Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan, allihopa. Jag har inte varit medlem här så länge men varför inte starta en dagbok då det verkar vara populärt.

Vem är jag?

Jag heter hannes och är 19 år. Jobbar just nu på kundservice på ett väll känt företag. Jag tog studenten för några månader sen efter att ha pluggat "IT-nätverk". Mina intressen är väll flickvännen,gymmet,polarna.

Men Poker då?

jo självklart är poker ett stort intresse, jag har spelat det i runt 3 år nu och tycker det är lika roligt fortfarande. Jag har spelat på en massa olika klienter och har slutat på allihopa nu. Har spelat en del homegames och någon gång mer seriöst live på en pokerklubb. Jag har dock tagit en paus ifrån pokern och började inte för så himla länge sen igen.

Paus?!

Jag tog en paus i 3-4 månader då det hade gått riktigt dåligt och jag behövde lite tid att tänka bort ifrån poker. Men nu är det dags för en comeback.

Vilken klient? och varför just den klienten?

Ja som topicen lyder så är det att jag kommer endast spela på SvSpel då jag tycker om boss grafiken och det verkar ju rätt lönsamt att spela där. Sen så tycker jag det känns mer seriöst när det inte finns frirullar på SvSpel och alla spelare som spelar där har satt in egna pengar.

Varför dagbok?

Jo framför allt vill jag ha lite feedback på mitt spel och på nåt sätt föra lite statestik när det gäller vinst och förlust. Sen för att läsa egenom och hålla mig ifrån tilt och skottning på högra nivåer.

Start rulle och vilken nivå börjar du på?

Jag har just satt in 3000kr och det är min startrulle som jag hoppas att jag ska kunna bygga upp en stabil rulle på.

Kommer att köra 0.5-1 & 1-2. Kommer bli 2-3 bord åt gången och kommer att försöka satsa på att gå 100-250kr plus varje session.

Let the games begin!

Postad

Var först tänkt o spela två bord med 200 i inköp på vardera men den standard inställda spelgränserna ville inte sammarbeta och tydligen var spelbudget/dag 100kr så jag kunde inte detta. sen när jag ändrade dem till som jag ville ha dem så behövdes tydligen en session bli avklarad för att dem skulle bytas och tydligen var det inställt att en session var 3h.

så fick bli två 50+5 sitngoes med 8min blinds.

itm 1/2.

första sitngo: kom 1a efter bra spel i mitt period och vann mkt lätta marker.

Andra sitngo: Åkte på bubblan efter att mitt tvåpar (2,3) fick se sig slagna av J3 då det bildades ett högre par på rivern.

Nu är det bara o vänta ut tills spelgränserna ändras till dem jag bestämde och sen blir det cashgame.

men allt som allt: 40kr plus. dvs bankrullen är då på 3040kr.

over and out.

Postad

Ah, då jag inte hade så mycket att göra så satte jag mig vid ett cg-bord. läs föregående inlägg angående spelgränserna.

satte mig med 100kr på ett 1-2 bord. Var som på topp på 380kr men losade lite grann genom att bli utköpt ur potter. gick till sist ut med 298kr.

så 240kr plus ikväll då. Helt okej.

Bankrulle: 3238kr

23:48 - var lite uttråkad, spelade en till sitngo 50+5. åkte ut. Rent av dåligt spel från min sida och jag börjar bli trött så det är natti för mig.

Bankrulle: 3183kr (+183kr)

Postad
TomtarnasKonung? Är de du som spelat/spelar på Simba?

Nej det är inte jag. nickar: loveacesofheart där och jag spelar inte där längre. Har inte spelat där på väldigt länge, fast faktum är att jag spelade en sitngo frirulle där endast för jag inte kan lira på SvSpel för tillfället men lirar bara på SvSpel nu.

Tack och lycka till själv, spelar du på simba lr svspel? nick och nivå? =)

cya at the green felt

Postad
Kommer du spela FR eller SH? Jag mixar det men mest SH på 1/2 och FR på 0,5/1kr bra värde där.

Kommer mixa en del jag med, blir 0.5 på FR. Sen Sh 0,5-1 & 1-2. Kommer också lira lite billiga 10mana sitngoes för att få upp turnerings känslan. Hur gåre för dig btw?

vi lär väll mötas vid borden då vi kommer spela i stort sätt samma nivå. rätt kul o kunna följa din db också =)

cya at the green felt.

ps: nickar Gr8value

Postad
Kommer mixa en del jag med, blir 0.5 på FR. Sen Sh 0,5-1 & 1-2. Kommer också lira lite billiga 10mana sitngoes för att få upp turnerings känslan. Hur gåre för dig btw?

vi lär väll mötas vid borden då vi kommer spela i stort sätt samma nivå. rätt kul o kunna följa din db också =)

cya at the green felt.

ps: nickar Gr8value

Jo gick bra de dagar jag satt koncentrerad och spelade mycket gick pluss 2k på tre dagar kanske. Men nu har jag slaskat mycket och då har jag stått still två dagar nu vilket är lite tråkigt. Men har tagit tag i det nu igen. Mycket bra värde...svårt att gå minus om man spelar koncentrerat !

Postad
Nej det är inte jag. nickar: loveacesofheart där och jag spelar inte där längre. Har inte spelat där på väldigt länge, fast faktum är att jag spelade en sitngo frirulle där endast för jag inte kan lira på SvSpel för tillfället men lirar bara på SvSpel nu.

Tack och lycka till själv, spelar du på simba lr svspel? nick och nivå? =)

cya at the green felt

Simba: Skandal Bjotis Spelar: Låga SnG

SvSpel: Carolina Spelar: 1/2NL, 0,5/1 PLO och 20-100kr turrar

själv då?

Postad

GL mannen. Och tack som fan för påhälsningen i min db :h:

Finns väl risk att vi springer på varandra inne i rigghelvetet SvS där jag ska försöka hålla mig till 0.50/1. Känner jag mig själv rätt så kommer det väl antagligen att bli en del småturrar och SnGs också, inkonsekvent som man är :-)

/z

Postad
GL mannen. Och tack som fan för påhälsningen i min db :h:

Finns väl risk att vi springer på varandra inne i rigghelvetet SvS där jag ska försöka hålla mig till 0.50/1. Känner jag mig själv rätt så kommer det väl antagligen att bli en del småturrar och SnGs också, inkonsekvent som man är :-)

/z

Hehe, tackar tacka. jo chansen är rätt stor att vi kommer köra emot varandra, dock bara kul =)

får se om det blir nåt lir nu i helgen :D

nickar du zam67?

Postad

Efter att egentligen tänkt vara med arbetskamraterna idag så kände jag mig inte alls pigg på det och sen var jag med flickvännen men åkt hem nu då jag känner mig rätt mörr. hur som helst håller jag på och installerar windows på min laptop och medan det görs är det poker time.

Efter dåligt spel losar jag 300kr med QQ som går all in emot 10j. fi träffar tvåpar på turn... Är för trött för att spela och tar nu en paus. spelar mer ikväll.

cya at the tables