fi har väl en hög ruter eller rutersjuan. En tomte kan ha vilken ruter som helst eller vilken 7:a som helst. Min kompis Anders hade mycket väl kunnat vara helt tom. Så utan någon read alls foldar jag väl på turn, som spelat. Jag hade dock betat hårdare på flopp. Citera
Recommended Posts